خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۸۰ نفر در دام هکر ۱۶ ساله

خبرگزاری ایسنا نوشت: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان خبر داد و گفت یک پسر بچه ۱۶ ساله تحت عنوان فروش نرم افزار هک ، تلفن های همراه خریداران را هک و از مخاطبین آنها اخاذی کرده بود.

 سرهنگ داود معظمی گودرزی، دراین‌باره اظهارکرد: از مدتی قبل تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا پایتخت مدعی شدند شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آنها در شبکه های اجتماعی اقدام به اخاذی از مخاطبین آنها کرده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: صحبت مشترک شکات پرونده در اظهاراتشان این بود که مدتی قبل در یک کانال تلگرامی یک نرم افزار هک خریداری کردند و پس از نصب آن تلفن همراه خودشان هک شده است و بعد از آن شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربریشان از مخطبین آنها اخاذی کرده است.

معظمی گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم که یک پسربچه ۱۶ساله بود به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از ۸۰ نفر گفت: این نوجوان ۱۶ ساله پس از حضور در پلیس فتا گفت با دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری کسانی که متقاضی دریافت برنامه هک بودند به مخاطبین آنها پیام داده و از آنها درخواست وجه کرده و فکر نمیکرده که پلیس بتواند او را پیدا کند.

معظمی گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله ای برای حساب های کاربری شبکه های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: از نصب برنامه از منابع نامعتبر جدا خودداری کرده و هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا