خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تنها وزارت ارشاد مسئول قانونی تنظیم‌گری در محتوای سمعی و بصری است

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تأکید کرد: قانون وزارت فرهنگ و ارشاد را مسئول تنظیم‌گری در حوزه محتوای سمعی و بصری می‌داند

به نقل از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی حامد حاجی ملامیرزایی گفت: سکوهای نمایش خانگی در اصطلاح وی او دی، یو جی سی و دیگر رسانه‌های سمعی و بصری مشهور و پرکاربر از وزارت ارشاد مجوز فعالیت قانونی دارند و تحت حمایت قانونی دولت هستند.

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افق کاری ما باید حرکت به سمت از بین‌بردن تصدی‌گری دستگاه‌های دولتی در حوزه تولید و نشر محتوای نمایش خانگی باشد افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با رعایت بی‌طرفی کامل به احیای نقش تنظیم‌گری دولت در عرصه فرهنگ و هنر بپردازیم.

حاجی ملا میرزایی تاکید کرد: وظایف مصرح در بند ۲۰ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب ۱۳۶۵، ماده ۲ قانون «نحوه مجازات اشخاصی که درامور سمعی و بصری فعالیت‌های غیرمجاز می‌نمایند» مصوب ۱۳۸۶ و مفاد آیین نامه ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال مصوب ۱۳۸۹، همگی مسئولیت‌های سنگین و صریحی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص امور سمعی و بصری، فارغ از فضای نشر چه نشر فیزیکی و چه نشر دیجیتال ایجاد کرده است که قابل چشم پوشی نیست.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات پیش روی صنعت وی او دی تصریح کرد: تضاد و تعارض منافع در تنظیم‌گری و تولید محتوا، تنظیم‌گری سلیقه‌ای وعدم توجه به الزامات و واقعیات رسانه از مسائلی است که این روزها در این صنعت به وضوح دیده می‌شود و صدای فعالان این حوزه را نیز درآورده است.

ملامیرزایی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل این صنعت مهم بی‌توجهی به مختصات فعالیت در بخش خصوصی به ویژه در فضای تنظیم‌گری است افزود: ایجاد فشار مضاعف بر سکوهای انتشار متعهد به چهارچوب‌های جمهوری اسلامی در مقابل رسانه‌هایی که تعهدی به ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ندارد و در فضای مجازی فعال هستند نیز از جمله مسائل و مشکلات این صنعت است.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اشاره به نقش آفرینی مثبت وی او دی‌ها در سالهای اخیر اظهار داشت: شبکه نمایش خانگی توانسته توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند و با تولید محتواهای متعدد نقش موثری برای اوقات فراغت خانواده‌ها بازی کنند.

وی افزود: البته ما وظیفه خود می‌دانیم از سکوهای انتشار، رشد کیفی و فرهنگی تولید محتوا را مطالبه کنیم و ضمن نظارت دقیق بر فعالیت این سکوها مطابق قوانین و مقررات جاری کشور، پیگیر حقوق مشترکان این حوزه نیز باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا