خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای عبدالله گنجی: گشت ارشاد وجود ندارد و ون ها زیاد نشده اند!

در دو هفته گذشته تقریباً هیچ روزی نبوده که موضوع پوشش و حجاب، خبرساز و برجسته نشده باشد؛ از سخنان مقامات مختلف و امامان جمعه گرفته تا واکنش‌ و چالش‌ها در دل جامعه و کف خیابان. در تازه‌ترین اخبار، رسانه‌های نزدیک به حاکمیت از بازداشت زنی می‌گویند که در اتوبوس شهری تهران مورد تذکر حجاب زنی دیگر قرار گرفته بود. در روزهای گذشته هم رسماً اعلام شد زنانی به دلیل برداشتن روسری و انتشار فیلم، بازداشت شده‌اند. اعتمادآنلاین در نظرخواهی از افراد با گرایش‌های سیاسی و نگاه‌های فرهنگی مختلف، سراغ «عبدالله گنجی» مدیرمسئول کنونی روزنامه همشهری و کارشناس مسائل سیاسی نزدیک به اصولگرایان رفته است. او در این باره به اعتمادآنلاین می‌گوید که اتفاق خاص یا تازه‌ای رخ نداده و این فضا را جنگ روانی می‌داند.

درگیری در بی‌آرتی

*آقای گنجی ما از افراد با گرایش‌ها و نگاه‌های سیاسی مختلف درباره شرایط کنونی مساله حجاب و موضوع گشت ارشاد چند پرسش را مطرح می‌کنیم. در حالت کلی شما موافق این سبک و شیوه کنونی گشت ارشاد هستید؟

من مصاحبه نمی‌کنم، چون اصلاً معتقدم گشت ارشاد نداریم…

*متوجه سخن شما نشدم…

می‌گویم اصلاً ما گشت ارشاد نداریم و مواردی استثناست. اگر گشت ارشاد بود، ما الان که چند میلیون زن بدحجاب داریم با اینها برخورد و صحبت می‌شد. اصلاً نداریم. این موارد جنگ روانی و سیاسی است.

*این ون‌ و ماشین‌ها که الان در خیابان‌هاست و به نظر می‌آید بیشتر و شدیدتر شده است، شما اینها را…

نه، من خیلی چیزی اصلاً نمی‌بینم.

*‌یعنی از نگاه شما شرایط الان مثل سه ماه پیش یا تابستان گذشته است؟

بله، تغییری نکرده است.

*واکنش‌هایی هم به نظر می‌آید از سمت دیگر شکل گرفته‌است؛ از فیلم معروف این چند روز در بی‌آرتی (اتوبوس شهری تهران) تا برداشتن روسری از سوی برخی زنان و بازداشت آنها، این به نظر…

می‌گویم اینها انگشت‌شمار است. ممکن است در صدر اسلام هم چنین اتفاقی بیفتد. خیلی‌هاشان ربطی به حکومت ندارد. درگیری بی‌آرتی چه ربطی به حکومت دارد یا برداشتن حجاب آن چند نفر.

*ولی به نظر می‌آید این‌ رفتارها واکنش به شرایط یا خواسته آنها باشد. این‌طور نیست؟

حالا ممکن است خواسته باشد ولی سیاسی است بیشتر تا فرهنگی.

*در کل شما این موضوع را برجسته می‌دانید؟

نه، من برجسته نمی‌بینم و چیز جدیدی اتفاق نیفتاده است. بیشتر طیفی در کشور ما هستند که جنگ روانی علیه نظام ایجاد می‌کنند و من خیلی چیز برجسته‌ای نمی‌بینم. پلیس هم می‌فهمد که باید رعایت کند، حالا یک فردی برنامه‌ریزی دارد و تا چیزی گفته شود جیغ می‌زند و فیلم می‌گیرد و به خانم علی‌نژاد می‌دهد.

انتهاس پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا