خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حجاب، مسئله‌ای فرهنگی یا سیاسی؟

مهدی یزدانیان در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «حجاب، مسئله‌ای فرهنگی یا سیاسی؟» نوشت:

۱- درون اتوبوس شهری، خانمی محجبه به خانمی دیگر رعایت حجاب را تذکر می دهد و عصبانیت به خاطر شرایط نابسامان اقتصادی و استعلا آمران، دلیلی مضاعف برای یک درگیری بسیار خشن می شود. فحش هایی از هر دو طرف که دون شان انسان است خصوصا بانوانی که باید مراعی عفاف باشند.

۲- جلوگیری از ورود خانم های غیرمحجبه به بانک، ارسال پیامک به ایشان، گشت ارشاد و تشویق طیف مذهبی به مقابله و… حاکی از تصمیم قاطع حاکمیت در مبارزه با بدحجابی است. اما چرا حاکمیت برای مقابله با بی حجابی یا بدحجابی تمام توان خود را خرج می کند؟ و اساسا اگر بی حجابی منکر بزرگی است، چرا در ایام انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن از حضور زنان غیر محجبه استقبال می شود؟ این رفتار دوگانه، تلقی سیاست ابزاری از مسئله حجاب را تقویت می کند.

۳- اگر بحث مقابله با منکر است، منکراتی چون ربای بانکی و سوءاستفاده از مقام و منصب و کنارگذاشتن نخبگان از قدرت و… نظام را بیشتر تضعیف می کند و موجبات ناامیدی مردم را فراهم می کند. آیا وعده گشت ارشاد برای مسئولین محقق شد و اگر نشد چرا؟

۴- اینکه به صورت گسترده و سیستماتیک با بی حجابی مقابله می شود به دو دلیل است:

۴-۱- در حکومت مدعی اسلام و خیزش و رشد مسلمانی، بی حجابی مورد قبول نیست و خلاف ادعای مسئولان را ثابت می کند.

۴-۲- بی حجابی دیگر مسئله ای فرهنگی مطلق نیست. بلکه گاهی تبدیل به مبارزه سیاسی با حکومت شده است. وقتی اپوزسیون جمهوری اسلامی، جامعه را تشویق به بی حجابی می کند، طبیعی است که مسئولان از دیدن بی حجابی به خشم آیند.

۵- به عنوان مبلغ مذهبی معتقد به جمهوری اسلامی عرض می کنم، مسئولان سرنا را از سر گشادش می زنند. مسیری که در جهت مبارزه با بدحجابی در پیش گرفته اند، نهایتا ظاهر جامعه را اصلاح کند. ولی در زیرپوست جامعه دین گریزی و گرایش به فرهنگ غرب شدت می گیرد. اگر بخشی از جامعه به خاطر ظاهرشان تحقیر شوند از دین اعلام برائت خواهند کرد. چون جواز تحقیرشان را از سمت دین خواهند دانست. (در صورتی که دین به کرامت ذاتی انسان دستور داده است)

بعضی از امامان جمعه نیز، تقسیم جامعه به بی حجاب و باحجاب را به ضرر نظام دانستند.
در این شرایط، مقابله پلیسی با بی حجابی، جامعه را نا امن می کند و قرار دادن مردم در برابر هم مروج خشونت است.

۶- بر مبنای حدیث شریف کادالفقر ان یکون کفرا، عدالت و اقتصاد باید اولویت دولت باشد. اگر دولت به وظایف ذاتی اش عمل کند، جامعه به سمت مراکز فرهنگی مذهبی و مساجد و هیئات بیشتر متمایل خواهد شد و تاثیر گذاری این مراکز نیز بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حجاب گزینه خوبیه .. دیگه اجاره خونه و پنیر 50 تومنی و ماست 70 تومنی و حقوق 5 تومن .. اجاره 3میلیون یادمون میره … … .. حجاب نون دونی خوبیه .. به جای پرداختن به این … .. در خصوص وضعیت اجاره خونه و هزینه بالای زندگی و به … کشیده شدن زندگی مردم با … خبر تهیه کنید .. این چه چرت و پرتی مینویسید .. … .. … پول مفت میگیرید اراجیف … رو بنویسید .. از بودجه جامعه المصطفی بنویسید … .. از حقوق ق های مفت و بی سر وته .. همه دنیا حقوق و زندگیشون معلومه فقط تو ایران … با ید مخفی باشه حقوق این … تا دزدی کنند . زندگی مردم رو نابود کردین .. انشالله زندگیتون نابود بشه

    3
    1
    1. حجاب از اول انقلاب تا الان مطرح بود.بحث این چندسال نیست که بگی برای پرت کردن حواس مردمه.از جامعه المصطفی چه کینه ای داری؟نکنه از آلبانی نشین های کمپ منافقین یا از لیبرال های دین فروش و وطن فروشی؟

  2. با آخر این متن مشکل دارم.کجای دین گفته شده که باید مسائل شرعی رو قربانی کرد چون ما داخل عدالت و اقتصاد مشکل داریم.همون بدحجابی و بی حجابی هم مانند فقر و بی عدالتی باعث دین زدایی و از بین رفتن اعتقاد میشه.به نظرم اگه وضع مردمم خوب شه باز ما باختیم.همون طور که دستاورد های بزرگ جمهوری اسلامی رو نتونستیم به بخش بزرگی از مردم بفهمونیم و مغز بعضی ها انقدر شست و شو داده شده که اصلا حاضر به شنیدن پیشرفت ها نیستن و همش روی بدبختی زوم میکنن

  3. سلام شما اگر در تاریخ بنگرید رضاشاه بخاطر روسری برداشتن حکومتش کم کم از رونق افتاد الان همون کار داره تکرار میشه بابا هر کس مسعول ناموس خودشه واگر اینجوری باشه مسلمونهای ماهم در کشورهای بیگانه حجابشون را دولت اونجا از سرشون بزور دربیاره این که نمیشه این کار بغیر از تفرقه افکنی در مردم وسست شدن اعتقادشان به دینمون چون بهشون توهین میشه عایدی دیگر ندارد خلاصه مردم هر چه از دولت می‌خواهند مواد غذایی را ارزون کنه نمیکنه پنیری که خر بخوره دنده عقب میره شده هفتاد هزار تومان شما هم چسبیدیم به روسری اگر واقعا فکر محبوبیت هستین اقتصاد را مداوا کنید بعد بگویید دیدید ما ارزونی آوردیم مافیا مواد غذا یی وخودرو رانابود کردیم ببینید مردم چگونه برمی‌گردند به روز اول وحجاب سر می‌کنند بابا به چه زبانی بگویم در کارهای روز مره میبینی مردم اصلا داره اعتقاداتشون کمرنگ میشه فقط بخاطر فقر مردم لج می‌کنند این نظر منه خدای احد واحد میدونه خودم دختر دارم محجبه هم هست ولی شما هم به مردم بجای توهین احترام بگذارید مثلا آقایی مثل رائفی پور به تمان جامعه فوتبال ما توهین میکنه وعلنا میگه اینا فلانن هیچکس نیست جلو اینجور افراد تند رو بگیره اصلا نباید تریبون داشته باشه کسی که توهین میکنه مگر فوتبالیست‌های ما شهید ندادن اصلا فرض بر آن بگیرید که یک خانم کم حجابه خودش شوهر داره پدر داره برادر داره لطفا کمی فکر کنید الکی مردم بجون همدیگه نندازید از بیرون هم بهمون بخندن ما باید خودمان را با مسائل جزئی مضحکه خارج نشینهان کنیم

  4. گاه فکر می کنم آدم ها فقط ظاهرشان زیباست بخصوص خانم ها. وقتی با هم دعوا می کنند( محجبه و بی حجاب،) فحش های رکیک بهم می دهند. من که بیننده هستم خجالت می کشم.
    کار ندارم حجاب خوبه یا بد؟ بی حجابی خوبه یا بد؟ چرا خانمها بهم می پرند؟ چرا فحش می دهند؟ ایا نباید چون ظاهرشان زیباست ، باطنشان هم زیبا باشد؟
    من رنج می برم که در مملکتی هستم که خانم ها بر سر حجاب می خواهند همدیگر را تکه تکه کنند و واقعا مایه تاسف است و مطمئنم که لبخند شادی بدل دشمنان این مرز و بوم می نشیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا