خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاپیتان مرد برای تیم ملی شطرنج زنان ایران! ماجرا چیست؟

کاپیتان مرد برای تیم ملی شطرنج زنان ایران موضوعی است که در شبکه های اجتماعی سروصدا به پا کرده و بسیاری به آن اعتراض کرده اند اما اصل موضوع چیز دیگری است.

به گزارش انصاف ورزشی، خبر انتخاب کاپیتان مرد برای تیم ملی شطرنج زنان ایران در المپیاد جهانی در شبکه های اجتماعی سروصدای زیادی را به پا کرده است اما کاپیتان در رشته شطرنج تعریف متفاوتی دارد و وظیفه پیگیری کارهای تیم و درصورت بروز مشکلات، پیگیری آن و اعتراض به آن را دارد. در واقع میتوان گفت کاپیتان در شطرنج به نوعی هدایتگر و مربی است و در اکثر کشورها برای ورزش بانوان در رشته ها مختلف مربی های مرد انتخاب می‌شود.

این اتفاق اتفاق جدیدی نیست و پیش از این نیز برای شطرنج زنان اتفاق افتاده است اما نکته ماجرا آنجاست که کاپیتانی که برای تیم ملی شطرنج بانوان در این دوره انتخاب شده چهره ناشناسی است در حالی که کاپیتان باید یک چهره مسلط به شطرنج حرفه‌ای و ساختار مسابقات باشد.

جعفر امین زاده فردی است که به عنوان کاپیتان تیم ملی شطرنج زنان انتخاب شده است و فدراسیون شطرنج باید در این خصوص شفاف سازی کند که او چه کسی است و چرا کسی او را در شطرنج نمیشناسد! و هدف از انتخاب او چیست؟

اما تیم ملی شطرنج زنان که سارا سادات خادم الشریعه چهره مهم خود را در این رویداد همراه ندارد با ترکیب مبینا علی نسب، سحر معصومی، آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغر زاده و آنوشا مهدیان راهی المپیاد جهانی خواهد شد تا در این مسابقات که میزبانی هند برگزار می شود؛ شرکت کند.

کاپیتان مرد برای تیم ملی شطرنج زنان ایران! ماجرا چیست؟
کاپیتان مرد برای تیم ملی شطرنج زنان ایران! ماجرا چیست؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا