خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«خطرناک ترینها» از نظر آقای صدیقی: «خطر فتنه 88»

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دستور رئیس‌جمهوری به سازمان انرژی اتمی ایران چیزی نبود که برای آمریکا مشکلی ایجاد کند، از مجریان کشور خواست که گامی عزت‌ساز و جدی در این مساله بردارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های خود با اشاره به آنچه «یوم‌الله 9 دی» خوانده، گفت:

– 9 دی ایام‌الله قطعی و یکی از کرامت‌های انقلاب است. خداوند با حضور مردم در 22 بهمن سال 57 نابودی سلطنتی‌ها را قطعی کرد و با حضور خداجوش مردم در 9 دی نیز بقای انقلاب و پیروزی خط ولایت را تضمین کرد.

– 9 دی به سران فتنه و حامیان خارجی آن ثابت کرد که این آتش خانمان‌سوز است. قدرت‌طلب‌های داخل مغرور شده بودند و فکر می‌کردند با این آتش نانی به دست می‌آورند. اگر این آتش خاموش نمی‌شد همه مردم را می‌سوزاند بنابراین حضور مردم در سال 88 بعد از 8 ماه خون جگر خوردن 9 دی انروز ماموریت الهی بود که مردم به موقع بیرون آمدند.

– بصیرت یعنی تشخیص، حضور، تصمیم و اقدام به موقع. مردم در 9 دی با حضور به موقع خود حضور یافتند و اگر مدتی این حضور به تاخیر می‌افتاد معلوم نبود چه می‌شد اما در 9 دی مردم با همه سلایق به صحنه آمدند و برخی از افرادی که با فریب سران فتنه فکر می‌کردند تقلبی صورت گرفته پس از حمایت بیگانگان از فتنه‌گران و اعلام مواضع صریح رئیس‌جمهور آمریکا و مسئول وزارت‌خانه‌های صهیونیست‌ها و انگلیس‌ها فهمیدند که خطر جدی در کار است.

– بنده در یوم‌الله 9 دی مثل دیگر مردم حضور یافتنم. برخی از مردم نزد من می‌آمدن و می‌گفتند مردم به صحنه آمدند بنابراین منتظر چه هستید و تقاضای مجازات سران فتنه را داشتند.

– انقلاب ما یک پدیده الهی است. انقلاب ما خطرات زیادی را خنثی کرده. شما شاهد بودید که 8 سال جنگ تحمیلی را علیه ایران به راه انداختند و مردم با همه توان خود در جبهه‌ها حضور یافتند.

– خطر فتنه 88 از همه خطرات بعد از انقلاب عمیق‌تر و ریشه‌دارتر بود. در جنگ تحمیلی دشمن ما بیرونی بود اما در فتنه کسانی ضمام فتنه را سوار شده بودند که در خانه و کنار امام قرار داشتند و سوابقی در کارنامه خود درج کرده بودند بنابراین این مسئله با جریانات دیگر فرق داشت.

– در مساله فتنه عده‌ای به شبهه افتادند و خام شدند چراکه فضا غبارآلود بود و دشمن هم با تبلیغات همه جانبه ماهواره‌ای خود فضای تاریکی به وجود آورده بود و همین سبب شد برخی از جبهه رفته‌ها و مردم ما به تردید بیفتند که ما با چه کسی مقابله می‌کنیم بنابراین فتنه 88 سنگین و فتنه براندازی بود اما این دست خدا بود که همه ما را در لبه آتش قرار گرفته بودیم نجات داد.

– حضور قدرت‌های استکباری بی‌اعتباری به قانون،حذف شورای نگهبان، مقابله با مقدسات، اهانت به امام، هتک حرمت عاشورا و سیدالشهدا، بی‌اعتبار کردن ستون تاسیس، بقای نظام، انقلاب و ولایت فقیه، از اهداف فتنه‌ گران است. فتنه‌گران هم با اصل ولایت مقابله کردند هم با ولی.

– فتنه‌گران در ماه مبارک رمضان در ملاءعام روزه‌خواری کردند و از خود گردن‌کلفتی و مباهات نشان دادند اما سران فتنه نه در مقابل این عمل نه هتک حرمت به سیدالشهدا و امام راحل هیچ حرف و اعتراضی نکردند بلکه کشته‌سازی نیز کردند که همه اینها قابل احصا است.

[خبرگزاری فارس: وی به ادعای برخی از افراد مبنی بر دادگاه سران فتنه اشاره و خاطرنشان کرد:]

– اگر روزی قرار باشد دادگاهی برگزار شود جرم‌های سنگین تعرض به بانوان چادری، از بین بردن اعتبار بین‌المللی، آتش کشیدن مساجد، هموار کردن راه تحریم و از بین بردن اعتقادات ریشه‌دار مردم جزو این جرایم است.

– برخی ها حرف‌های بی‌ربط می‌زنند و نان‌شان در این است و می‌گویند که مسئله حصر باید از بین برود. آیا ما می‌دانم چه می‌گویند. این مسائل از کجا آب می‌خورد و با چه انگیزه ای است.

– مردم تا حضور امام زمان این انقلاب را زیر پرچم ولایت حفاظت خواهند کرد.

– نقض برجام قابل پیش‌بینی بود و مقام معظم رهبری نیز از روز نخست با صدای رسا اعلام فرمودند ما به طرف مقابل بدبین هستیم و آمریکا عهدشکن است.

[خطاب به تیم مذاکره‌کننده ایرانی] مسئولان ما که دنبال این توافق بودند باید با استحکام بیشتری وارد و به زودی تسلیم نمی‌شدند. حال که روشن شده طرف مقابل نقض عهد کرده باید مقابله‌ای که در تراز یک کشور انقلابی و قدرتمند منطقه‌ای است صورت دهید.

– در مقابل نقض عهد برجام نباید به چیزهای دم دستی اکتفا شود. امروز نظام اسلامی در منطقه حرف اول را می‌زند و شاخ آمریکا را در منطقه شکسته است.

– دستوری که رئیس‌جمهور به سازمان انرژی اتمی داد چیزی نبود که برای آمریکایی‌ها مشکلی ایجاد کند. باید اقدامی صورت دهیم که به دنیا نشان دهد که ما انقلابی و قدرتمند هستیم. بنابراین توقع ما از مجریان این است که در مقابل این بدعهدی قدمی عزت‌ساز و جدی بردارند.

– مشکلات جامعه بشری را تحت فشار قرار داده کمر بشریت در حال خردشدن است. گره روی گره اضافه می‌شود و در حالی که پس از دیگری مسدود و همه آرزوی در سعادت و بهبودی را دارند.

– خداوند تقوا را کلید فتوحات و موجب سهولت و رفع مشکلات قرار داده است.  مسئولان کشور در سمت‌های خود خدا را در نظر بگیرند چراکه این میزها تاکنون به کسی وفا نکرده و به ما نیز وفا نخواهد کرد.

– حرام‌خواری، رانت‌خواری، حقوق حساب‌نشده و بی‌توجهی به بیکاری جوانان و مردم از خطرات جدی برای مملکت است. وقت حاشیه‌سازی و سیاسی‌بازی نیست. باید تقوا داشته باشیم و به همدیگر نیش زبان نزنیم و بهانه‌جویی نکنیم.

[با اشاره به آزادی حلب] قدرت‌های بزرگ همچون آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها با دلار‌های خود نتوانستند مقابل خداوند بایستند و خداوند پوزشان را به خاک مالید.

– حلب امروز به همت خون شهدای مدافع حرم آزاد شد و این تنها یک پیروزی نظامی نیست بلکه پیروزی فرهنگی، اسلامی و  انقلابی است و در این قضیه حامیان تروریست‌ها منزوی و سرکنده شدند.

[درباره ی سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی] نهضت سوادآموزی به دستور امام صادر شد و در آن زمان ما بیش از 50 درصد بی‌سواد داشتیم اما امروز بیش از 80 درصد باسواد در کشورمان وجود دارد.

– حجت‌الاسلام قرائتی فردی دلسوز، با اخلاص، زبان گویای انقلاب و اسلام و تئورسین مقبول انقلاب و ولایت است. از خداوند منان سلامتی ایشان را می خواهیم.

[در مورد بحرین و حوادث آن] مردم بحرین چند سال است که به جرم اعتبار آرای خود مظلومیتی مضاعف را تحمل می‌کنند و ما شاهد سکوت جوامع بین‌المللی هستیم در حالی که مردم خستگی‌ناپذیر بحرین برای دفاع از آزادی مقدسات انقلاب کردند.

– آیت‌الله شیخ عیسی قاسم متولد و بزرگ‌شده بحرین است اما ما امروز شاهد این هستیم که یک رژیم غیربحرینی از ایشان سلب تابعیت کردند.

[با اشاره به جنایات عربستان در یمن] ما امروز شاهد قتل‌عام و نسل‌کشی در یمن هستیم و عربستان سعودی بنا دارد با پول مسلمانان اسلام را نابود کند.

– انتظاری از سازمان‌های بین‌المللی وجود ندارد و ان‌شاءالله استقامت خود مردم باعث نابودی این رژیم‌ها خواهد شد.

[با اشاره به بررسی لایحه بودجه کشور در مجلس] مجلس در زمینه برنامه بودجه و ارائه آن از سوی دولت با تمهیدات و مقدماتی ورود کرد. ما توقع داریم حالا که مجلس به این قضیه ورود کرده اولویت‌ها اشتغال جوانان، توجه به قشر آسیب‌پذیر و تعطیلی کارگاه‌های تولیدی را مدنظر قرار دهد.

– با بیکاری کارگاه‌های تولیدی هزاران کارگر بیکار شده‌اند. برخی از این کارگران رده سنی‌شان به گونه‌ای است که به دلیل بالا بودن سن نمی‌توانند در شرکت دیگری فعالیت داشته باشد.

حجت الاسلام صدیقی از مجلس شورای اسلامی خواست که در بودجه سال آینده مسئله فرهنگ و پیشرفت علم را جدی بگیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مرد بابا مرد قبول دارید یانه ؟ اگر قبول دارید دیگر چرا انقدر خطرناک باشد راستی ان علم بردوش در روز یوم ا…… الان در در دیار غریب چه میکند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا