خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای سمبلیک خبرنگاران و خیس کردن بی موقع رئیس جمهور در سودان جنوبی

جعفر محمدی در عصرایران نوشت: رئیس جمهور سودان جنوبی، در مراسم افتتاح یک جاده و هنگام نواخته شده سرود ملی کشورش، دچار بی اختیاری ادرار شده و شلوارش را خیس کرده است.
حالا 6 خبرنگار را در آن کشور فلک زده گرفته و به فلک بسته اند که چرا این تصویر را منتشر کردید. اتحادیه روزنامه نگاران سودان جنوبی هم بیانیه داده و خواستار آزادی فوری همکاران شان شده است ولی بیچاره ها هنوز در زندان هستند و دارند تاوان ادرار بی موقع رئیس جمهوری را می دهند که حتی نمی تواند خودش را نگه دارد ولی همچنان اصرار دارد که پرزیدنت کشوری با ۱۳ میلیون نفر جمعیت باشد.   رئیس جمهور سودان جنوبی با کلاه کابوی معروفش که از جرج بوش هدیه گرفته است و آن را همه‌جا بر سر دارد 
سودان جنوبی ؛ خبرنگاران و تاوان خیس کردن بی موقع رئیس جمهور
این ماجرا، به طرز سمبلیکی حال و روز روزنامه نگاران در بسیاری از کشورها را نشان می دهد که مقامات خرابکاری می کنند و روزنامه نگارانی که واقعیت ها را بازتاب داده اند به اتهام و بلکه به جرم خرابکاری هزینه می دهند.

حالا نمی دانم در سودان جنوبی چه برچسبی به آن خبرنگاران بی نوا زده اند، سیاه نمایی؟ تبلیغ علیه دولت یا توهین به رئیس جمهور؟ شاید هم الان دارند توجیه می شوند به این که چگونه با سرویس های اطلاعاتی خارجی همکاری می کرده اند و ای بسا چند نفر را هم گرفته اند که بعد از چند روز بازجویی، مُقُر آمده اند  که درست قبل از مراسم، در آب میوه آقای رئیس جمهور، قرص ادرار آور ریخته اند تا آبروی پیرمرد رنجور را ببرند… هر چه هست، این عکس بعد از دستگیری خبرنگاران منتشر کننده، بیش از حد نمادین شده است و یک دنیا حرف با خود یدک می کشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بسیار عالی بود . یک دنیا حرف در این چند خط مستتر بود برای کسانی که فکر دارند و می اندیشند نه برای کسانی که مصداق آیه(( صم بکم لا یعقلون)) هستند .باید زمین و زمان رو به هم بیزیم و همه را به صلابه بکشیم که ثابت کنیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا