خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کواکبیان: چرا قوه قضاییه پیگیر پرونده‌های احمدی‌نژاد نیست؟

نماینده مجلس دهم در اخطار قانون اساسی خطاب به قوه قضائیه گفت: چطور است که الان حداقل سه سال از بعضی از پرونده‌های آقای احمدی‌نژاد در قوه قضائیه زمان می‌گذرد اما قوه قضائیه هیچ پاسخ قانع کننده‌ای برای افکار عمومی ندارد.

به گزارش خبرآنلاين، مصطفي كواكبيان در جلسه علني يكشنبه-24 مرداد-مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اصل 159 و 88 قانون اساسي، گفت: قانون اساسي قوه قضائيه را مسئول بررسي پرونده‌هاي قضائي مي‌داند. از رئيس جمهور گذشته نيز پرونده هايي در قوه قضائيه مفتوح است. واقعيتش قوه قضائيه اگر قرار باشد حكمي را مطرح كند، سريع برخورد مي‌كند اما چطور است كه الان حداقل سه سال از بعضي از پرونده هاي آقاي احمدي‌نژاد در قوه قضائيه زمان ميگذرد اما قوه قضائيه هيچ پاسخ قانع كننده‌اي براي افكار عمومي ندارد.

لاريجاني كه رياست مجلس را برعهده داشت در پاسخ به كواكبيان گفت: خب اخطارتان به ما چيست؟ اخطار مربوط به اين است كه هيئت رئيسه تخلفي كرده باشد.

كواكبيان نيز خطاب به رئيس مجلس اظهار كرد: يك بخشي هم مربوط به كميسيون اصل نود و خود مجلس است. اين ها بايد پيگيري شود و اگر مرحمت كنيد دستور پيگيري بدهيد.

اين نماينده مجلس دهم در ادامه با اشاره به ماده 209 آيين نامه داخلي در قالب تذكري گفت: چون ما به شما در ابتداي مجلس ارادات ورزيديم كميسيون ها هم به ما ارادت دارند، چون سالروز ولادت امام رضا است يك سئوالي از وزير كشور كردم در مورد بحث پديده شانديز كه دو ماه از زمان آن ميگذرد اما سئوال ما در دستور قرار نميگيرد و احتمال ميدهم كه ميزان ارادات شما-لاريجاني- به من كم شده است. من خواهشم اين  است كه پيگيري كنيد.

لاريجاني نيز در برابر اين تذكر كواكبيان خطاب به كميسيون امنيت ملي گفت: «كميسيون امنيت ملي اين موضوع را پيگيري كند تا ارادت ما هم به ايشان ثابت شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا