خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نمکی: برخی واکسن کرونا را به حربه سیاسی تبدیل کرده‌اند

سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: برخی واکسن کرونا را به حربه سیاسی تبدیل کرده‌اند و به‌جای تقویت غرور ملی و حمایت از دستاورد بزرگ و ارزشمند دانشمندان ایرانی، تشکیک ایجاد می‌کنند و امید مردم را خدشه‌دار می‌کنند که البته این روسیاهی هم در تاریخ خواهد ماند، ادعا می‌کنند علم پزشکی می‌دانند اما این افراد، تاریخ پزشکی در ایران را مطالعه نکرده‌اند، ما سال 1303 در انستیتو رازی و در 1299 در انستیتو پاستور شروع به تولید واکسن کرونا کرده‌ایم. افرادی که عظمت و غرور ملی را به‌خاطر خوش‌آمد فلان جریان سیاسی تخریب می‌کنند و به واکسن برکت و دانشمندان دارویی حمله می‌کنند، یا مغرض‌اند یا بی‌اطلاع هستند.

به گزارش تسنیم، نمکی با بیان این‌که “اولین نهاد و گروهی که در ایام شیوع کرونا باعث دلگرمی ما شد ستاد اجرایی فرمان امام بوده است”، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کووید19 و در اوج تحریم‌ها، برای تولید ماسک، گان، محلول ضدعفونی، دارو و ونتیلاتور ستاد اجرایی بلافاصله به میدان آمد و کمک‌های قابل‌توجهی به ما کرد و از بسیاری از تنگناها نجات‌مان داد که این اقدامات در تاریخ جمهوری اسلامی ایران خواهد ماند.

نمکی با ابراز اینکه آن ستاد جزو اولین گروه‌هایی بود که به بحث تولید واکسن ایرانی کرونا ورود کرد، تأکید کرد: ما از هیچ تلاشی برای واردات واکسن دریغ نکرده و نمی‌کنیم البته برای من مثل روز روشن بود که واردات واکسن مشکل خواهد بود و لذا معتقد بودم و هستم واکسن ایرانی کرونا بزرگترین حربه نجات ما خواهد بود.

وی افزود: لحظه به لحظه روند پیشرفت واکسنهای ایرانی را رصد و دنبال می‌کنم، واکسن کوو ایران برکت به‌مراتب از همه واکسن‌های ایرانی جلوتر حرکت می‌کند.

وی تأکید کرد: همان‌طور که وعده داده بودیم، در بهار سال جاری واکسن ملی به مردم تزریق خواهد شد.

نمکی گفت: یکی از قابلیت‌هایی که در مجموعه ساخت واکسن ایرانی کرونا به دست آوردیم برخورد با جهش‌هاست؛ ما این قابلیت را داریم که در عرض 45 روز علیه جهش‌ها واکسن کرونا را بسازیم و واکسن منطبق بر جهش جدید ویروس را بسازیم.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها درخصوص واکسن ایرانی گفت: برخی واکسن کرونا را به حربه سیاسی تبدیل کرده‌اند و به‌جای تقویت غرور ملی و حمایت از دستاورد بزرگ و ارزشمند دانشمندان ایرانی، تشکیک ایجاد می‌کنند و امید مردم را خدشه‌دار می‌کنند که البته این روسیاهی هم در تاریخ خواهد ماند، ادعا می‌کنند علم پزشکی می‌دانند اما این افراد، تاریخ پزشکی در ایران را مطالعه نکرده‌اند، ما سال 1303 در انستیتو رازی و در 1299 در انستیتو پاستور شروع به تولید واکسن کرونا کرده‌ایم. افرادی که عظمت و غرور ملی را به‌خاطر خوش‌آمد فلان جریان سیاسی تخریب می‌کنند و به واکسن برکت و دانشمندان دارویی حمله می‌کنند، یا مغرض‌اند یا بی‌اطلاع هستند.

وزیر بهداشت تأکید کرد: قصد داریم به‌محض اینکه نتایج فاز دوم مطالعه بالینی واکسن مشخص و تأیید شد، برای فاز سوم اجازه بدهیم که جمعیت انبوهی را با واکسن ایرانی واکسینه کنیم و واکسیناسیون عمومی را از نیمه اردیبهشت آغاز کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب نمکی، نمی بینید یا نمی خواهید ببینید!!؟ اولین کسانی که واکسن را سیاسی کردند، همین مسئولان مملکت بودند! قدری به عقب برگردید و ببینید متوجه خواهید شد، به هوش بالائی هم نیاز نیست، فقط اندکی انصاف و وجدان میخواهد اگر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا