خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت منوچهر والی‌زاده از همسایگی با توران مهرزاد

خبرگزاری ایسنا نوشت: منوچهر ولی زاده از توران مهرزاد به نیکی یاد کرد و از همسایگی با این هنرمند گفت. او که با مرحوم توران مهرزاد در عرصه دوبله همکاری داشته یادآور شد: رُل‌هایی بود که آقای کسمایی معمولا روی آنها حساسیت داشتند و آن نقش ها را به خانم مهرزاد می‌سپردند و من هم کنارشان نقش‌هایی را می‌گفتم.

منوچهر والی زاده- گوینده و پیشکسوت عرصه دوبله درباره ی همکاری با توران مهرزاد گفت: از نوجوانی تئاترهای خانم مهرزاد را می‌دیدم و خاطرات زیادی دارم. تئاتری در خیابان جمهوری، نرسیده به بهارستان به نام تئاتر سعدی بود که ایشان آن دوران درآنجا کار می‌کردند. من متاسفانه هیچ کدام از آن نمایش‌ها را نتوانستم در آنجا ببینم اما بعد آن نمایش‌ها را در جامعه باربد در خیابان لاله زار دیدم، کارهایی مثل «بادبزن خانم ویندیر»، «چراغ گاز» و خیلی نمایش های دیگر که آقای جعفری آن تئاترها را گذاشتند و من در جوانی آنها را رفتم و دیدم.

والی زاده با اشاره به فعالیت‌های توران مهرزاد در عرصه دوبله و همکاری با علی کسمایی یادآور شد: ایشان مدتی هم آمدند و دوبله کار کردند و من افتخار این را داشتم که با آقای علی کسمایی بزرگوار کار کردیم. خانم مهرزاد گاهی اوقات با آقای کسمایی کار می‌کردند و من هم با ایشان در زمانی که دوبله کار می‌کردند، نقش‌هایی را می‌گفتم. یادم نمی‌آید چه فیلم‌هایی بود اما رُل‌هایی بود که آقای کسمایی معمولا روی آن نقش‌ها حساسیت داشتند و آنها را  به خانم مهرزاد می‌سپردند.

والی زاده با اشاره به فعالیت اندک توران مهرزاد در عرصه دوبله، در عین حال بیان کرد: خانم مهرزاد صدای رسا و بیان شیرین و خوبی داشتند و آقای کسمایی با ایشان کار می‌کردند. من هم آن موقع از شاگردان آقای کسمایی بودم و خانم مهرزاد هم که می آمدند آنجا نقش می‌گفتند، من هم کنارشان نقش‌هایی را می‌گفتم. البته خانم مهرزاد دوبله کم کار کردند و بیشتر کارشان در رادیو بود و ما هم از دور صدایشان را می‌شنیدیم و لذت بخش بود.

توران مهرزاد مدتی در همسایگی منوچهر والی‌زاده زندگی می کرد. والی زاده در این باره گفت: من تقریبا از خیلی سال پیش است که در خیابان امیرآباد، کارگر فعلی می‌نشینم از حدود سال ۵۰ پیش اینجا هستم. ایشان خواهر بزرگتری به نام ایران بزرگمهر داشتند که قبل از ایشان فوت کردند. بعدا متوجه شدم که خانم مهرزاد هم آنجا هستند. گاهی اوقات ایشان را می‌دیدیم. ویلچری داشت و می‌آمد و دُوری در کوچه می‌زد و هوایی می‌خورد و به منزل می‌رفت. من هم همیشه سمت‌اش می رفتم و عرض ادب و ارادت داشتم. روحشان شاد باشد.

منوچهر والی‌زاده در پایان درباره فعالیت این روزهای خود گفت: در حال حاضر تئاتری را در تالار چارسو در تئاتر شهر به عنوان  نمایش اتللو به صورت نمایشنامه خوانی جدید کار می‌کنیم. تجربه خاصی است، سه شب است که آن را اجرا می‌کنیم و حدود یک ماه تمرین داشتیم و آقای وحید اخوان آن را کارگردانی می‌کنند. من هم نقش کاسیو را بازی می‌کنم.

والی زاده این روزها کم و بیش در عرصه دوبله فعالیت می کند و به گفته خود حرفه اصلی اش است. اخیرا چند فیلم برای از تام هنکس، ادی مورفی، تام کروز و چند فیلم جدید دیگر را برای یکی از پلتفرها کار کرده است.

توران مهرزاد، بازیگر پیشکسوت، دوبلور و گوینده قدیمی ۲۸ آذر ماه در بیمارستان در ۹۳ سالگی از دنیا رفت.

توران مهرزاد متولد سال ۱۳۰۹ در تهران و خواهر ایران بزرگمهر بود. او از دهه ۲۰ فعالیت‌های هنری خود را در تئاتر آغاز کرد و بعدها در کنار تئاتر، بازی در نمایش‌های رادیویی، دوبله، بازیگری در سینما و گویندگی در رادیو را دنبال کرد.

تشییع پیکر این هنرمند فقید، ساعت ۱۰ روز شنبه دوم دی ماه، از محل ارگ تاریخی رادیو واقع در میدان پانزده خرداد به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا