خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل: از گفت‌وگوی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و سوریه حمایت می‌کنیم

زهرا ارشادی، معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفت: با توجه به همکاری دولت سوریه در اجرای تعهداتش در چارچوب کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی، انتظار می‌رود شورای امنیت جلسات خود را به تکرار مواضع و ادعاهای بی‌اساس علیه دولت سوریه اختصاص ندهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ارشادی در نشست روز چهارشنبه 29 تیرماه شورای امنیت در مورد سوریه اظهار داشت با در نظر گرفتن همکاری دولت سوریه در اجرای تعهداتش در چارچوب کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی، انتظار می رود شورای امنیت جلسات خود را به تکرار مواضع و ادعاهای بی اساس علیه دولت سوریه اختصاص ندهد. زیرا این به کارایی شورای امنیت کمک نمی کند.

نماینده ایران در این نشست مجددا بر خواست کشورمان بر اجرای کامل، موثر، غیرسیاسی و بدون تبعیض کنوانسیون و همچنین حفظ اقتدار سازمان منع سلاح های شیمیایی( OPCW ) تاکید و گفت سیاسی کردن اجرای کنوانسیون و بهره‌برداری از سازمان OPCW با انگیزه سیاسی، اعتبار کنوانسیون و اقتدار سازمان را به خطر می‌اندازد.

نماینده ایران گفت ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی سلاح های شیمیایی، استفاده از سلاح های شیمیایی را در هر مکان، توسط هرکس و تحت هر شرایطی به شدت محکوم می کند. ایشان تاکید کرد سوریه تلاش های واقعی برای انجام تعهدات کنوانسیون خود انجام داده و تمایل خود را برای همکاری با دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح های شیمیایی ثابت کرده است. با این حال برخی از کشورهای عضو، پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه را سیاسی کرده اند و مانع از تایید سازمان منع سلاح های شیمیایی( OPCW ) از پایبندی سوریه به تعهداتش شده اند که می تواند منجر به گفتگو و همکاری سازنده با سوریه شود.

زهرا ارشادی در این نشست همچنین تاکید کرد که ایران از رویکرد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و سوریه برای گفت‌وگوهای سطح بالا حمایت و امیدوار است که این ابتکار نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

نماینده ایران در ادامه از ارائه صد و چهارمین گزارش ماهانه سوریه به سازمان منع سلاح های شیمیایی در 17 جولای 2022 درباره فعالیت های مربوط به انهدام تسلیحات شیمیایی و تأسیسات تولید آنها در خاک این کشور استقبال کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این مگه مسؤول رسمی جمهوری اسلامی نیست؟! پس چرا چادر نداره؟! چادر اینجا خوبه، اونجا اَخه؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا