خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طالبان به کارمندان زن: در خانه بمانید و یک مرد از اقوام را جای خود معرفی کنید!

خبر آنلاین نوشت : همزمان با اوضاع اسفناک اقتصادی در افغانستان و براساس تماس‌های چندین زن کارمند در افغانستان، طالبان به کارمندان زن در وزارت مالیه این کشور گفته به جای خود، مردانشان را بر سرکار بفرستند.

درخواست عجیب طالبان از زنان شاغل!

گاردین گزارش داد، یک سال پس از اینکه کارگران زن بخش دولتی از کار دولتی منع شدند و به آنها گفته شد که در خانه بمانند، طالبان از زنان کارمند وزارت مالیه افغانستان خواسته اند تا یکی از بستگان مرد خود را برای انجام کارشان بفرستند.

زنانی که در پست‌های دولتی کار می‌کردند، مدت کوتاهی پس از به قدرت رسیدن طالبان در آگوست ۲۰۲۱، از شغل خود اخراج و به خانه فرستاده شدند و برای انجام هیچ کاری، حقوق‌های بسیار کمی دریافت می‌کنند.

مریم ۳۷ ساله، از بخش منابع انسانی وزارت مالیه افغانستان که بیش از ۱۵ سال در آنجا کار کرده بود گفت: از من خواسته شد که یکی از مردان خانواده را به جای خود در وزارت معرفی کنم تا از این کار اخراج شوم.

سیما باهوس، مدیر اجرایی زنان سازمان ملل گفت: «تخمین زده شده است که محدودیت‌های کنونی در زمینه اشتغال زنان منجر به زیان اقتصادی فوری تا یک میلیارد دلار یا تا ۵ درصد تولید ناخالص داخلی افغانستان شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا