خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علی مطهری: آتش به اختیار دو طرفه است

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه عبارت “آتش به اختیار” شامل همه حوزه ها اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می شود، تصریح کرد: آتش به اختیار دو طرفه است.

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت درباره عبارت “آتش به اختیار” در فرمایشات اخیر رهبر انقلاب گفت: فکر می کنم مقصود مقام رهبری از تعبیر “آتش به اختیار” این است که اگر مسئولان به وظایف خود عمل نکردند، دانشجویان و سایر اقشار موظف اند که خود اقدام کنند؛ این امر شامل همه حوزه ها می شود، اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مثلا اگر در دانشگاهی مسئله نظارت بر پوشش اسلامی نادیده گرفته و منجر به ولنگاری شد، دانشجویان موظف اند خود وارد عمل شوند. یا اگر آزادی بیان مخدوش شد و به منتقدان حکومت اجازه اظهار نظر داده نشد یا افرادی را بدون حکم قضایی و بر خلاف قانون اساسی حصر خانگی کردند و یا مدیران کانال‌های تلگرامی پرمخاطب را قبل از انتخابات بدون هرگونه توضیحی بازداشت طولانی مدت کردند یا دانشجویان و خبرنگارانی را به اتهامات واهی و با انگیزه سیاسی بازداشت یا ستاره‌دار کردند، در اینجا دانشجویان و بلکه سایر اقشار مردم آتش به اختیارند چون مسئولان به وظیفه خود عمل نکرده اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت تصریح کرد: فکر می کنم مقام رهبری برای حراست از احکام دین و استقلال فرهنگی و احترام به آزادیها این تعبیر را به کار بردند که آثار آن، هم متوجه دولت و هم متوجه همه نهادهای حکومتی است. به عبارت دیگر مخاطب این دستور در دانشگاه ها، هم بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشگاهیان هستند که صرفا از نظام دفاع می‌کنند و هم انجمن‌های اسلامی که انتقادهایی به نظام دارند. در واقع دو طرف آتش به اختیارند.


مطهری در جمع خبرنگاران:
سند ۲۰۳۰ یک توصیه‌نامه است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برای تقویت سیستم امنیتی کمیته‌ای تشکیل شده متشکل از دو نفر اعضای هیأت رئیسه، سپاه حفاظت، حراست مجلس و احتمالا نیروی انتظامی و مقرر شده که طرح تقویت امنیتی مجلس ارائه شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، #علی_مطهری در حاشیه نشست علنی امروز(سه شنبه 23 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران گفت:‌ سند ۲۰۳۰ یک توصیه‌نامه است که یونسکو به عنوان یک سازمان مستقل آن را داده و یونسکو سازمانی است که حتی از فلسطین نیز دفاع کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این توصیه نامه‌ای بوده که یونسکو داده است، افزود: در کشورها ارزیابی می‌شود که تا چه حد این توصیه نامه اجرا شود و کشور ما این را با حق تحفظ قبول کرده؛ یعنی هر جایی که با ایدئولوژی و فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد ما آن را اجرا نمی‌کنیم و این موضوع در اسناد یونسکو نیز موجود است و چیزی نیست که کشور را تهدید کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع ۲۰۳۰ قدری سیاسی شد و چندان نیازی به این همه مجادله بر سر آن نبود، ادامه داد:همانطور که گفته شد چیزی نیست که تعلیم و تربیت ما را تحت تاثیر قرار دهد نه اینکه ما بخواهیم برنامه های آموزشی خود را از آن برداریم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اتفاق تروریستی 17 خرداد مجلس، تصریح کرد: برای تقویت سیستم امنیتی کمیته‌ای تشکیل شده متشکل از دو نفر اعضای هیأت رئیسه، سپاه حفاظت، حراست مجلس و احتمالا نیروی انتظامی و مقرر شده که طرح تقویت امنیتی مجلس ارائه شود./

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خب دکتر مطهری عزیز پس چرا وقتی برخی دیدند به وظیفه نظارت بر انتخابات در سال 1388 به تشخیص آنها خوب عمل نشده و شخصا با جمعیت هم عقیده بسیار زیاد سعی در احقاق حق کردند ، آتش به اختیار آنها که مخالفت با متولیان انتخابات بود، مخالفت با نظام و غیره تلقی شد؟؟

    14
  2. آتش به اختیار خوبه که دو طرفه باشه. به هر حال فقط دستگاه دولتی نیست که مدیرانش مکنه اشتباه و خطا کنند. دستگاه های غیر دولتی هم هستند و هرگاه بی عدالتیی یا قانونشکنی درون آنها رخ داد مردم باید بتوانند انها را هم به سمت مسیر درست راهنمایی کنند.

  3. جناب دانشور عزیز، ما اینجوری فهمیدیم: آتش به اختیار اگه از طرف غیر خودی باشه، می شه همون فتنه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا