خرید تور تابستان ایران بوم گردی

متروپل تهران در شهرک غرب قد کشید؟!

کوروش خدابنده، یکی از سهامداران سابق بیمارستان آتیه که همسرش نیز از سهامداران این آتیه بوده است، گفت: قرار بود سال 99 بیمارستان آتیه 2 به عنوان بزرگترین بیمارستان خاورمیانه با مشارکت شهرداری آماده شود. نه تنها این بیمارستان در سال 99 ساخته نشد، بلکه مانند متروپل اضافه بنا گرفت و 13 هزار و 226 متر مربع به مساحت آن افزوده شد.

دکتر خدابنده، پزشک سابق بیمارستان آتیه در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز نحوه بنا شدن این ساختمان را تشریح و تاکید کرد: ساختمان بیمارستان آتیه 2 در منطقه تجاری شهرک غرب و از بین 3 مرکز خرید واقع شده است. ترافیک این منطقه سنگین است و مسلماً با ساخته شدن بیمارستان آتیه 2، ترافیک این محله از شهرک غرب قفل خواهد شد.

او افزود: در سال 86 رئیس کنونی بیمارستان آتیه زمینی به مساحت 8122 متر خرید و برای توسعه بیمارستان آتیه اقدام به ساخت این زمین کرد. در سال 91-92 که کلنگ این بنا به زمین خورد، قرار بود این ساختمان در 25 طبقه ساخته و سال 99 تحویل شود. اما هنوز هم ساخت آن تمام نشده است.

خدابنده با بیان این که در تبلیغات از بیمارستان آتیه 2 به عنوان بزرگترین بیمارستان خاورمیانه نام برده شد، گفت: البته قرار نیست تمام این ساختمان بیمارستان باشد بلکه 14 طبقه آن بیمارستان و واحدهای دیگر با کاربری درمانی و پلی کلینیک فعال می‌شوند.

این پزشک در پاسخ به این سؤال که مشارکت شهرداری در این پروژه چگونه است؟ تاکید کرد: در ابتدای امر شهرداری با 12.5 درصد در این ساختمان شریک شد. اما شرطی هم در این شراکت قید شده که باعث افزایش سهم شهرداری می‌شد. طبق این شرط، هر یکسال (بعد از سال 99) که ساختمان دیر آماده تحویل شود، یک درصد به سهم شهرداری افزوده می‌شود. به نظرم حالا سهم شهرداری به 15-15.5 درصد رسیده باشد.

او به تشریح خطر موجود در این ساخت و ساز اشاره کرده و گفت: شهرداری برای زمینی به مساحت 8122 متر مربع، مجوز ساخت 190 هزار و 766 متر مربع زیربنا صادر کرده است. این در حالی است که طبق طرح تفصیلی شهر تهران فکر نمی‌کنم شهرداری اجازه صدور مجوز بیش از 60-70 هزار متر مربع را داشته باشد. حتی اگر اجازه چنین ساخت و سازی طبق قانون درست باشد، اما عملکرد آن اشتباه بوده است.

خدابنده توضیح داد: طبق شناسنامه این ساختمان، این پروژه عظیم در 7 آبان 93 شروع شد و قرار بود که سال 7 آبان 99 ساختمان با بنایی بالغ بر 177 هزار و 540 متر مربع ساخته شود. اما نه تنها این ساختمان در تاریخ مقرر ساخته نشد و بلکه 13 هزار و 226 متر مربع هم به مساحت آن افزوده شد و قرار است 33 طبقه تحویل شود. چطور می‌شود این مساحت به ساختمان در حال ساخت اضافه شود؟ مگر حادثه متروپل فرقی با این اضافه بنا داشت؟ آنجا هم 4-5 طبقه به 11 طبقه تبدیل شد و ناگهان بر سر مردم آبادان فرود آمد و همه ما را عزادار کرد. با وجود اتفاق متروپل باز هم شهرداری تهران ممانعتی از ساخت 13 هزار و 226 متر مربع ساختمان بیمارستان آتیه 2 نکرده است. به نظر می‌رسد این ساختمان آنقدر برای شهرداری صرفه اقتصادی دارد که از این حجم عظیم اضافه بنا چشم بپوشد.


انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. واقعا تعجب میکنم چطور یک پزشک عمومی بدون اینکه حداقل دانش تخصصی در خصوص سازه و موضوعات مهندسی داشته باشه به صرف تغییر در یک تابلو و بدون اینکه از شرایط و تایید یا عدم تایید سازمان های ذیربط اطلاع داشته باشه به خودش اجازه ابراز نظر تخصصی! میده و موجب تشویش اذهان میشه و در پایگاه خبری هم این موضوع نشر داده میشه

    1
    2
  2. با سلام،
    اظهارات آقای خدابنده واقعیت ندارد، ایشان قصد دارند با عوام فریبی و مقایسه این پروژه عظیم با متروپل و با جریحه دار کردن احساسات مخاطب بدون ارائه سند به هدف خود برسند.
    پیشنهاد میکنم سردبیر محترم به همراه یک تیم تخصصی از این پروژه عظیم بازدید نمایند تا کذب بودن ادعای نامبرده محرز شود.

    1
    2
  3. اگر نظر آقای خدابنده کارشناسی باشه تمام مدارک بیمارستان آتیه ۲ موجود ه به همراه تمام تاییده های عاملین ذیصلاح و کارشناسان قسمت مربوطه و ایشون باید نظریشونو با مدرک و علل ثابت کنند و اگر غیر این باشه یک غذر خواهی به مردم شریف شهرک غرب بخاطر داشتن چنین سازمان درمانی کامل و باشکوه ونظام درمان بخاطر افتخار کشور ومردم شریف ایران بخاطر برهم زدن اذهان عموم بدهکارند

  4. کارمندهای آتیه و درصد بگیرهاش ریختن این زیر دارن خودشونو به آب و آتیش میزنن. یه تحقیق بکنید ببینید پول خرید زمین و این پروژه از کجا اومده، اگر داشتن یه بیمارستان اینقدر منفعت مالی داره پس بیمارستان های قدیمی تر باید الان ۷-۸ تا برج تو سطح شهر داشتند. چه پول های هنگفت و بیشتر از حقی که از بیمارها گرفته نشده.

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا