خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک نماینده: علی باقری دوبار به مجلس دعوت شده اما نیامده است!

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس درخصوص علت حضور پیدا نکردن علی باقری در مجلس، می‌گوید که بنا بر دلایلی مسئولان دولتی ما در بحث پاسخگویی به مردم که مجلس تجلی اراده مردم است، کاهل بوده‌اند. وقتی کسی به مجلس دعوت می‌شود و حضور پیدا نمی‎کند، مجلس هم به راحتی می‌تواند دولت را وادار به پاسخگویی کند. گلایه بنده هم نافی تلاش قانونی برای اراده مجلس نخواهد بود.

روز یکشنبه محمود عباس‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در نطق میان دستور خود، بیان کرد که «دو بار معاون وزیر را دعوت می‌کنند تا در مورد مذاکرات هسته‌ای به مجلس پاسخ دهد که نمی‌آیند. اگر قرار باشد دولت، وزرا و رئیس جمهور به عصاره فضایل ملت پاسخگو نباشند نشستن در این مجلس وقت تلف کردن است.»

عباس‌زاده در گفتگو با «انتخاب» در خصوص علت حضور پیدا نکردن علی باقری در مجلس، گفت: «دلیلش را باید از خودشان پرسید. من تحلیل خودم را می‌توانم بیان کنم؛ بنا بر دلایلی مسئولان دولتی ما در بحث پاسخگویی به مردم که مجلس تجلی اراده مردم است، کاهل بوده‌اند. این مهم تنها در مورد دولت فعلی نیست بلکه دولت‌های قبل هم کاهل بوده‌اند. بخشی از آن هم به خود مجلس برمی‌گردد، مجلس باید بخواهد و اصرار کند.»

وی ادامه داد: «وقتی کسی به مجلس دعوت می‌شود و حضور پیدا نمی‎کند، مجلس هم به راحتی می‌تواند دولت را وادار به پاسخگویی کند، چون ابزار‌هایی از جمله سوال، تذکر و استیضاح را در اختیار دارد که ابزار‌های بسیار موثری هستند. گلایه بنده هم نافی تلاش قانونی برای اراده مجلس نخواهد بود. بالاخره جایی که شخصا به عنوان نماینده مجلس احساس کنم که باید بخشی از دولت پاسخگو باشد، دعوت می‌کنیم و دولت هم موظف است که حضور پیدا کند و پاسخگو باشد. این حق مجلس و حق مردم است.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد:» ما آن گلایه را مطرح کردیم که در پاسخگویی به مجلس سستی نشود، چون قرار و اصل بر این است که مجلس تجلی اراده مردم است. بالاخره مجلس بالاترین دستگاه نظارتی در سیستم اداری کشور است و همه دولت باید به مجلس پاسخگو باشند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا