خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تجلیل صادق خرازی از امام، مصدق، خاتمی

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه بدون عدالت محال است که بتوان مدعی تقوا در جامعه بود، گفت: حزب ندای ایرانیان می‎خواهد تا روزی اندیشه منحوس احمدی‎نژادی از صحنه روزگار محو شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدصادق خرازی امشب در همایش اصلاح‎طلبان و مجلس آینده که در کانون طه شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: امروز می‎شود آزادانه سخن گفت ولی در روز تشکیل حزب ندای ایرانیان و روز بلوغ و انعقاد این تفکر چنین نبود و بسیاری از یاران ما در حبس بوده و هستند.

وی تصریح کرد: با امتزاج دین و دولت و با تجلی آرمان‎های ملی و دینی می‎توان جامعه‎ای را آمیخته با آرمان‎های مردان بزرگ‎مان شکل دهیم که در این آرمان اردوگاه تفکر اسلام نابی باشد که در آن ایمان و امنیت مردم باعث قوام جامعه شود که این ادعای بزرگی است.

باید بحران اشتغال و وضع اقتصادی را سامان داد

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با طرح این سوال که آیا می‎توان دوباره وطن را ساخت، افزود: آیا می‎توان با همه معضلات و مشکلاتی که در وضع کشاورزی، بحران اشتغال، دغدغه روزمره جوانان و وضع اقتصادی به وجود آمده را سامان داد؟ البته بنا ندارم که به این آمارها و ارقام بپردازم ولی معتقدم دو واژه مهم و استراتژیک عدالت و آزادی، عدالت و دموکراسی، پیشرفت و مردم‌سالاری مهم‌ترین آرمان حزب ندای ایرانیان است.

خرازی گفت: ما اصلاح‎طلب هستیم و مبانی اندیشه اصلاحی خودمان را در مدینه فاضله‎ای می‎بینیم که نبی مکرم اسلام از هنگام اساس‎نامه مدینه، تجلی پیمان‎های مدینه و تحقق آرمان‎های مدنی که داشتند برای ملت‎ها در تاریخ به امانت گذاشتند لذا انقلاب بزرگی بزرگ‌تر از انقلاب نبی مکرم اسلام در مسیر تاریخ انسان و جهان دیده نمی‎شود.

وی افزود: 14 قرن از آن زمان می‎گذرد و امروز دغدغه نظام بین‎الملل همزیستی مسالمت‎آمیز است ما در حزب ندای ایرانیان می‎خواهیم بگوئیم اصالت و کرامت انسان از جانب انسان ارائه‎کننده نیست بلکه حق مسلم انسانیت انسان است که اصالت و کرامت او پاسداری شود نه اینکه اصالت و امنیت منکوب و سرکوب شود و این نمی‎تواند برای انسان قرن بیستم و انسان هزاره سوم امر جالبی باشد.

اگر حزب داشتیم نمی‎گذاشتیم مجلسی با پول حرام شکل بگیرد

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه مهم‌ترین تحول امسال در انتخابات است، گفت: در آستانه مهم‌ترین تحول سال 1394 قرار داریم امسال مهم‌ترین تحول ما انتخابات است انتخاباتی که سرشت و سرنوشت انسان به آن بستگی دارد.

خرازی بیان داشت: به برکت مجاهدت‎های مردم، ایران در یکی از مهم‌ترین فرصت‎های تاریخی خودش در خاورمیانه قرار دارد و به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نظام بین‎الملل اثرگذاری می‎کند چه آنکه در زمان مذاکرات در یک سوی میز ایران و در آن سوی میز نمایندگان قدرت‎های جهانی قرار داشتند که چنین اتفاقی در تاریخ بین‎الملل هرگز رخ نداده بود.

وی با ادعای اینکه طی هشت سال دولت گذشته فرصت‎ها تبدیل به تهدید شد، گفت: صد تاسف که در هشت سال کسانی در این کشور حکم‌رانی کردند که درکی از مفاهیم بزرگ نداشتند و فرصت‎ها را تبدیل به تهدید کردند، ما اگر حزب داشتیم می‎توانستیم سوال کنیم، پرسش‎های مهمی را در جامعه ایجاد کنیم، اگر حزب داشتیم می‎توانستیم مجالس مهمی را رقم بزنیم نه مجلسی که با پول حرام شکل گرفته باشد، اگر حزب داشتیم می‎توانستیم اردوگاه و آرمان‎سراهایی ایجاد کنیم که باعث ارتقاء دانش و بینش مردم شود صد تاسف که از این موقعیت‎ها غفلت کردیم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه بدون عدالت محال است که بتوان مدعی تقوا در جامعه بود، گفت: حزب ندای ایرانیان می‎خواهد تا روزی اندیشه منحوس احمدی‎نژادی از صحنه روزگار محو شود.

باید حماسه‎های دیگری پدید آید

دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به اینکه تنها راه بقای امنیت، پیشرفت جامعه و پدید آمدن اسطوره‎ها در کار جمعی و تشکیلاتی است، افزود: اگر چنین شود می‎توانیم برای نسل‎های آینده دغدغه فکری داشته باشیم، ما نمی‎توانیم دست روی دست بگذاریم و تماشاگران صحنه‎های تلخ و شیرین شویم.

خرازی با بیان اینکه روزی دفاع مقدس حماسه بود، گفت: امروز باید حماسه‎های دیگری پدید آید و برای حماسه‎های دیگری که به نقش مردم پرداخته می‎شود باید مطمئن بود.

وی بیان داشت: زیبنده کشور ما نیست که هنوز زندانی داشته باشیم امیدوارم اینها روز به روز حل شود ما هدف‎مان مشخص است می‎خواهیم جامعه‎ای داشته باشیم که تاثیرات مهم بین‎المللی و منطقه‎ای که شایسته ملت بزرگ و نستوه ایران با آن عقبه تاریخی ایجاد کنیم که برای رسیدن به این مهم باید تلاش شود.

دیپلمات سابق کشورمان با تاکید بر اینکه خط فقر باید از ایران از بین برود، ابراز داشت: نمی‎توان نشست و در انتظار آن بود که دیگران برای آن کار کنند باید آستین‎ها را بالا بزنیم، کار شبانه‎روزی کنیم تا خط فقر را صفر کنیم.

خرازی گفت: محال است توسعه اقتصادی به نتیجه برسد تا آنگاه که توسعه سیاسی در زندگی مردم جای خود را نشان ندهد، توسعه سیاسی یعنی تجلی احزاب سیاسی، گروه‎ها و انجمن‎های سیاسی که بتوانند هم‌فکران خودشان را با کسانی که می‎توانند هم‌زادپنداری کنند در یک سبد کار بنیادین قرار دهد.

وی تنها راه ماندگاری پیشرفت، توسعه، استقرار دموکراسی، آرمان آزادی مردم را در تحقق عدالت که یک واژه قرآنی است دانست و گفت: بدون عدالت محال است مدعی تقوا در جامعه شد به این دلیل که بزرگانی چون امام راحل، مدرس، مصدق، بازرگان، شریعتی و خاتمی به آرمان جمعی عدالت‌خواهی در مسیر تاریخ بشر و تاریخ انسانی ایرانی تلاش کردند.

درون جامعه اصلاحات هیچ اختلافی نداریم

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان مهم‌ترین مظهر عدالت را رعایت حقوق شهروندی ملت دانست و افزود: حقوق شهروندی مردم شعار نیست و راه فلاح و رستگاری این سرزمین از مسیر اصلاح‎طلبی می‎گذرد، نتوانستند اصلاحات را دفن و زمین‌گیر کنند.

خرازی با بیان اینکه امسال باید نتیجه انتخابات را همانند سال 1392 محقق کنیم، گفت: ما در درون جامعه اصلاحات هیچ اختلافی نداریم دست هر اصلاح‎طلبی را می‎بوسیم که برای پیشرفت جامعه کار کند کسانی که بخواهند درون اصلاح‎طلبان اختلاف ایجاد کنند در حزب ندای ایرانیان جایی ندارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا