خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وکیل عباس دریس: او بی گناه است

خانواده مامور شهید نیروی انتظامی به صورت رسمی اعلام رضایت کرده و معتقدند که موکلم، قاتل نیست/ خانواده این مامور با جمع‌آوری استشهادیه‌ای، اعلام کرده‌اند که حتی حاضر به دریافت دیه هم نیستند/ با توجه به وجود مدارک کافی دال بر محارب نبودن عباس دریس، امیدوار به تقض رای او هستیم

اظهارات وکیل عباس دریس: او بی‌گناه است

 به گزارش بهارنیوز، محمود بهزادی‌راد، حقوقدان و از وکلای عباس دریس که خبر توقف حکم اعدام او به تازگی منتشر شده در گفتگویی با سایت امتداد، ضمن اشاره به ابعاد پرونده موکل خود، اظهار داشت: پرونده موکلم، عباس دریس دارای چند اشکال اساسی است که توسط وکلا، صراحتا مورد اشاره قرار گرفته است. 
🔹یکی اینکه؛ موکلم شاکی خصوصی ندارد و در ثانی، اولیای دم مامور نیروی انتظامی هیچ شکایتی از عباس دریس نکرده و به صورت رسمی از او اعلام رضایت کرده‌اند. خانواده مامور شهید نیروی انتظامی معتقدند که عباس دریس، قاتل نیست.  
🔹گزارش اولیه کارشناسی هم از محلی که موکلم در آن حضور داشته، آورده که تیر از فاصله ۲۵ تا ۴۰ متری شلیک شده و در گزارش سوم کارشناسی نیز، آمده که تیر از فاصله ۱۲۰ متری شلیک شده است. 
🔹این در حالی است که فاصله‌ای که عباس دریس حضور داشته تا محلی که آقایان اعتقاد دارند که مامور نیروی انتظامی کشته شده، حدود ۱۷۰ متر بوده است.   🔹ما تقاضای تشکیل هیئت پنج نفره دادیم که قبول نکردند. پرونده به شعبه ۳۹ دیوانعالی کشور رفته و تائید شده است. ما اعاده دادرسی داده و خوشبختانه موفق شدیم که روز گذشته، توقف اجرای حکم را بگیریم تا پرونده در ادامه مورد رسیدگی قرار بگیرد.  
🔸مدارک رضایت رسمی خانواده مامور ناجا را به رئیس شعبه در دیوان تقدیم می‌کنیم 
🔹روز گذشته که با رئیس شعبه دادگاه در دیوان صحبت کردم، مقرر شد که ما مدارک رضایت محضری اولیای دم مامور نیروی انتظامی را به ایشان تقدیم کنیم. با این وجود از آن جا که به اندازه کافی، مدارک در پرونده دال بر محارب نبودن موکل وجود دارد، امیدوارم که رای موکلم نقض شود.  
🔸خانواده مامور شهید نیروی انتظامی با جمع‌آوری استشهادیه‌ای، اعلام کرده‌اند که حتی حاضر به دریافت دیه هم نیستند 
🔹نکته مهم اینکه خانواده آن مامور شهید نیروی انتظامی در حسینیه محل سکونت خود، استشهادیه‌ای از معتمدین محلی تنظیم و جمع‌آوری کرده‌اند که حتی حاضر به دریافت دیه‌ هم نیستند.  
🔹با توجه به نقل و انتقالات کنونی، شعب دیوانعالی کشور قدری شلوغ هستند ولی، امیدواریم که در یک تا دو ماه آینده رای موکلم در دیوان نقض شده و او به جمع خانواده خود بازگردد.  
🔹با توجه به سکته و فوت همسر موکلم در زمان اعلام حکم اعدام او، سه فرزند عباس دریس اکنون بی‌سرپرست هستند 
🔹عباس دریس، ۳ فرزند بی‌سرپرست دارد و امیدواریم او هرچه زودتر به جمع خانواده خود بازگردد. همسر موکلم هم در زمان اعلام صدور حکم اعدام برای او، متاسفانه سکته کرد و جان خود را از دست داد.  
🔻گفتنی است که در این پرونده، وکلا؛ فرشته تابانیان، مصطفی نیلی و محمود بهزادی‌راد، وکالت عباس دریس را بر عهده دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا