خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایران به روایت قهرمان بوکس در مقابل روایت هدی رستمی | کاوه معین فر

کاوه معین‌فر در عصر ایران با تیتر ایران هدی رستمی VS ایران قهرمان بوکس نوشت: هدی رستمی از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی است که این چند روز در دنیای مجازی بسیار مورد نقد و بحث بوده است، پروژه ی گردشگری اش به نام “فم تریپ” سوژه ی بحث و جدل کاربران شبکه های اجتماعی شده است.

در سال ۹۷ یک مجموعه مستند داستانی به نام «سفر به سرزمین پدربزرگ» از شبکه مستند سیما پخش شد که قصه ی یک دختر جوان ایرانی تبار را روایت می کرد که برای اولین بار از سوئد به ایران سفر و از فرهنگ مردم و بناهای تاریخی ایران دیدن می کند. نقش این دختر را هدی رستمی ایفا می کرد.

هدی رستمی در سال ۹۸ تصمیم به راه اندازی یک پروژه ی گردشگری به نام فم تریپ (Fam Trip) با شعار Feel Iran (ایران را احساس کنید) جهت معرفی ظرفیت های گردشگری کشورمان به دنیا از طریق آوردن گردشگران خارجی به ایران گرفت. هدی رستمی در پروژه ی فم تریپ با دعوت از اینفلوئنسرها و بلاگرهای شناخته شده ی خارجی حوزه ی سفر، آن ها را به ایران می آورد و برای معرفی و تبلیغ جاذبه های گردشگری کشورمان یک تور ایرانگردی برای آن ها به راه می اندازد.

ایرانِ هدی رستمی VS ایرانِ بوکسور پارک پردیسان!

هدی رستمی مدتی است پروژه ی دوم فم تریپ خود را کلید زده و گروه جدیدی از بلاگرهای خارجی حوزه ی گردشگری را به ایران آورده است. اما برخی کاربران معتقدند هدی رستمی در پروژه ی فم تریپ چهره ای غیر واقعی از ایران به دنیا ارائه می‌دهد.

بیشتر انتقادها به هدی رستمی از این بابت است که او تصویری غیر واقعی از ایران را نشان می دهد و حتی نوع پوشش او در بسیاری موارد بر اساس قوانین کشور جرم است. ساده‌ترین آن مثلا عکس‌های بدون حجاب یا با لباس‌های باز او در امکان عمومی و …

در واقع آنچه باعث عصبانیت مخاطبان زیادی در شبکه‌های اجتماعی شده است تجاهل، جواب‌های گاه و بیگاه او و مدل برخورد اوست. همیشه با نگاهی از بالا به پایین و یا کامت‌هایی که لج مخاطبانش را در می‌آورد، مانند این که کاربری در زیر یکی از پست‌های او درباره اینفلوئنسرهایی که به ایران آورده است نوشته: «حداقل خوبیش اینه که میتونن حتی با لباسهایی که ما اجازه نداریم باهاشون تو خیابون تردد کنیم راه میرن، حالا یه روسری هم سرشونه»

هدی رستمی جواب داده است: «چرا فکر می‌کنین اجازه نداریم؟ بیشتر از قضاوت و نگاه می‌ترسیم»

این نگاه او باعث عصبانیت می‌شود اینکه مخاطبش را نادان و حتی ترسو قلمداد می‌کند.

ایرانِ هدی رستمی VS ایرانِ بوکسور پارک پردیسان!

همین امروز گزارشی در روزنامه شرق منتشر شد که ماریا عارفی و همسرش رضا مرادخانی (بوکسور تیم ملی) به همراه دخترشان، روز هشتم اردیبهشت ۱۴۰۱ در پارک پردیسان تهران به قصد ورزش‌کردن در حال قدم‌زدن بودند که در درگیری با گشت ارشاد 2 گلوله به رضا مرادخانی اصابت می‌کند.

رضا مرادخانی که سال‌ها بوکسور تیم ملی ایران بوده و مدال‌های آسیایی و جهانی در کارنامه ورزشی‌اش دارد، حالا و پس از آن حادثه نه‌تنها زندگی ورزشی‌اش با خطر روبه‌رو شده بلکه درآمد زندگیش که با تکیه بر مربیگری بوده هم مورد تهدید واقع شده است.

حالا به هدی رستمی بدیهی‌ترین نکته‌ای که باید گفت این است: اینکه شما هرکجا وارد می‌شوید به دلیل آشنایی و هماهنگی از قبل انجام شده برای شما و یا فقط به دلیل حضور تعدادی گردشگر خارجی همراه با شما مامور گشت ارشادی جلویتان سبز نمی‌شود یا کاری به کارتان ندارند، دلیل نمی‌شود که آنرا به زندگی تمام مردم ایران تعمیم بدهید.

از طرف دیگر در یک جستجو ساده بسیاری عکس و ویدئو از شما وجود دارد که واقعا ایران شما را با ایرانی که ما در آن زندگی می کنیم بسیار متفاوت است از هر لحاظ.

خانم هدی رستمی به شما خوش می‌گذرد، خدا رو شکر، امیدواریم که بیشتر خوش بگذرد ولی Feel Iran شما با Feel Iran کسی که در این مناطق جذاب با موضوعات مختلف اقتصادی و اجتماعی درگیر است، فرق دارد.

* توضیح : VS مخفف کلمه Versus، به معنای در مقابل با ، در برابر  …

برای مثال در جنگ های تن به تن می گویند : بازیکن شماره یک Vs بازیکن شماره دو

چند عکس از هدی رستمی که کاربران به آنها واکنش نشان داده‌اند

ایرانِ هدی رستمی VS ایرانِ بوکسور پارک پردیسان!
ایرانِ هدی رستمی VS ایرانِ بوکسور پارک پردیسان!
ایرانِ هدی رستمی VS ایرانِ بوکسور پارک پردیسان!
ایرانِ هدی رستمی VS ایرانِ بوکسور پارک پردیسان!
ایرانِ هدی رستمی VS ایرانِ بوکسور پارک پردیسان!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مقایسه بی جا و بدی بود. چطور ممکن است از اینکه چهره ای زشت از ایران به جهانیان نشان داده شود خوشحال شویم! این دیگر چه منطقی است! تکلیف عامه مردم روشن است ولی نویسندگان سایت های خبری معتبر چرا بلوغ فکری ندارند. کدام کشور حاضر است بخش های تاریک جامعه اش را به رخ جهانیان بکشد؟ قدیما با سیلی صورت را سرخ نگه داشتن ارزش بود ولی الان در شیپور بی آبرویی دمیدن هنر است. از سایت های انصاف نیوز و عصر ایران هم نا امید شدیم. دیگر به کدام خبرگزاری می توان اتکا کرد.

    2
    3
    1. قرار نیست که همیشه نظرات موافق رو منتشر کنن وگرنه میشه ک…ن که فقط خود ش . م میخونه. فک میکنم تیتر یک یا تیتر دو زدن و همین موضوع رو بیان کردن‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا