خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دارویی که می‌تواند سن انسان را دو برابر کند!

«سنولیتیک» که به شکل قرص مصرف شود، سلول‌های بدن انسان را که مسئول پیشبرد روند پیری هستند از بین می‌برد و به طور بالقوه طول عمر ما را دو برابر می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر اندرو استیل، زیست‌شناس محاسباتی بریتانیایی، کتاب جدیدی در مورد طول عمر انسان منتشر کرده و معتقد است که زندگی کردن بیش از یک قرن با کمک نوع خاصی از دارو برای نسل بشر امکان‌پذیر است. در این کتاب، گفته شده که تحقیقات در زمینه این دارو که «سنولیتیک» (senolytics) نام دارد، در حال حاضر نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهند و این دارو می‌تواند در دهه‌های آینده در بازار و در دسترس قرار گیرد.

نحوه عملکرد سنولیتیک در راستای افزایش طول عمر انسان چگونه است؟

بنا به گفته‌ی دکتر استیل «هیچ محدودیتی برای مدت زمان زندگی ما وجود ندارد» او گفت: از دید من، هیچ دلیل فیزیکی یا بیولوژیکی خاصی وجود ندارد که مانع از افزایش طول عمر به ۲۰۰ سال شود!

این دارو قادر است «سلول‌های زامبی» را که از نظر علمی به عنوان سلول‌های پیری شناخته می‌شوند، از بین ببرد. با آغاز فرآیند پیری، این سلول‌ها دیگر تقسیم نمی‌شوند و درون بدن تجمع پیدا می‌کنند؛ سرانجام ترکیباتی را را آزاد می‌کنند که روند پیری را سرعت می‌بخشد.

طی آزمایشی حیوانی در سال ۲۰۲۰، موش‌هایی که این دارو را دریافت کردند، عملکرد فیزیکیِ بهبودیافته، سلامت و طول عمر بیشتری را نشان دادند. با توجه به اینکه عملکردهای ژنی در انسان و موش تقریباً یکسان است، بسیاری بر این باورند که ما هم می‌توانیم از این دارو استفاده کنیم و از مزایای آن بهره‌مند شویم.

جذابیت این تحقیق در چیست؟

جالب است بدانید کسانی که آشکارا تمایل دارند بیش از یک انسان معمولی زندگی کنند، جزو ثروتمندترین افراد جهان هستند! و در حال حاضر از کیفیت زندگی برخوردارند که در مقایسه با بسیاری از افراد دیگر به طور غیرقابل‌انکاری ممتاز، راحت و فوق‌العاده لوکس است. یک مثال بارز «جف بزوس» است که اخیراً بخش عظیمی از ثروت خود را برای توسعه فناوری برنامه‌ریزی مجدد سلولی سرمایه‌گذاری کرده است که فرآیندهای پیری را معکوس می‌کند! این مرد مصمم است «برای همیشه زندگی کند».

آیا زمین می‌تواند میلیون‌ها انسان ۲۰۰ ساله را نگه دارد؟

در پاسخ به این سوال بهتر است پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی را مبنا قرار دهیم؛ این سازمان تخمین می‌زند که بین سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۵۰، کمبود مواد غذایی، بیماری‌ها و استرس گرمایی ناشی از آب و هوا سالانه منجر به مرگ ۲۵۰۰۰۰ نفر یا بیشتر خواهد شد.

منبع: thred / مترجم: الهه جعفرزاده

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا