خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی مشترک حزب‌الله و امل درباره دولت لبنان

تسنیم نوشت: «رهبران دو جنبش «حزب‌الله» و« أمل» در نشستی در دفتر حزب‌الله در شهر صور، نشستی برگزار کردند و آن‌ها تحولات داخلی و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش المنار، در ابتدا شرکت‌کنندگان در این نشست بیانیه‌ای صادر و طی آن فرا رسیدن عید غدیر خم را به لبنانی‌ها و به همه مسلمانان تبریک گفتند.

در این بیانیه تاکید شد که همگی باید از تشدید بحران‌ها جلوگیری و به مسئولیت‌های ملی، انسانی و اخلاقی خود عمل کنند.

دو طرف بر ضرورت تشکیل فوری دولت با هدف تأثیرگذاری مثبت بر حل بحران لبنان تأکید کردند و همچنین از نهادهای امنیتی و قضایی خواستند تا نقش خود را ایفا کنند و برای جلوگیری از هر گونه آسیبی به امنیت و سلامت شهروندان تلاش کنند.

شرکت‌کنندگان اعلام کردند: حل پرونده تعطیلی ادارات و مراکز دولتی و تأمین خواسته‌های کارکنان برای ادامه فعالیتشان ضروری است؛ چراکه ادامه این مسئله فلج شدن کشور و تعطیلی زندگی مردم است.

آن‌ها در این نشست با اشاره به سالروز تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 2006 بار دیگر بر هویت جنایتکارانه دشمن اسرائیلی تأکید کرده و این سخن امام موسی صدر مبنی بر اینکه «اسرائیل شر مطلق است و ارتباط با آن حرام است» را مورد تایید قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، تلاش‌های پلید برای بهبود وجهه دشمن صهیونیستی و مشروعیت بخشی به آن در منطقه و عادی سازی روابط با آن، چیزی جز مشارکت در تجاوزات علیه لبنان و ملت آن و ملت‌های منطقه و غارت ثروت نفتی آن نیست.

آن‌ها تاکید کردند: دشمن صهیونیستی که روزانه به هدف قرار دادن کشور ما و تجاوز زمینی، هوایی و دریایی ادامه می‌دهد به دنبال غارت نفت لبنان است و باید با تمام امکانات با آن مقابله و از کارت‌های قدرت به ویژه مقاومت که در برابر این دشمن به پیروزی‌هایی زیادی دست یافته، استفاده کرد.

شرکت‌کنندگان در این نشست با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم الحرام، به اقدامات انجام شده، هماهنگی و همکاری صورت گرفته برای انتقال معانی و پیام‌های حماسی و انسانی اشاره کردند.

در این بیانیه بر وحدت و ارتباط و هماهنگی دائم در تمام زمینه‌ها برای پیگیری تحولات مختلف تأکید شد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا