خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۲ + ۲ شبکه‌ی صداوسیما تعطیل می‌شوند!

بنا بر اعلام صداوسیما دو شبکه‌ی «ایران‌کالا» و «شما» در چند روز آینده تعطیل خواهند شد. خبرگزاری تسنیم در همین ارتباط از احتمال تعطیلی دو شبکه‌ی «سلامت» و «تماشا» نیز خبر داده است.

به‌گزارش انصاف نیوز، در دوران محمد سرافراز، رئیس اسبق صداوسیما نیز تلاش‌هایی برای تعطیلی شبکه‌های کم مخاطب صداوسیمای جمهوری اسلامی صورت گرفت که در دوره‌ی کوتاه حضور او به‌عنوان رئیس صداوسیما بی نتیجه مانده بود.

خبر منتشرشده در تسنیم در پی می‌آید:

«چند روزی بود از ساختمان شیشه‌ای خبر می‌رسید در راستایِ چابک‌سازی، چند شبکه تلویزیونی تعطیل خواهند شد. دو شبکه‌ای که بیشتر از همه مطرح شدند، شبکه‌های «شما» و «ایران‌کالا» بودند.

در گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای آمده بود این شبکه‌ها به دلیل کمبودِ شدید مخاطب تعطیل و حذف می‌شوند. همچنین نامِ شبکه‌های سلامت و تماشا هم مطرح شد. اما هیچ‌کدام از مسئولان صدا و سیما رسماً این موضوع را نه تأیید و نه تکذیب نکردند تا اینکه ترجیح دادند در قالبِ تیزری این موضوع را رسماً اعلام کنند.

براساس این تیزر که از شبکه‌های مختلف تلویزیونی در حال پخش است، برنامه‌های این دو شبکه از پنجم مردادماه به شبکه‌های پرمخاطب سیما منتقل خواهند شد.

در این تیزر آمده شده است: به اطلاع مخاطبان ارجمند رسانه ملی می‌رساند به منظور بیشتر دیده شدن برنامه‌های شاخص شبکه‌های «ایران کالا» و «شما» و برای ارائه وسیع‌تر زیبایی‌های گستره پهناور کشورمان و معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های اقتصادی اجتماعی گردشگری آن‌ها و نیز بازنمایی گسترده‌تر تولیدات ملی، فعالیت‌های اقتصادی و مالی کشور، این برنامه‌ها از پنجم مرداد ماه به شبکه‌های پربیننده سیما منتقل می‌شوند تا با هم‌افزایی و استفاده بهینه از منابع رسانه ملی شاهد تقویت و ارتقای این برنامه‌ها باشیم.

نکته مهم این اطلاعیه این است که در آن تأکید شده است: با اتمام فعالیت‌های شبکه‌های ایران‌کالا و شما از پنجم مردادماه رسانه ملی در بازآرایی شبکه‌ها بر اساس نظر مخاطبان و نیز صرفه‌جویی در امکانات خود گام دیگری را به سوی تحول بر می‌دارد.

باید دید در ادامه این تحول، «سیما» کوچکتر خواهد شد؛ حذف سراغِ شبکه‌هایی همچون «تماشا» و «سلامت» که مطرح‌اند خواهد رفت؟

البته پیش از این در دوره‌های قبل هم موضوع تعدیل و حذف شبکه‌های کم‌مخاطب و هم‌افزایی و ادغام آنها با شبکه‌های پرمخاطب‌تر مطرح بود و حالا در دوران پیمان جبلی رئیس صداوسیما این اتفاق افتاد.

همان‌طور که در این تیزر آمده که برای بیشتر دیده شدنِ ظرفیت‌های اقتصادی که شبکه ایران‌کالا برخی از تولیدکنندگان کارگاه‌های کوچک و کالاهای داخلی را معرفی می‌کرد این اتفاق در آگهی‌های بازرگانی و برنامه‌های اقتصادی دیگر شبکه‌ها خواهد افتاد و همچنین در بحثِ معرفی ایران و جاذبه‌هایش که شبکه شما مدت‌ها این کار را به انحاء مختلفی در دستور کار داشت این مأموریت در شبکه‌های دیگر خصوصاً شبکه پنج سیما خودش را نشان خواهد داد یا خیر؟

همچنین به نظر می‌رسد با تعطیلی این شبکه‌ها و افزایش ظرفیت فرستنده، شبکه ورزش2 که بصورت اینترنتی درحال پخش است به فرستنده اول یا دوم سراسر کشور اضافه شود».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. من تازه چند ماه هست که شبکه ایران کالا رو پیدا کردم بسیار خوشحال بودم که یکی به فکر افتاد که برای اقتصاد مملکت شبکه بسازه از ده قسمت دین 9 قسمت اون مربوطه به کسب روزی حلال هست . حالا یک شبکه که به جای چرت و پرت های مختلف و دروغ و تبلیغات پوچ به اصل تولید و تولیدکنندگان و معرفی مشاغل و حمایت از تولید کنندگان پرداخته بود به بهانه کم بودن مخاطب تعطیل شد
    چرت محض هست .
    این شبکه یکی از موثرترین شبکه های تلویزیونی بود که داشت مسیر خودش رو به درستی طی می کرد
    حالا باز یک توطئه دیگه انگلیسی باید بیاد باز کمر بشکنه و ما هم خیال کردیم واسه هم افزایی و فلان و بهمان
    . من مخالف تعطیلی این شبکه هستم/
    با هیچ عقلی این توجیحات بی پایه و اساس جور در نمیاد که 15 ساله رهبر داره میگه اقتصاد و تولید ملی . حالا راست میرن اولین شبکه که حذف بشه شبکه اقتصاد . خاک بر سر اونی که ما رو خنگ فرض کرده دوستان شما هم اعتراض کنید
    این شبکه به تولید کنندها بی هزینه بها می داد و تبلیغشون رو می کرد و باعث نجاتشون می شد هر برنامه کار افرینان و شاغلین چندین بار پخش می شد و به خوبی پوشش مناسب رو برای حمایت از رسانه ملی در اختیارشون می گذاشت
    توی این شبکه تحلیلهای ارائه شده مچ خیلی از اراذل و اوباش و انگلهای اقتصادی رو به روشنی روز وا می کرد حالا با این اراجیف می خوان جلوشو بگیرن
    لطفا اعتراض کنید
    ممنون

    1
    1
  2. شبکه ایران کالا واقعا عالی بور کی میگه کم بیننده بود فقط خواستن از این طریق کسی از اوضاع بورس خبر نداشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا