خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رزمایش دفاع پرتویی از تاسیسات هسته ای اویل مهر برگزار می شود

جانشین قرارگاه پدافند پرتویی کشور در جلسه هماهنگی رزمایش پدافند پرتویی حضرت روح الله که در فرمانداری کاشان برگزار شد گفت: سناریوهای متعددی برای برگزاری رزمایش مطرح شد. بحث های تروریستی، حملات سایبری و حمله نظامی بخشی از سناریوهای مطرح شده بود که حمله نظامی بعنوان سناریوی اجرایی انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز از کاشان، دکتر مسعود عبدالله زاده در جلسه هماهنگی های رزمایش پرتویی که با حضور مدیران کل عضو شورای پدافند غیرعامل استان های اصفهان و قم و فرمانداران شهرستان ها منطقه که در فرمانداری کاشان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: پدافند غیرعامل یعنی این که مصونیت ذاتی ایجاد کنیم تا از ناحیه حمله احتمالی دشمن هیچ آسیبی به کشور نرسد. باید آمادگی به حدی باشد که دشمن هر گونه تخطئی به سایت های هسته ای کشور را از سر بیرون کند.

وی افزود: دشمن به دنبال این است که کشور را در حوزه های مختلف ضعیف جلوه دهد. می گویند ما مسئولیت شناس نیستیم. همه ی دنیا را غیر از خودشان تحقیر می کنند. جمهوری اسلامی می خواهد بگوید که همان گونه که دانشمندان هسته ای کشور به تکنولوژی های روز دنیا دست پیدا کرده اند ، توان حفظ و نگهداری آن نیز را نیز به خوبی دارند. اینها به خاطر پاسخگویی به بهانه جویی های بی مورد کشورهای غربی نیست بلکه یک رسالت و مأموریت برای حفظ و حراست از کشور می باشد.

عبدالله زاده تأکید کرد: باید نشان دهیم می توانیم تأسیسات هسته ای ایجاد کنیم و به بهترین نحو از آن نگهداری کنیم. آژانس می خواهد القا کند که ایران اگر تأسیسات هسته ای دارد توان حفظ و حراست از آن را ندارد و اگر اتفاقی افتاد هم برای خودش و برای مردم منطقه حادثه ساز و خطرناک خواهد بود.

وی گفت: باید توان خود را بیشتر کنیم و برای این کار برنامه ریزی کنیم. یکی از کارهایی که در این راستا می باشد برگزاری رزمایش ها است که باید به بهترین نحو انجام گیرد.

جانشین قرارگاه پدافند پرتویی کشور اظهار داشت: سایت نطنز به دلایلی برای برگزاری رزمایش انتخاب شد. پس از برجام سایت نطنز به عنوان هدف واحد مورد توجه کشورهای غربی قرار گرفته است. سایت شهید مصطفی احمدی روشن مرکز فعالیت های هسته ای در کشور است. تهدید واحد متوجه سایت نطنز است که در حال حاضر با وجود چندین هزار سانتریفوژ در حال فعالیت است و ضرورت دارد که آن را حفظ کنیم و نگذاریم آسیبی به آن وارد شود و این عمده دلیل برای انتخاب منطقه کاشان برای برگزاری رزمایش است.

عبدالله زاده افزود: بر اساس سناریو اگر به سایت نطنز حمله شود عوارض مستقیم آن متوجه کاشان و شهرستان های همجوار است. عوارض غیرمستقیم تا استان های همجوار کشیده می شود و ممکن است آسیب های روانی کل کشور را در بر گیرد. از اینرو ضرورت دارد تا آمادگی ها را به حدی ارتقاء دهیم که آسیب های احتمالی را به حداقل ممکن کاهش دهد و برگزاری رزمایش به منظور افزایش توانمندی ها و ارزیابی آمادگی های شهرستان و منطقه در این زمینه می باشد.

وی افزود: با توجه به این که موضوع فرامنطقه ای است به همین خاطر از شهرستان و استان های همجوار درخواست شده است تا در رزمایش حضور فعال داشته باشند و توانمندی های خود را در برگزاری رزمایش به کار گیرند. ظرفیت ها منطقه ، شهرستان ها و استان های همجوار به صورت زنجیره ای متصل شده است و به تهران می رسد.

عبدالله زاده گفت: برگزاری رزمایش پدافند پرتویی روح الله را به اطلاع آژانس رسانده ایم و درخواست کرده ایم تا در رزمایش حضور داشته باشند هدف از این کار انعکاس توانمندی های جمهوری اسلامی در زمینه پدافند غیرعامل به سازمان های بین المللی است .

وی افزود: تلاش کنیم بخشی از اشکالات و ایرادهایی که در رزمایش ها گذشته داشته ایم در این رزمایش برطرف کنیم. ممکن است در این رزمایش نیز اشکالاتی ایجاد گردد که می توانیم ضمن آسیب شناسی از تجارب آن برای رزمایش های بعدی به کار گرفته و نقاط ضعف و قوت خود را احصا نماییم.

جانشین قرارگاه پدافند پرتویی کشور یادآور شد: اصل موضوع و هدف از برگزاری رزمایش آن است که در مواقع حادثه آسیب هایی که به مردم می رسد به حداقل ممکن کاهش دهیم. بخشی از این آسیب مربوط به حادثه است و بخش مهم تر آن، آسیب های روانی و اجتماعی است که به واسطه حواشی ناشی از شایعات پیرامون حادثه بروز می کند. آسیب های روانی با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به موقع قابل کاهش است که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

عبدالله زاده گفت: هرچه اکنون زحمت بکشیم در روز حادثه که انشاءالله اتفاق نخواهد افتاد با زحمت کمتری خواهیم توانست مشکلات و تبعات را مدیریت کنیم و آسیب های را کاهش دهیم. ضروری است مباحث اطلاع رسانی را شروع کنیم تا در روز رزمایش نکته نامفهوم و مبهمی برای مردم باقی نمانده باشد تا با تیم عملیاتی رزمایش همکاری مناسبی داشته باشند.

نخستین رزمایش پدافند پرتویی منطقه کاشان به منظور ارزیابی مهارت های دستگاه ها و سازمان های اجرایی و ارتقا توانمندی های عمومی و مردمی در هنگام بروز حادثه در اوایل مهرماه امسال در شمال استان اصفهان و شهرستان کاشان برگزار می شود.

[توضیح در ساعت 14: در ابتدا تاریخ برگزاری «اواخر مردادماه» درج شده بود که پس از اصلاح گوینده، اصلاح شد]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا