خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چگونه سهام عدالت متوفی را به وراث انتقال دهیم؟

در صورتی که شخص متوفی دارای سهام عدالت بوده و وراث او می خواهند این سهام عدالت را به خود انتقال دهند به چند روش مختلف می توانند عمل کنند که یکی از روش های آسان آن را در ادامه می آوریم.

برای انتقال سهام عدالت حضور یکی از وراث با مدارک هویتی خود مثل شناسنامه و کارت ملی کافی است و باید همراه کپی برابر اصل گواهی انحصار وراثب به یکی از دفاتر پیشخوان منتخب ( به طور مثال دفتر پیشخوان اسکان یوسف آباد) مراجعه کند. پس از طی کردن مراحل اولیه و پرداخت مبلغ مربوطه به ازای تعداد وراث در چند هفته آینده انتقال سهام عدالت متوفی انجام خواهد شد.

برای اینکه روند انتقال سهام عدالت انجام شود فرد مراجع باید در سامانه سجام ثبت نام کرده باشد و احراز هویت شده باشد، درصورتی که فرد ثبت نام انجام نداده یا احراز هویت خود را انجام نداده است در همین دفتر پیشخوان نیز می تواند روند احراز هویت خود را انجام دهد.

افرادی که دارای سهام عدالت هستند یا به صورت انحصار وراثت به آنها منتقل خواهد شد می توانند با گرفتن کد بورسی و ثبت نام در یکی از کارگزاری های بورس و همچنین درخواست تغییر کارگزار ناظر سهام خود را به کارگزاری مذکور منتقل کرده و آن را در بازار بورس به فروش برسانند. برخی از دفاتر پیشخوان این خدمت را انجام می دهند که دفتر پیشخوان اسکان یوسف آباد نیز در بین این دفاتر قرار دارد.

اگر تا به حال نتوانسته اید سود سهام عدالت خود را دریافت کنید، ممکن است شماره حساب خود را در سامانه مربوط به سهام عدالت وارد نکرده باشید. این دفتر پیشخوان در این باره نیز شماره را راهنمایی می کند. شماره تماس: 02188063258

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا