خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازتاب دوگانه ی رای به فرهادی در شبکه های اجتماعی

رای بی دغدغه ی تندروهای مجلس و حتی عوض شدن جای موافق و مخالف های همیشگی با گزینه های دولت برای وزارت علوم، بازتاب های متناقضی را در شبکه های اجتماعی داشت که طبیعی به نظر می رسید.
به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، تعدادی از نظرات در شبکه های اجتماعی گوگل پلاس و فیسبوک در پی می آید:
سیدمحمدعلی ابطحی:
آقای روحانی سیاستمداری است به غایت با هوش. از همین مجلس، بی آن که دعوا کند و تشنج بیافریند با صبر و حوصله برای آقای فرهادی که وزیری است اصلاح طلب، باهوش و مدیر رای گرفت. در افکار عمومی فضایی به وجود آمده بود که مخالفان کاندیداهای وزارت پیشنهاد های قبلی، پیشقدم رای دادن به وزیری شدند که در دوران اصلاحات وزیر کارآزموده و توانا و سیاستمداری آرام بود. دویاره باید از سیاست های آقای روحانی تشکر کرد.
محسن ب:
اینکه این مجلس به دکتر فرهادی وزیر علوم میرحسین موسوی و وزیر بهداشت دولت اصلاحات و در حقیقت اصلاح طلب تر از همه وزرای پیشنهادی قبلی رأی اعتماد می دهد، یعنی ” و مکروا و مکر الله والله خیرالماکرین”
علی ص:
آقای محمد فرهادی به لطف این کلمات وزیر علوم شد …. چشم اعتدال و تدبیر و امید روشن.
«فتنه؛ فتنه گر، فتنه گران و …»
بهروز ش:
خودمانیم، اگر حمایت رهبری از مذاکرات هسته‌ای و نظر مثبت ایشان روی دکتر فرهادی نبود، آقای دکتر روحانی و دولت این چند روز با چه سختی‌هایی روبرو بودند.
بابک ش:
پارادوکس وزارت فرهادی؛
علی مطهری: مخالف
الیاس نادران: موافق
پناه بر خدا
طاهره ر:
علی مطهری یه وقتها اینقدر خوبه که تشکر ازش کمه  یعنی در حد عاشقم بر او شاید جواب بده :))
جمیله کدیور:
این معادله چند مجهوله در مجلس را چگونه می شود حل کرد؟
محمد خ:
امروز قرار بر این بود که دکتر فرهادی وزیر بشه و به حمدالله شد! این حرف اصلا به این معنا نیست که مدیریت ایشون مشکلی داره خدای ناکرده! ولی وقتی قراره رای داده بشه  الیاس نادران موافخ میشه و علی مطهر ی هم مخافق! خدا شانس بده ایشاا… 
بهداد ف:
سیاست ما عین حقارت ماست
کدام پیروزی برای دولت؟ کدام سیاست ورزی دولت اعتدال؟
این عین حقارت است که فردی از گذشته ی خود صرفا برای گرفتن یک پست اعلام برائت کنه
و از دو حالت خارج نیست یا در آینده به گذشته خود برمیگرده و مانند فرجی دانا استیضاح میشه که فقط آبرو خودشو و دولت رو برده یا همینطور باید به اصولگراها امتیاز بده
ثمینا ر:
انتخابات مجلس سال 90… 90 بودنش مهم نبود دو سال بعد از 88 بودنش مهم بود. باید به روزنامه میرفتم . شناسنامه ام را برداشتم . خیابان خلوت بودو چند مدرسه سر راهم هم سوت و کور.رسیدم به مسجد قیطریه . صفی در کار نبود، از سربازی که درش ایستاده بود فهمیدم محل اخذ رای است .درون دلم میلرزید . وجودم صحنه یک نبرد بود نبرد بین آن خودی که دنبال رایش بود و آن دیگری که شناسنامه به دست دوباره روبروی صندوق رای ایستاده بود. آن مهری که روی شناسنامه ام نشست و آن انگشتی که جوهری شد را هنوز به یاد دارم ..زنی مسن با کارتی در دست کنارم بود . چشمم به اسم روح الله حسینیان افتاد.. . خودکارش را گرفتم روی برگ رای نوشتم علی مطهری و زیر نام مطهری تا میتوانستم خط خطی کردم . خودکارش را پس دادم . نگاهم کرد و گفت :فقط یکی! چند تا از اینها هم بنویس.. گفتم دیگر جا ندارد…برگه را انداختم. رد نمیشد از آن شیار . شیار تنگ بود یا دست من میلرزید.. به مرد پای صندوق گفتم اینبار مواظب رای ما باش. خیلی تلخ لبخند زد. خیلی تلخ!..بیرون آمدم. از پله های روزنامه که بالا میرفتم دستم را مشت کرده بودم . انگشتم جوهری بود.آن روز دوستانم با حیرت نگاهم کردند. کسی چیزی نگفت و خاموشی به هزار زبان در سخن بود. .. از آن روز به بعد علی مطهری یکبار هم نگذاشته پشیمان شوم حتی آن موقع که درباره زنان حرف میزند. او نگذاشت در آن جمعه سوت و کور بازنده نبرد درون خودم باشم … آن رای من جز معدود چیزهای زندگیم است که حرام نشد.
حسین دهباشی:
وزارتی که با پذیرشِ حقارتِ توهین‌شنیدن و توهین‌کردن به ملیون‌ها هموطن حاصل شود، مُفت‌اش هم گران است.
حسن ی:
جناب آقای علی مطهری
با سلام
فرا رسیدن روز مجلس و روز بزرگداشت شهید مدرس را
به شما تبریک می گوییم
علی ن:
مجلس روز به روز بیشتر شبیه چیز می‌شود. چفیه می‌اندازند گردن وزیر پیشنهادی، تا واکنشش را ببینند، اگر با چفیه راحت بود رای اعتماد بدهند. پوووف!
رضا ر:
” هدف وسیله را توجیه نمی کند” 
خوب است که وزارت علوم از بی ثباتی درآمد اما….
وقتی از اصلاح طلبی سخن می گوییم، وقتی اصلاح جامعه جز از معبر اخلاق مداری ممکن و میسر نیست، دروغ گویی برای رسیدن به مقصد هیچ توجیه عقلانی و اخلاقی نخواهد داشت. 
من به هیچ یک از سخنان آقای فرهادی کار ندارم، که گاه اقتضای سیاست مداری عمل گرایانه همین نرمش ها نیز هست اما به هیچ وجه نمی توانم بپذیرم ایشان در مورد نامه اینگونه انکار کرده و دروغ بگویند. متاسفم
حمید ح:
● نحوۀ سخنان و طرز شمایل آقای فرهادی را در جلسۀ رأی اعتماد امروز ، بهیچوجه نپسندیدم.
ولی ذکر یک خاطره از گذشته ، شاید تا حدی توضیح این رفتار ایشان باشد:
در اوج اتفاقات سیاسی سال 60 که تمامیت‌خواهان به بهانۀ بنی‌صدر و ترورهای آن ایام، اقدام به اخراج و تسویۀ نیروهای معتدل و مخالف با تندروی، از همۀ مسئولیتهای نهادی و اداری (حتی تا پایین‌ترین رده) میکردند ، یکی از دوستانی که مدیریت نسبتآ عادی در نیشابور داشت ، با آقای انصاری‌راد ( که هنوز نمایندۀ مجلس بود ولی تندروها حتی ورود ایشان را به نیشابور ناامن کرده بودند) تماس گرفت گفت : من اگر بخواهم در این مسئولیتم باقی بمانم ناچارم که مثل بقیه بر علیه شما شعار بدهم ! و اگر ندهم و برکنار شوم ، مطمئنم که فلانی ( از تندروهای معروف شهر) را بجای من قرار میدهند و کسب تکلیف کرد که چه کند ؟! 
آقای انصاری‌راد پاسخ داد که : اگر با شعار و حتی فحش دادن به من می‌شود در مسئولیتتان بمانید و گرهی از کار مردم را با اعتدال باز کنید ، اینکار را بکنید و بهانه بدستشان ندهید که تندروها بر همه جا مسلط شوند ! 
● این متد رفتاری شاید از جنبه هایی قابل نقد باشد، ولی در شرایط فعلی و برخی از موارد در دولت روحانی جواب میدهد . بنظرم که وزیر علوم جدید نیز با همین نیت رفتار کرده و اصلاح امور و مقابله با تندرویها را که در یکسال گذشتۀ دانشگاهها شروع شد، ادامه خواهد داد.
رضا ب:
من از صبح که فرهادی رای اعتماد گرفت نسبت بهش بدبین شدم … اصلا مگه میشه آدم حسابی از این مجلس رای اعتماد بگیره اونم با 197 رای موافق
محمد ک:
کلاً مجلس باحالی داریم. فقط کافیه شما رادیو مجلس رو بشنوی یا اینکه تصاویر مربوط به یکی از جلسات مجلس شبیه به اونی که امروز برگزار شد رو ببینی٠ انگار نه انگار که مخالف یا موافق دارن حرف میزنن٠ همهمه ای برپاست٠ هر کی به فکر کار خودشه٠ یکی میاد، یکی میره. یکی میخنده دیگری برای خودش گعده میگیره٠ رفتارها به گونه ایه که انگاری برخی از نماینده ها تصمیماتشون رو از قبل در یه جایی دیگه غیر از مجلس گرفته اند و قرار نیست حرفهای موافق و مخالف در جلسه رسمی بر نظرشون اثری داشته باشه٠
بگذریم . اصلاً به من چه ٠٠٠
کبری آ:
یعنی علی مطهری معتقد است دولتی که او حامی اش هست، دولتی که تدبیر و امید و اعتدال هست و شایسته سالار و دارای مدیران خوب و اهمیت دهنده به مردم و دانشگاهیان و کلی چیزهای خوب دیگر، دست به معامله معاونین وزیر علوم با مجلس زده تا وزیرش رای بیاورد؟
معامله یک امر یک طرفه نیست، مجلس که با خودش معامله نکرده است.
به نظرم تهمت سخیفی زد مطهری به دولت راستگویان!
این بود پیام 24 خرداد؟! این بود آرمان های کلید بنفش؟!
عباس ق:
طرف دیگه ش هم جالبه. اینکه فیلم حضور فرهادی در تظاهرات ٢٥ خرداد موجوده هم امضاش پای نامه مذکور. لکن چرا امثال زاکانی و نادران و بقیه هیچی نگفتن نشون میده بقول مطهری دولت و مجلس هردو اهل معامله اند!
کریم ارغنده پور:
باید از راى اعتماد امروز گذشت. واقعیت این است که چندان جاى توقف ندارد. البته جاى خرسندى دارد ولى مهم تر از آن، کیفیت کارنامه ى دولت است. برخى از وزراى این دولت با اینکه تا قبل از ورود به کابینه در حلقه ى مشاوران خاتمى بوده اند ولى کارشان انتقادات زیادى را بر انگیخته. نقطه اوج کار دولت در سیاست خارجى است و پس از آن هم عملکرد وزیر نفت، وزیر بهداشت و رییس سازمان محیط زیست، اساسى و درخشان بوده است. در بقیه بخش ها دوستان مطلع لطفا نظر دهند. در دانشگاه ها جناح تندرو مى خواهد وسعت عمل خود را داشته باشد در حالى که دیگران دستشان بسته باشد. به نظر من چنین نخواهد شد ولى فشار آنها هم کم نخواهد بود.
علی اصغر شفیعیان:
یکم: اگه سال 90 کسانی لج نمی کردند وضع اینگونه نبود که چشم ها به دست کوچک زاده های مجلس باشد. این درسی باشد برای اسفند 94 که باران سنگ هم اگر آمد، باید از حق رای استفاده کرد. همانطور که اگر سال 92 چنین نمی شد، امروز سرهنگ قالیباف یا دکتر جلیلی تعیین کننده بودند و ما ملتمس لطف آنها
دوم: علی مطهری ایده آل من نیست، همین الان هم عیبش به نظرم بیش از حسنش است اما در آن ایام در حوزه ی تهران کسی بود که از رای به او علنی حمایت می کردم و حالا لذت می برم که حداقل ها را دارد، هر چند جایگاهی ویژه دارد و قابل مقایسه با باقی نیست، هم فامیل نزدیک روسای دو قوه است و هم آقازاده ی شهید مطهری که به او امکانی ویژه می دهد و خدا وکیلی کم نمی گذارد. درود
سوم: از بابت دکتر فرهادی سر سوزنی نگرانی ندارم؛ من و شما هم با فتنه مخالفیم، هیچ کسی از فتنه خوشش نمی آید؛ البته هر کسی خودش می داند که منظورش از فتنه چیست. این مجلسی ها قبل از این هم به علی ربیعی و زنگنه و آخوندی و حجتی برای وزارت رای داده اند؛ آنها به مراتب در فتنه گری با معیار مجلسی ها، فتنه گر تر بودند. این دوستان مجلسی معیار مشخصی ندارند، فرهادی اما معیارش اصلاحات است، جای نگرانی نیست.
حسین ج:
دقایقی پیش دکتر “محمد فرهادی” وارد وزارتخانه شد و تصدی سمت “وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بر عهده گرفت. هر چند و بنا بر سنت مرسوم، مراسم رسمی معارفه صبح شنبه و با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار خواهد شد.
در جلوی درب وزارتخانه، فقط فرصت خوش امد به او پیدا کردم و طبیعتا اگر مجال دیگری پیدا شود، میتوان نکات دیگری را نیز به ایشان متذکر شد.
برای ما که در مرداد سال گذشته فرصت استقبال شعف انگیز از دکتر “جعفر توفیقی” را در هنگام تصدی سرپرستی وزارت پیدا کرده بودیم و در شهریورماه امسال در مراسمی کم نظیر، دکتر “رضا فرجی دانا” را پس از استیضاح غیر علمی او بدرقه کردیم، مراسم امروز چیزی در حد “عادی” بود.
من البته معذورات و محدودات انتخاب ایشان را درک می کنم و از قضا از آنان نیستم که وفاداری درست رئیس جمهور “روحانی” را به پیشنهادات کارگروه اولیه انتخاب وزرا نادیده بگیرم و یکسره و از سر هیجان، ایشان را محافظه کار بدانم.
میدانم و میدانید که چه فشارهای پیدا و پنهانی بر این وزارت رفته است.
از دوستان نیز میخواهم در قضاوت پیرامون یک نفر، اینچنین به تندی سخن نرانند. عقل و انصاف اقتضاء می کند که بنشینیم و رفتار مدیریتی ایشان را ارزیابی کنیم و بعد باب داوری را در مورد او بگشاییم.
از خدای مهربان میخواهم به ایشان توفیق دهد فرصت وزارت را محملی برای توسعه علمی کشور، تحقق آزادیهای آکادمیک و احقاق حق کسانی که بر آنها ستم رفته است بدانند.
به گمانم عاقبت خوش “رضا فرجی دانا” و نگون بختی کسانی که خود بهتر از من نام آنان را میدانید، بهترین چراغ ارزیابی راه آینده خواهد بود.
با مهر و ارادت
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا