خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تمجید رهبری از دولت‌های هاشمی و خاتمی

رهبری انقلاب در پایان دولت‌های هاشمی و خاتمی تمجید‌هایی را نسبت به رئیس و اعضای دولت‌های سازندگی و اصلاحات اظهار داشته بودند که در ادامه می‌خوانید:

سخنان رهبری در آخرین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت سازندگی

  • این دوره هشت ساله، برای کشور، یک دوره بسیار پرکار و پر تلاش و پر عاید [سود] و حقیقتاً دوره بازسازی بود. بازسازی برای ما یک آرزو بود.
  • روزهای بعد از جنگ در آن جلسه‌ای که به دستور امام تشکیل شد، چند نفری برای طرح خطوط اصلی بازسازی کشور نشستیم؛ به نظر خودمان آرزوهای بزرگی را در آن نوشته‌ها آوردیم … آنچه در این هشت سال ریاست جمهوری شما اتفاق افتاده، از آنچه که آن روز ما آرزو داشتیم، بیشتر است و حقیقتاً کشور بازسازی شد.
  • بعد از جنگ، ساختن و راه انداختن کشور، راه انداختن مردم و مشتعل کردن احساسِ کار و تلاش و ابتکار و نوسازی و بازسازی، همّتِ بلند و کار پرمرارتی را میطلبید، که این دولت، این وظیفه را بر عهده گرفت و با موفّقیت انجام داد.
  • آنچه که بر عهده این دولت بود و در طول هشت سال در زمینه بازسازی میتوانست انجام بگیرد، بحمداللَّه به بهترین وجهی انجام گرفته است.
  • این کابینه، یک کابینه کاری بود، نه یک کابینه سیاسی. معنای کابینه کاری این نیست که اشخاصی که در این کابینه‌اند، اهل سیاست نیستند، یا در سیاست دخالت نمیکنند؛ بلکه معنایش این است که نقطه مشترک و کاری و التقاء آنها – دور آن میزی که اسمش هیأت دولت است – اهتمام به انجام کارِ کشور است. این، نقش زیادی داشت و خیلی خوب بود. خدا را شکر می‌کنیم.
  • ارزیابی من از این دوره خدمتی و کارىِ شما مثبت است.

سخنان رهبری در آخرین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت اصلاحات

  • شما در این مدت کار سخت و تلاش متراکمی را انجام دادید و بحمداللَّه به توفیقات زیادی هم رسیدید. امروز، هم در زمینه‌ی صنعت، هم در زمینه‌ی کشاورزی، هم در زمینه‌ی علم و فناوری، هم در زمینه‌های گوناگونِ خدمات، ما پیشرفت‌های بسیار چشمگیر و زیادی داریم؛ اینها برای این کشور و این ملت خواهد ماند و از حافظه‌ی این ملت زدوده نخواهد شد. همه‌ی شما برادران و خواهرانی که در این کارها سهیم یا مؤثر یا مؤسس بودید، یقیناً در اجر و پاداش این تلاشها سهیم هستید.
  • خوشبختانه دولت شما در ماه‌های آخر دچار رکود نشد – ما این را شاهد هستیم – تا روزهای آخر کار کردید؛ و این جای تشکر و قدردانی دارد. علاوه بر این‌که لازم است از زحمات شما در طول سالهای متمادی تشکر و قدردانی کنم، این را هم بخصوص لازم است بگویم و ذکر کنم که شما کار را ادامه دادید و پیش بردید. در روزهای آخر و هفته‌های آخر، کارهای خوبی در بخش‌های مختلف انجام گرفت، که نشان‌دهنده‌ی زنده بودن دولت بود.
  • تدین و پایبندی و نجابت و روحیه‌ی نجیب ذاتىِ آقای خاتمی واقعاً جزو امتیازات و خصال برجسته در ایشان است. ایشان در این مدت تلاش متراکمی انجام دادند؛ ما شاهد بودیم و میدیدیم. در مقاطع زمانی مختلف، کشور و دولت و مسؤولان با حوادثی مواجه شدند، و ایشان در یکی از حساس‌ترین مراکز این مواجهه قرار داشتند و صبر و تحمل کردند.
  • آقای خاتمی در همه‌ی این مدت، دشمنانی را که کمین کرده و خیز برداشته بودند، ناامید کردند. خیلیها از سال ۷۶ – از اول تشکیل این دولت – می‌خواستند آقای خاتمی را در موضع مقابله و مواجهه‌ی با نظام قرار دهند – خیلی هم تلاش کردند؛ ما شاهد بودیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. رهبری تعریف نکرد مونده بود چی بگه در مورد این افراد و چگونه خدمات اینها رو بگه اما عاقلان میدانند که رفسنجانی و خاتمی و روحانی چه به سر این کشور آوردند که تمامی هم ندارد

  2. واقعا شما کنایه را از تعریف تشخیص نمیدهید رهبری وقتی از خدمات رفسنجانی و خاتمی و روحانی میخواد تعریف کنه بزور خودش رو نگه میدارد تا از خنده غش نکنه با اون همه خدمات این افراد

    1. شماها که میگن خود محورید راست میگن. حتی حرف رهبری رو هم میخواین به سلیقه کج خودتوت تفسیر کنین. همه ش واس شماس….

  3. واقعا شما کنایه را از تعریف تشخیص نمیدهید رهبری وقتی از خدمات رفسنجانی و خاتمی و روحانی میخواد تعریف کنه بزور خودش رو نگه میدارد تا از خنده غش نکنه با اون همه خدمات این افراد

  4. کر آرشیوی شما هم بحمداله پرثمر هست و انشاالله به سمع و نظر برخی برسد که یک کلمه از غربی بودن دولت در سخن رهبری یافت نمیشه این انگها از طرف بدخواهان مثل کیهان و دیگر برادران ولاییست که چگونه بخود ولایی میگویند در حالیکه هم عملشان هم حرفشان خلاف رهبریست. اتفاقا کیهان اون سند جورج سوروس را تا قیامت نخواهد اورد و در عجبم که بالاییها از کیهان نخواستند مدرک بیاورد چون میدانستند مدرکی نیست ولی چرا مخالفت با کیهان نشد چون یار انقلاب ولو گمراه شود یار انقلاب هست و خواهد ماند ولو گاهی توهمی هم شود یار هست بیراه هم شود ولی یار هست

  5. حضرت موسی هم وقتی به کوه تور رفت و برگشت همه گوساله پرست شدن حالا کارهای خوب آقایان در گذشته دلیلی بر خوب بودن ایشان در همه دورانها نمیشه حضرت آقا نظرشون رو در اون دوره گفتن اما الان بنظرتون الان نظرشون متفاوت نیس؟؟؟اندکی تفکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا