خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گردشگری در ایران

رپورتاژآگهی

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و همچنین رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را داراست که همین باعث می‌شود سالانه میلیون‌ها گردشگر به این کشور سفر کنند. صنعت گردشگری ایران دارای ظرفیت‌های بسیار بالا برای رشد و توسعه است. متاسفانه صنعت گردشگری ایران از توسعه‌ای که شایسته آن است برخوردار نیست و آن هم به این دلیل است که سرمایه گذاری کافی برای ساخت اماکن مختلف نظیر هتل‌ها و… انجام نمی‌گیرد.

گردشگران خارجی ایران عمدتاً از دو کشور عراق و لبنان به ایران سفر می‌کنند که قصد بسیاری از آنها درمان و یا زیارت است. محدودیت‌های مذهبی و اجتماعی برای گردشگران خارجی و همچنین تنش‌ها با کشورهای غربی از دلایل پایین بودن تعداد گردشگران ایران هستند.

خدمات تورگردانی و مسافرتی، عاملان حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، دریایی، هوایی، متصدی‌های جاذبه‌های توریستی و گردشگری، محصولات صنایع دستی و سوغاتی شهرهای مختلف، لوازم، کیف، کفش و پوشاک چرمی، رستوران‌ها، هتل‌ها، مهمانسراها و سایر عوامل از مهم‌ترین مجموعه‌های صنعت گردشگری در ایران هستند.

از مهم ترین دلایل بازدید گردشگران و توریست‌ها از اماکن مختلف می‌توان به علاقه مندی افراد به طبیعت، آب و هوا، فرهنگ و جاذبه‌های تاریخی اشاره کرد. از بین استان‌هایی که بیشترین تعداد گردشگران را به ود اختصاص داده‌اند می‌توان به خراسان رضوی، همدان، فارس، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، خوزستان و تهران اشاره کرد. از آنجایی که ایلام محل ورود توریست‌های عراقی است، دومین استان پر گردشگر ایران است.

میزن تولید ناخالص ملی که از طریق گردشگری در ایران به صورت غیر مستقیم حاصل می‌شود، چیزی حدود شش درصد است و این صنعت در ایران نیم درصد اشتغال را در بر می‌گیرد. از همین رو با توسعه‌ی این صنعت، می‌توان کمکی به رفع معضل بیکاری در کشور کرد.

گردشگری در ایران

از نظر امنیت نیز، ایران جزو کشورهای امن برای گردشگران خارجی است و این افراد با خیال راحت می‌توانند از این کشور بازدید کنند. بر طبق آمار و ارقام، در سال 2008 میلادی تعداد 842 میلیون گردشگر در جهان سفر کرده‌اند که از بین این افراد، دو میلیون نفر به ایران سفر کرده‌اند. از عوامل حائز اهمیت در توسعه گردشگری ایران می‌توان به آب‌های معدنی که در برخی از مناطق ایران وجود دارند نیز می‌توان اشاره کرد که سالانه افراد زیادی را از داخل و همچنین خارج ایران به سمت خود می‌کشانند. این چشمه‌های آب‌های معدنی در شهرهای سرعین، اوج، مراغه، مشگین شهر، و لاریجان قرار دارند.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری ایران و همچنین اجاره ویلا در مناطق مختلف، می‌توانید از خدمات وب سایت بوم گردی استفاده کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا