خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عراقچی: مخالف حضور نظامی خارجی در خلیج فارس هستیم

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر مخالفت ایران با هر گونه حضور نظامی خارجی در خلیج فارس گفت: حضور نیروهای خارجی نه تنها کمکی به برقراری امنیت نمی‌کند بلکه زمینه افزایش تنش‌ها را نیز فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس عراقچی روز چهارشنبه در دیدار سفیر جدید دانمارک در تهران مخالفت جمهوری اسلامی ایران را با هرگونه حضور نظامی خارجی در منطقه خلیج فارس از جمله نیروهای اروپایی اعلام و تاکید کرد: امنیت این منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود و حضور نیروهای خارجی نه تنها کمکی به برقراری امنیت نمی‌کند بلکه زمینه افزایش تنش‌ها را نیز فراهم خواهد کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس موضوع مشترک کشورهای منطقه است، تصریح کرد: امنیت پایدار در منطقه منوط به گفت وگو و مشارکت دسته جمعی بین کشورهای منطقه و عدم دخالت قدرت‌های خارجی است.

عراقچی اظهار داشت: بهتر است دانمارک و دیگر کشورهای اروپایی به جای اعزام نیروها و ادوات نظامی و یا فروش گسترده تسلیحات به برخی کشورهای منطقه با علت اصلی تنش‌ها در منطقه که همانا سیاست‌های مخرب و غلط آمریکا در خلیج فارس است، مقابله کنند.

در این دیدار همچنین درباره تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای، مقابله با تروریسم، شرایط در منطقه خاورمیانه، بحران قره باغ و نیز ظرفیت‌های همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور گفت وگو به عمل آمد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا