خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای کوشکی من از خدای شما بیزارم

سید عبدالجواد موسوی در یادداشتی در واکنش به اظهارات عجیب محمدصادق کوشکی، اصولگرا، درباره‌ی رخشان بنی اعتماد، کارگردان سینما، نوشت:

من پیش‌تر از این ها گمان می‌بردم با شما و نظائر شما بر سر شیوه های تربیتی و اخلاقی اختلاف نظر دارم و یا دست بالاتر در تعریفتان از وطن دوستی و هنر و ایران و فرهنگ و مفاهیمی از این دست. اما به تازگی از عمق جان دریافته ام که من از خدای شما بیزارم و بگذارید صریح بگویم:
بیزارم از شما و مسلمانی شما
دنیا و آخرت همه ارزانی شما
این خدای شماست که به شما اجازه می دهد بی پروا هرآنچه در ذهن و ضمیرتان می گذرد بر زبان بیاورید و گمان کنید در شمار بهشتیانید. این خدای شماست که شما را برمی انگیزد دشنه و دشنام نثار دیگران کنید چرا که در گمانتان هرآن که چون شما نمی‌اندیشد در شمار دوزخیان است. مشکل از شما نیست از خدای شماست. خدای شما بیمار است. عبوس است. گستاخ است. عصبانی است. دستگیر قدرتمندان و فرادستان است و خصم بیچارگان و فرودستان. ضعیف کش است. بی منطق است. زشت است. دشمن زیبایی و آزادی است. شما در آیینه نگریسته اید و در اوهامتان نقشی را که در مقابل دیده اید خدا پنداشته اید و او را سجده برده اید. مگر می توان مدعی پرستش خدای بخشاینده و مهربان بود و این همه با زندگی و حیات سر ستیز داشت؟ مگر می توان از خدای منتقم جباران سخن گفت اما در عمل با خواهران و برادران هم کیش و آیین و هموطن مظلوم خود این قدر دشمنی ورزید؟ مگر می توان از خدایی دم زد که دروغ و تهمت و پرده دری را در شمار نابخشودنی ترین گناهان می داند اما بام تا شام به کاری جز دروغ و تهمت و پرده دری نپرداخت؟ شما آن خدایی را که علی بن ابی طالب می پرستید نمی پرستید. چگونه می تواند خدای شما و خدای حقیقتی که می گفت اگر مردی از شنیدن خبر خلخال درآوردن از پای زنی یهودی دق کند بر او ملامتی نیست واحد باشد؟ شما خدای حسین بن علی را نمی شناسید. چطور می توان باور کرد خدای شما و خدای آن جان تابناکی که می گفت: اگر دین ندارید آزاده باشید و حاضر نشد حتی در هنگام جنگ با دشمن خود جانب انصاف را فرو گذارد یکی باشد؟ شما با خدای حافظ و مولانا و سعدی و شهریار هم بیگانه اید که اگر یک بار به گوش جان شنیده بودید:
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت

این قدر گستاخانه انارجل نمی زنید و بر اهل فرهنگ تیغ نمی کشیدید. یقین دوزخی شما مانع از شنیدن صدای دیگران می شود. یقینی که ابوبکرالبغدادی را برانگیخت تا شیعیان را ذبح کند و در خیال خام خود گمان کند در حال افزودن بر تعداد خانه هایش در بهشت است. خدای شما و خدای او بسیار شبیه یکدیگرند. خدای او هم سخنی جز النصر بالرعب را به رسمیت نمی شناخت. خدایی که تجاوز را حلال می دانست و نظر را حرام. درست مثل شما که کلمه تجاوز را با لذتی زایدالوصف در حق دیگران به کار می برید. خدایی که با مهربانی و صلح و زیبایی و آشتی و مهر و معرفت و همدلی بیگانه بود و جز آتش و قهر و کین متاعی برای عرضه نداشت. سخن گفتن با شما مادامی که پرستنده چنین خدایی هستید هیچ فایدتی ندارد. من هم قصد بحث و مجادله با شما را ندارم چرا که آن را عبث ترین کارها می دانم. توقع هم ندارم در خلوت خود اندکی بیندیشید که خدایتان چگونه خدایی است؟ این چند خط را هم نه برای تنبه شما که برای اظهار همدردی با سرکار خانم رخشان بنی اعتماد نوشتم.

هنرمند بزرگ و عزیزی که لحظات انسانی و عاشقانه بسیاری را برای ما رقم زد. من او را فارغ از سیاست همواره عزیز داشته ام و امروز هم به جای شما و نظائر شما از او عذر می خواهم. عذر می خواهم که از صدا و سیمایی که قرار بود دانشگاه باشد چنین خزعبلاتی نثار او و خانواده اش می شود. عذرخواهم که مدعیان دین مداری و اخلاق کاری جز بردن رونق مسلمانی ندارند. عذر خواهم که…در یک کلام عذرخواهم که:
جای شیر شغال نشسته
جای پهلوون مخنث

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. مرحبا به چی ؟!؟!

      من از همه کسانی که با ظاهر مهربان دست در دست خون آشامانی مثل ابوبکر البغدادی و عبدالمالک ریگی دارند و منتظر آن ها هستند و دوست دارند زندگی زنان و فرزندان این کشور رو خراب کنند متنفرم
      از همه کسانی که جای دوست و دشمن رو به عمد قاطی می کنند تا مخاطبشون نفهم بی زارم

      از این همه عقده پراکنی شما ها که اعتقادتون این که میشه علیه خدا هم می شود تظاهرات کرد ( لجن پراکنی به میلیون ها نفر که معتقدند خدا مربی عالم و عالمیان است)

      وخداوند منزه از نسبت های ناروا است

      4
      6
      1. سلام جناب آقای حمید
        مرحبا به اخلاق و نقد بی اخلاقی از جمله تهمت و خشونت (از نوع کلامی)
        شما را نمی دانم اما دین من تهمت را گناه کبیره می داند ، همانطور که دشنام را.
        خدایی را هم که بفرض بجای خوبی به بدی دعوت کند ، رد می کند (هنگامی که (مشرکان) عمل زشتی انجام می دهند ، … می گویند خدا ما را بدان امر کرده است، بگو خدا به بدی دستور نمی دهد … (سوره اعراف . آیه 28)

  1. هرچنداطمینانی به درج پیامم ندارم….به چه چیزمیگویندسقوط؟؟؟؟؟دیگر چه مانده که نگون نگشته باشد؟؟؟؟؟دیگر از که واز چه کسانی انتظارداشته باشیم؟؟؟؟؟از فلان تریبوندارامامت جمعه؟؟از باصطلاح اساتید دانشگاه؟؟؟از کی……راستی چه میخواستیم؟؟؟چه بدست اوردیم؟؟گفتیم اااااااااای دروغ نگویید….که محصولش همینانند….ودیگرهیچ….به دیده خونین نوشته صورتحال..

    4
    1
  2. خیلی دقیق و متین نوشته‌اید. برائت از خدای دروغین متکبران بی‌پروا و بی اخلاق ضروری است

    3
    1
  3. البته بهترست به کار رخشان بنی اعتماد هم اشاره کنید ماهم از روش وطن فروشانه ی او بیزاریم بیزاریم بیزاریم بیزاریم و از اینگونه گزینشی کار کردن گلونی

    2
    3
        1. جناب حمید آقا ، مورد و مصداق تاریخیش رو بفرمایید اگر معتقدید ایشون نسبت هرزگی به افراد می دادند آنهم بعنوان ناسزا و بی دلیل

    1. فهمیده عزیز ، آنچه در قرآن آمده دشنام ندادن به خدایان دروغین است نه بیزار نبودن از آنها، که تاکید هم شده است از جمله از زبان ابراهیم : من از آنچه بجای خدا می پرستید بیزارم

  4. این بنده ی خدا که اصرار داره منظورش ریگی بوده.ریگی هم فقط آدم کش بوده. حلا چرا یک عده اصرار دارن چیزای دیگری رو القاکنند.؟

  5. این بنده خدا که چیزی نگفته
    چوب را که بر میداری گربه دزده حساب کار دستش میاد
    جمع کن خودتو
    این خانم اگر واقعا قصدش خیر بود که…
    منافق!

    1
    1
    1. محمد ، پس اگر کسی همین تعبیر زشت را در مورد مادر یا همسر یا خواهر شما بکار ببرد، از نظر شخص شما بدون اشکال است ؟

  6. بر پاچه خوار لعنت، هر چند میدونم نظر مخالف نمیذارید ولی باید بگم وطن فروش تر از این رخشان بنی اعتماد خودشه.

    1
    1
    1. مثلا وطن فروش تراز ان رجاله هاوسفلگانی که نخبگان وطن را فراری میدهند؟؟؟؟؟

      2
      2
    2. چه ربطی به مجوز فحاشی دادن یا تهمت زدن داره ؟ ! دین شما چیه ؟! اسلام کتابش قرآنه : هر که … بی گناهی را به گناه نکرده متهم کند، بار بهتان و گناه آشکاری را به دوش گرفته است (سوره نساء . آیه 111)

  7. مشکل جماعت شما خدا وپیامبر وعلی نیست بله تفکر لیبرالی است که زبانتان وقلمتان افسارندارد به حسین بن علی مادر اطهرش توهین می شود یکبارگوش شما قفل میشود که نشنود به پیامبرجسارت می شودشما می نویسید من هم شارلی ابدو هستم امااگرکسی به تعبیرشما به یک خانم انتقادی شود یکدفعه بایدزمین وزمان بهم بخورد

    1
    1
    1. خانم شادی. حسین حسین است چون اهل توهین و تهمت و بدی نبود و فاطمه فاطمه است چون اهل حق بود نه ظلم و ستم و نه دشنام و بی ادبی. پس حرمت حسین ، حرمت نیکی های او و پاسداشت زهرا عمل به کردار اوست نه برعکس. اگر حرمت شکنها را نمی پسندید، حرمت شکن تر ها را هم نپسندید

  8. سایت انصاف نیوز من هم از تو بیشرف بی ناموس بیزارم -بی شرف بی شرف بی شرف مرتد شوی حکمت قتل است بدبخت -ای سایت بی شرف

    1
    1
    1. سایت انصاف، شاید نیاز نبود برای نشان دادن منش و روش داعش وطنی این پیام را منتشر کنید. نمی دانم. ولی انسان از اینهمه انسان نما و بی انسانیتی می ترسد.

      1
      2
  9. به جهنم که بیزاری:))))))))))))
    حقیقت همیشه تلخ است پس بهتره تکلیفتون رو با خودتون روشن کنید نه اینکه پاچه کوشکی رو بگیرید!!!!
    رنگ رخساره خانم بنی اعتماد و دخترش و امثالشون هم گویای سر دورنشون هست پس اگر شما هم دستتون با داعشی های داخلی در یک کاسه نیست بهتره کاسه داغتر از آش نباشید:)))))))))

    1
    1
  10. لال شوم کور شوم کر شوم، لیک محال است ز یادداشت موسوی خر شوم!
    جر خر عیسی گور پدر هر چه خر است

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا