خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امامی کاشانی: خانم‌ها خانه‌داری را فدای درس خواندن نکنند

آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه‌ موقت تهران گفت: توصیه من به خانم ها این است که خانه داری و تربیت فرزند را فدای کار اداری و درس خواندن نکنید. نمی گویم درس نخوانید و کار نکنید ولی تربیت اولاد در اولویت است. آنهایی هم که در این شرایط چند فرزند دارند موجب رحمت خدا هستند.

به گزارش ایسنا، آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز عبادی_ سیاسی جمعه این هفته تهران، با اشاره به آیه الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی اظهار کرد: در این دو واژه اکملت و اتمتت به دو نکته اشاره شده است. خدای متعال در مورد ماه مبارک رمضان می فرماید اگر مریض بودی یا مسافر بودی، در سال آنچه در ماه رمضان نگرفت را قضا کند، زیرا غرض اکمال است. اگر 10 روز هم روزه بگیرد روزه نتیجه ای نسبت به 10 روز دارد نه یک ماه. کلمه اکمال وقتی نتیجه دارد که همه باشند. ماه مبارک رمضان اگر از طلوع فجر تا مغرب روزه گرفتیم ولی یک ثانیه از آن را روزه نگرفتیم همان ثانیه تمام روز را از بین می برد به همین دلیل کلمه اتمام نعمت یعنی وقتی دین نعمت خود و اثر خود را داشت آن دین اثر گذار است.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: اگر بنا شد آبی زلال و گوارا را در نظر بگیریم، اگر از چشمه بنوشیم به آب خوب و نعمت خدا رسیدیم ولی اگر سر یک فرسخی، آب در جوی ها آمد، اشخاص بودند و لباس کثیف شستند و گرد و خاک ریختند متوجه می شویم آبی است گندیده. چرا کثیف شد؟ زیرا آب چشمه نیامد و نعمت آب از دست رفت. پس نوشیدنی وقتی تمام نعمت است که در تمام جهت آب باشد. در نعمت باید تمام آنچه که مربوط به یک شیء است باشد.

وی با بیان اینکه ولایت نعمت است خاطرنشان کرد: نبوت، ولایت و امامت یک حقیقت است. به قول شیخ شهاب الدین سهروردی گفته می شود ولایت و امامت، کتاب و سنت در آسمان ها یکی بود و روی زمین دو تا شد. اینها در عالم غیب یک حقیقت بود. واقع هم همین است. متن و تفسیر یک کتاب یکی است. اگر کسی کلامی گفت و آن کلام روشن نبود و شخصی آن کلام را روشن کرد، کلام همان است که مبهم بوده و حالا روشن شده است. پیامبر (ص) مامور ابلاغ وحی و امیرالمومنین(ع) مامور تبیین وحی است. آنچه مهم است این است که باید از نعمت ولایت که بزرگ ترین نعمت است بهره برد. بهره نعمت، همان هماهنگ بودن و در ارتباط بودن با ولی خدا است. همه چیز را باید با نعمت ولایت مقایسه کرد و تراز گرفت. معنای عید غدیر و ولادت موسی بن جعفر(ع) و ائمه و شهادت ها و وفات ها همین است. اگر نسبت به ولایت غفلت شود اصل دین از دست رفته است.

امامی کاشانی افزود: پیر شدن در بدی ها خطر بزرگی است. ایام عاشورا نزدیک است، مجامع ما و صدا و سیما که دستش باز است حرکات و الفاظ افرادی مانند مسلم بن عقیل را نمایش بدهد که صدها بار از مداحی ها و کف زدن و سینه زدن ها ارزش بیشتری دارد. باید زندگی اهل بیت علیهم السلام را به نمایش گذاشت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه های دوم نماز عبادی_ سیاسی جمعه این هفته تهران تصریح کرد: در دیدار دولت محترم جمهوری اسلامی با رهبر معظم انقلاب نکات بسیار آموزنده و مهمی در فرمایشات ایشان هست. ایشان به رونق اقتصاد و نجات کشور از فقر توصیه کردندو فرمودند نه مثل کشورهای سرمایه داری مانند آمریکا که سرمایه داران یک طرف و فقرا و خاک نشینان یک طرف. نکته  اینجا است که سرمایه گذاشتن و تولید کردن کار ایجاد کردن البته که به دنبال کسب سود است اما باید دید سرمایه داشتن و ایجاد کار برای چه صرف می شود. به در آمد نگاه نکنید، به کار نگاه کنید.

وی افزود: از طرفی هم دولت هم نسبت به سرمایه گذار باید توجه کند آنچه که  قوانین و مقررات دست و پا گیر است و موانع را بردارد و امنیت در کشور زیاد شود ، در این صورت سرمایه دار از سرمایه اش استفاده می‌کند و کار و اشتغال زیاد می‌شود. از طرفی هم به دولت کمک می‌شود زیرا مالیات و خمس و زکات دادن کمک است. در اینجا همه کشور توانگر می شوند. اگر کسی که کارخانه دار بود و در سفره اش دو خورشت بود کارگر قطعا یک خورشت دارد. مقصود این است که در کشور فقر وجود نداشته باشد. باید از اقتصاد کشور مراقبت کرد و جلوی احتکار را گرفت. اگر انسان ذره ای دین داشته باشد و ولایت داشته باشد و بویی از امام و ولی مومنین برده باشد پول را به خارج نمی فرستد و احتکار و گران فروشی نمی کند.

وی در ادامه فسادها را نشان دهنده غفلت انسان از خدا دانست و گفت: برای اینکه فرهنگ اسلام رشد کند باید قبلا یک کاری کرد و آن کار رصد کردن اخلاق ها و رفتار ها است. یعنی مراکز علمی ای که می توانند آمار تهیه کنند بگوید امسال مسجدها چگونه بود. نمازهای جماعت در دانشگاه ها و دبیرستان ها و … چطور بود؟ حجاب چطور بود؟ اگر به مساله حجاب توجه نشده است چه باید کرد و برای دادن تقوا به دختران و زنان اسلام چه باید کرد؟ یا بررسی شود ربا کاری کم شده یا زیاد؟ دروغ کم شده یا زیاد؟ کسانی که حکم باطل صادر می‌کنند در قضا و غیرقضا چطور است؟ یک آمار علمی و فنی لازم است که بشود روی آن تکیه کرد و مسئولان اخلاق روی این آمار کار کنند و بگویند چه باید کرد. صدا و سیما افراد بلد را بیاورند تا برای مردم صحبت کنند. الان باید در این کشور به اخلاق توجه کرد.

امامی کاشانی بیان کرد: نکته دیگر در فرمایشات مقام معظم رهبری، اشاره به صنعت دفاعی است. وزارت دفاع و دست اندرکاران چند سال پیش محضر ایشان بودند و ایشان گفتند در مورد مسائل دفاعی فکر و طراحی کنید و دیدیم شب گذشته پدافند باور را، اسم این پدافند باور است تا باور کنید می توانید و قدرت دارید در برابر دشمن استقامت کنید. دشمن خیال می کند مردم دست از انقلاب بر می دارند. در صورتی که ملت ما به آینده نگاه امیدوارانه و با ایثار دارند. دست اندرکاران هم باید برای مردم فکر و تامل کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: این مقاومت در نهج البلاغه امیرالمومنین است. آمده است لشکر موجب می شود طوایف در آرامش زندگی کنند و مردم در امنیت باشند. امروز کشور با مقاومت به اینجا رسید. ترامپ! تو خودت ابله هستی. اقمارت ابله هستند ولی جمهوری اسلامی قوی و شجاع است. رهبر انقلاب و امام راحل این شجاعت را با پیروی از اهل بیت در ملت ما تزریق کردند.

وی با بیان اینکه نکته دیگر در فرمایشات مقام معظم رهبری بود در رابطه با خانه و اهل بیت(ع) به عنوان روز خانواده است، عنوان کرد: خانه باید آرام باشد. خانه جای امن است و زن و شوهر باید امنیت را در خانه زیاد کنند. خلاف گویی به یکدیگر حرام است. باید امنیت باشد تا بچه ها تربیت شوند. داشتن فرزند موجب گرم شدن خانه است. پیامبر اکرم (ص) فرمودند من افتخار می کنم به ملت ها و امت خودم. بنابراین هرچه امت محکم تر و قوی تر و جمعیت بیشتری معترف به دین باشد در دنیا اثرگذاری بیشتری دارد. توصیه من به خانم ها این است که خانه داری و تربیت فرزند را فدای کار اداری و درس خواندن نکنید. نمی گویم درس نخوانید و کار نکنید ولی تربیت اولاد در اولویت است. آنهایی هم که در این شرایط چند فرزند دارند موجب رحمت خدا هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا