خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حضور محمد خاتمی در منزل خانواده آزاده و شهید پاکنژاد

همزمان با عید غدیر خم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی با حضور در خانه دکتر سید عباس پاک نژاد آزاده ی سرفراز و از چهره های مطرح استان یزد، با وی و خانواده اش دیدار کرد.

ادای احترام سید محمد خاتمی به چهره‌ی پیشکسوت یزدی + گزارش تصویری

به گزارش جماران، همزمان با عید سعید غدیر خم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی با حضور در خانه دکتر سید عباس پاک نژاد آزاده ی سرفراز و از چهره های مطرح استان یزد، با وی و خانواده اش دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در این دیدار یادآور شد: آشنایی من با جناب آقای دکتر سید عباس پاکنژاد ، مربوط به بعد از انقلاب بود. قبل از انقلاب هم ایشان با مرحوم پدرم آیت الله سید روح الله خاتمی در ارتباط بودند و رفت و آمد داشتند. همچنین مرحوم دکتر سید رضا پاکنژاد را نیز می شناختیم و آشنا بودیم .

وی افزود: زمان که من در مرکز اسلامی هامبورگ آلمان بودم، با محمد آقای پاک نژاد که در آنجا مقیم بودند آشنا شدیم که انسان بسیار شریفی بودند. 

خاتمی در ادامه گفت: من نمی دانم برای آقای حاج سید ابوالقاسم پاک نژاد و همسرشان، شهادت دو پسرشان در یک روز سخت تر بود یا دوری از آقای دکتر سید عباس دیگر فرزندشان که در اسارت بودند. مهم این است که این پدر و مادر، حتی یک دفعه گله یا اظهار ناراحتی نکردند؛ آنها در نهایت صبر، همیشه خدا را شکر می کردند و این روحیه بالا و حالت عجیب و غریب را داشتند. 

وی با بیان اینکه همسر آقای دکتر سید عباس پاک نژاد (خانم رضیه رسولیان) هم در دوران اسارت آقای دکتر، بسیار مثبت و با ظرفیت رفتار می کردند، گفت: وقتی آقای دکتر  در اسارت بودند، همسرشان اینجا نقش بسیار ممتازی برای زنده نگه داشتن یاد اسرای جنگ و رفع مشکلات خانواده های اسیران داشتند؛ به خصوص دلداری دادن و روحیه دادن به کسانی که این بارِ سنگین روی دوش آنها بود، تا این دوران سخت را تحمل کنند. خانم رسولیان از شخصیت هایی است که من همیشه برای ایشان احترام قائل بودم و در آن دوران وقتی این ظرفیت را در ایشان دیدم، ارادتم به ایشان بیشتر شد.

دکتر سید عباس پاک نژاد(پزشک) حدود ده سال را در اسارت رژیم بعث عراق به سر برد و در چند دوره نیز نمایندگی مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت.

وی برادر شهید دکتر سید رضا و سید محمد پاک نژاد از شهدای انفجار هفتم تیر است.

ادای احترام سید محمد خاتمی به چهره ی پیشکسوت یزدی (1)
ادای احترام سید محمد خاتمی به چهره ی پیشکسوت یزدی (2)
ادای احترام سید محمد خاتمی به چهره ی پیشکسوت یزدی (3)
ادای احترام سید محمد خاتمی به چهره ی پیشکسوت یزدی (4)
ادای احترام سید محمد خاتمی به چهره ی پیشکسوت یزدی (5)
ادای احترام سید محمد خاتمی به چهره ی پیشکسوت یزدی (6)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا