خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک اصولگرا: متهم کنندگان روحانی به خیانت، باید محاکمه شوند

«عده‌ای از اصولگرایان مدت‌هاست که تلاش برای یک دوره‌ای کردن ریاست‌جمهوری روحانی را آغاز کرده‌اند. نشانه‌های زیادی برای آن وجود دارد؛ وقتی سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی در سال ۹۶ سخن می‌گوید، رسانه‌های مخالف حسن روحانی، سراغ دیگر اصولگرایان می‌روند تا تکذیبیه بگیرند و بر حمایت نکردن اصولگرایان از روحانی صحه بگذارند.»

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «انتخاب»، درباره دلایل تشدید حملات به رئیس‌جمهور و طرح مباحثی چون محاکمه روحانی یا رد صلاحیت او که در سخنرانی حمید روحانی هم مطرح‌شده بود؛ می‌گوید: «من اصطلاح موج حملات و موج تبلیغات علیه دولت را اصلاً قبول ندارم؛ فکر می‌کنم که این‌ها بیشتر ساخته‌وپرداخته کسانی است که می‌خواهند موج حملات علیه دکتر روحانی شکل بگیرد و این همان مظلوم‌نمایی برای تبلیغات است.»

او می‌گوید: «یک نفر مطرح کرده که دکتر روحانی رد صلاحیت شود؛ اما این نظر اصلاً ارزشی ندارد. اظهارنظر یک نفر که خودش هم‌عددی نیست و جایگاهی در تشکل سیاسی ندارد، نظر فرد است نه بیشتر. از طرف دیگر شما باید توجه داشته باشید که خیلی از چهره‌های مطرح اصولگرا از آقای روحانی حمایت کرده‌اند و گفتند که او دوره بعد به‌احتمال‌زیاد رئیس‌جمهور خواهد بود؛ نهان انتقادها موج حمله است و نه این تأییدها موج دفاع. این‌ها اظهارنظرهای شخصی است.»

ایمانی تأکید می‌کند: «مرز بین انتقاد و تخریب را باید جدا کرد. الآن، شرایط دولت به خاطر مسائل اقتصادی و وضعیت مالی دولت و بدعهدی‌های طرف غربی در مسئله برجام، خوب نیست و موردانتقاد است. اما این هم موج حمله نیست و انتقاد است.»

او در پاسخ به این سؤال که، طرح عباراتی چون ساده‌لوح و نفی سیاست خارجی یا بی دستاورد خواندن برجام از سوی اصولگرایان چه معنایی دارد؟ می‌گوید: «طرح جملاتی مانند ساده‌لوح و بی‌سواد که آقای رئیس‌جمهور به منتقدان خود گفتن چه معنایی دارد؟ به کار بردن این کلمات و جملات عبور از شئون است.» ایمانی درباره توهین به مقام دوم مملکت معتقد است: «به کار بردن این ادبیات نسبت به شخص دوم مملکت توهین‌آمیز است. اما این موارد و این ادبیات عمومیت مدارد و مختص چند نفر است. نباید این ادبیات را به‌کل جناح اصولگرا عمومیت داد. این کار خلاف عقل و اخلاق است.»

با توجه به اینکه به گفته ی دکتر لاریجانی، برجام تصمیم نظام بوده، آیا طرح اتهام خیانت به رئیس‌جمهور مبنا دارد؟ ایمانی پاسخ می‌دهد: «این نوع برخورد با برجام و این صحبت خلاف است و باید مورد پیگیری قانونی قرار گیرد. باید این افراد به محاکم دادگستری کشانده شود و دادستان کل کشور به‌عنوان مدعی‌العموم می‌تواند به این مسئله ورود کند. این خلاف بسیار سخیف و زشت و به دور واقعیت است.»

ایمانی درباره طیف‌بندی اصولگرایان در برابر دولت تصریح می‌کند: «صحبت درباره انتخاب زودهنگام است. اما آنچه شواهد نشان می‌دهد این است که اصولگرایان تلاش دارند در انتخابات آینده مثل انتخابات سال گذشته به‌طور یکپارچه در انتخابات شرکت کنند و طیف‌های مختلف راه جداگانه‌ای در پیش نگیرد.»

او درباره برنامه و نشست ائتلافی اصولگرایان هم می‌گوید که هنوز هیچ نشست و برنامه‌ای در جهت ائتلاف نیروهای اصولگرا شروع نشده است و هنوز برای شروع فعالیت زود است. به گفته ایمانی، اشاره مهندس باهنر به لیست 30 نفر اصولگرایان برای نامزدی ریاست‌جمهوری آینده نشان از تشتت آرا در میان اصولگرایان نیست بلکه این به معنای این است که ما در حد 20-30 نفر کاندید داریم. نه اینکه هر طیفی سه نفر را معرفی کند و درنهایت به سروکله هم بزنند. این گفته یعنی اینکه در میان اصولگرایان قحط‌الرجال نیست.

ایمانی درباره سفرها و سخنرانی‌های محمود احمدی‌نژاد می‌گوید: «من بارها گفته‌ام که آقای احمدی‌نژاد قطعاً آمادگی برای حضور در انتخابات بعدی، 96 یا بعد از آن را دارد و تصور نمی‌کنم که او از صحنه سیاسی و حضور در پست ریاست‌جمهوری خود را کنار کشیده باشد. او اگر شرایط را برای حضور خود محیا ببیند شرکت خواهد کرد.»

چقدر احتمال رد صلاحیت ایشان وجود دارد؟ فعال سیاسی اصولگرا پاسخ می‌دهد: «باید شورای نگهبان دراین‌باره اظهارنظر کند. اما من تصور می‌کنم که تاییدصلاحیت نخواهد شد.» ایمانی حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد را ناممکن می‌داند «من تصور نمی‌کنم اصولگرایان از احمدی‌نژاد حمایت کنند. اصولگرایان برای بازنگشتن احمدی‌نژاد به عرصه سیاست فعال‌تر از اصلاح‌طلبان هستند. مطرح کردن آقای احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری یک هدف سیاسی و جنگ روانی از طرف اصلاح‌طلبان است. اصلاح‌طلبان پیگیر هستند که احمدی‌نژاد وارد عرصه رقابت شود نه اصولگرایان.»

او درباره طیف‌بندی اصولگرایان در برابر دکتر روحانی در انتخابات پیش رو پاسخ می‌دهد: «برنامه اصولگراها و گزینه اول اصولگرایان در انتخابات، معرفی نامزد اصولگرا در برابر دکتر روحانی است؛ گزینه دوم آن‌ها عدم شرکت فعال در انتخابات است. مردم را به شرکت دعوت می‌کنند و ممکن است کاندیدای خاصی معرفی نکنند. گزینه سوم هم حمایت از آقای روحانی خواهد بود.» او از شرط حمایت اصولگرایان میگوید: «ممکن است شروط اصولگرایان محقق نشود؛ روحانی در این سه سال صف خود را از اصولگراها جدا کرده و در صف دیگری عمل کرده‌اند. اینکه اصولگرایان شرط دیگری برای حمایت داشته باشند، شاید مطرح نباشد.»

ایمانی درباره گزینه اصولگرایان برای انتخابات آینده می‌گوید: «اصلاً اسم نمی‌آورم.» او گزینه‌های چون سعید جلیلی، محمود احمدی‌نژاد، محمدباقر قالیباف و دیگران برای ریاست‌جمهوری را در حد حدس و گمان می‌داند و معتقد است: «مهم‌تر از گزینه برای اصولگرایان، استراتژی مطرح است. اما هنوز استراتژی به‌طور دقیق مشخص نیست. اصولگرایان منتظر هستند تا ببینند در این مدت شرایط به چه سمت و سویی می‌رود. بعد از آنکه استراتژی مشخص شد، گزینه‌ها اعلام خواهد شد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خدا نیاره واسه این مملکت که بازم روحانی رای بیاره 4 سال عین استخوانی در گلو تحملش کردیم دیگه بسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا