خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش یک نویسنده به ویدیوی گشت ارشاد

زهرا عبدی، نویسنده طی یادداشتی نوشت: اگر تنها از یک شاخه‌ی نازکت هم به تنه‌ی انسانیت وصل باشی، محال است جانت از درد از هم نَدَرَد با دیدن مادری که فریاد می‌زند دخترم بیمار است، او را نبرید و تن نحیف مادرانه‌اش را جلوی ماشین انداخته است و وای از آن ماشین .
آن ماشین که مادر را گام به گام پس می‌راند تا اینکه تن مادر به زمین می‌خورد.
آن مادر حتا ماشین را که در برابرش هیولایی زمخت است در آغوش گرفته زیرا فرزندش آنجاست. باور دارم مغز آن ماشین فرمان داده به ندیدنِ وجه بسیار انسانیِ این واقعه.
اگر حتا از شاخه‌ای بسیار نازک به تنه‌ی انسانیت وصل باشی، محال است آن زن را یک بد‌حجاب یا هر چیزی ببینی به جز یک مادری که جانش را انداخته زیر ماشین. در این صحنه حتا هیولا هم کم می‌آورد برای ادامه‌ی هیولایی. این چه حکایتی است آخر؟

خطابم با راننده و مسئول آن ماشین است. ای برادر و ای خواهری که در تنه‌ی فولادین ماشین پناه گرفتی و زیر می‌گیری، بیا و آن شاخه‌ی نازکت را پیدا کن و نقطه‌ی وصل را دوباره از نو پیدا کن.
ایرادی ندارد من و تو در چیزهایی مخالف هم فکر کنیم اما ما باید بتوانیم سر آنچه وطن را به این روز انداخته با هم حرف بزنیم.

اگر این مایه بدخلقی به همین ترتیب پیش برود هیچکس خودش را جلوی آینه پیدا نخواهد کرد.
چطور به فرزندانمان بگوییم این همه خصومت یعنی وطن ؟؟؟؟
راه نجات در ذهن ماست. راه نجات؛ خود ما هستیم. فقط کافیست به هر کس با هر اندیشه‌ای حق زندگی بدهیم.
مدارا بزرگترین هنر انسان است.

کیست که نداند؛ ارتباط مستقیمی بین توسعه جامعه مدنی و کاهش خشونت وجود دارد.
هر کس در هر عنوانی از نویسنده و استاد دانشگاه و معلم گرفته تا …. باید نقش خود را در بالا بردنِ تحمل، مدارا و فهمیدنِ همدیگر ایفا کند.
راز اقتدار چیست؟ این است که در اوج قدرت هم آگاه به وضعیت لرزان و شکننده‌ی خود باشی. این ماشین امروز نشان از نهایت ضعف بود.
به بالاترین شاخه‌ها نگاه کنید. مقتدرند ولی بیش از همه چو بید بر سر ایمان خویش می لرزند. چرا؟ چون معنی بالانشینی واقتدار همین است.
اینکه بلندترین شاخه بر وضعیت نازک و لرزان خود آگاه باشد و بداند اتکایش را فقط از تنه گرفته است. بداند اگر تنه که همان مردم باشند، نباشند، او هیچ است.
تنه همواره می‌ماند. درست از جای بریده، دوباره سبز می‌شود و حتا آن تبری را که روی تنش نشسته مانده با خود سبز می‌کند.سرنوشت این سرزمین همان درخت تنومند سبزی بوده و خواهد ماند. #انسانیت#گشت_ارشاد .

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا