خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«هنوز فراموش نکردیم که شورای نگهبان مرحوم آیت الله هاشمی را ردصلاحیت کرد»

عضو حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید: در حال حاضر خود ما اطلاع داریم اقبال مردم از اصلاح‌طلبان کمتر از سال‌های قبل شده چراکه تاثیری که باید مشاهده می‌کردند را ندیدند.

هنوز فراموش نکردیم که شورای نگهبان مرحوم آیت الله هاشمی را ردصلاحیت کرد

به گزارش شبکه شرق، فرزانه ترکان، عضو حزب کارگزاران سازندگی، در پاسخ به اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم اعلام کاندیداتوری می‌کنید گفت: خیر برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات مجلس دوازدهم تصمیمی ندارم.

او در مورد جلسات حزب کارگزاران سازندگی پیرامون انتخابات افزود: در حزب کارگزاران صحبت‌هایی پیرامون انتخابات شده اما تصمیم‌گیری نشده و از طرفی موضع رسمی حزب نیز اعلام نشده که امیدوار هستیم در این هفته دبیرکل و یا سخنگوی حزب کارگزاران موضع رسمی حزب را در مورد انتخابات مجلس دوازدهم اعلام کنند. در هر صورت تعدد نظرات پیرامون انتخابات وجود دارد لذا باید تجمیع شود و همگی به نتیجه واحد درباره انتخابات مجلس دوازدهم دست پیدا کنند.

ترکان در ارزیابی اینکه تا چه اندازه احتمال دارد مانند انتخابات ۹۸ حزب کارگزاران سازندگی جدا از مواضع گروهی اصلاح‌طلبان در انتخابات فعالیت و نامزد معرفی کند، تصریح کرد: بعید می‌دانم که حزب کارگزاران سازندگی جدا از جبهه اصلاحات تصمیم بگیرد و در انتخابات حضور فعال داشته باشد. با توجه به وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد و تجربه‌ای که از ردصلاحیت‌های گسترده وجود دارد، بعید می‌دانم که حزب کارگزاران سازندگی برای انتخابات لیست بدهد البته نظر جمعیت حزب اهمیت دارد اینکه به چه صورت در مورد انتخابات موضع‌گیری کنند اما هر اتفاقی که بیافتد ترجیح حزب این است با جبهه اصلاح‌طلبان به تصمیم‌گیری برسد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه در صورت حضور حزب در انتخابات نام چه کسانی در لیست قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: هنوز هیچ‌کدام از چهره‌هایی که مطرح هستند و از نظر ما هم قابلیت حضور در مجلس را دارند و می‌توانند موثر واقع شوند به صورت رسمی یا غیررسمی برای کاندیداتوری ابراز وجود نکردند یعنی همه چیز در پرده ابهام وجود دارد. کما اینکه محسن هاشمی نیز در مورد اعلام داوطلبی خود موردی نگفته است.

ترکان در واکنش به اظهارات اخیر حداد عادل پیرامون اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان مرتب توسط عوامل قدرت سانسور می‌شوند، نمی‌توانند کاندیداهای اصلی خود و چهره‌های صاحب‌نظر و لایق را معرفی کنند و بدون ردصلاحیت این افراد لیستی ارائه بدهند و نمی‌توانند بدون سانسور مواضع خود را بیان کنند، لذا جایگاه آنها در میان مردم کم‌رنگ شده است.

او ادامه داد: بر فرض محال و احتمال در صد پایین جبهه اصلاحات به این نتیجه برسد که لیستی بدهند، اما باید به سمت افراد تقریباً ناشناخته و در درجه ۲،۳ بروند،مردم آنها را نمی‌شناسند و از طرفی آنها هم قابلیتی که باید داشته باشند را ندارند بنابراین با این شرایط مطمئنا مردم هم اقبال نخواهند کرد.

او در پایان یادآور شد: به عبارت دیگر در حال حاضر خود ما نیز اطلاع داریم اقبال مردم از اصلاح‌طلبان کمتر از سال‌های قبل شده چرا که تاثیری که باید مشاهده می‌کردند را ندیدند. البته دلیل اینکه اثر گذاری از طرف اصلاح‌طلبان صورت نگرفته، برخوردها و ردصلاحیت‌های گسترده‌ای است که در دوران قبل در مورد اصلاح‌طلبان صورت گرفته است. در واقع ما هنوز فراموش نکردیم که همین شورای نگهبان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را که می‌توانست بسیاری از مشکلات مردم را چه از نظر اقتصادی و سیاسی حل کند ردصلاحیت کرد بنابراین در مورد افرادی که از مرحوم هاشمی رفسنجانی پایین‌تر هستند و در حد او نیستند، هیچ توقعی از شورای نگهبان نیست و ممکن است افراد مذکور را بنابر دلایلی که خودشان قبول دارند، ردصلاحیت کند.

گفتنی است؛ اخیرا حدادعادل در اظهاراتی بیان کرده بود: اصلاح‌طلبان هروقت در انتخابات پیروز می‌شوند از اقبال مردم به خودشان می‌گویند اما هروقت رای نمی‌آورند موضوع را گردن شورای نگهبان می‌اندازند

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا