خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راه های مقابله با شیطنت عربستان

به گزارش انصاف نیوز، «افشین علاء»، شاعر انقلاب در یادداشتی تلگرامی نوشت:

حج امسال بدون حضور ایرانیان، و در شرایطی برگزار می شود که آل سعود جنگ روانی و تبلیغی گسترده ای نیز علیه دولت ایران به راه انداخته است. در چنین شرایطی انتظار می رود مسوولان ایرانی به این خصومت آشکار عکس العمل مناسبی نشان دهند.

البته بعد از خاطره تلخ حمله به سفارت آن کشور باید مراقب بود که شاهد تکرار اشتباهاتی از آن دست نباشیم. ولی سکوت و انفعال در برابر شیطنت های دولت سعودی نیز جایز نیست. بهترین پاسخ به این شیطنت ها کار تبلیغی وسیع در سطح جهان به ویژه جهان اسلام است. مسلمانان باید بدانند پادشاهی که خود را خادم حرمین می نامد، همزمان با برگزاری مناسک حج، مشغول مسلمان کشی در کشور بی پناه یمن است. به نمایش گذاشتن ویرانه ها در شهرها و روستاها و اجساد زنان و کودکان بی دفاع، اگرچه امر مکروهی است ولی امروز تکرار مکرر آن از واجبات جهان اسلام به شمار می آید.

رسانه های فرامرزی ما باید کاری کنند که حاجیان در سرزمین وحی بدانند دست های میزبانان آنها به خون چه بی گناهانی آلوده است. دستگاه های فرهنگی و تبلیغی جمهوری اسلامی ایران باید کاری کنند که لااقل حجاج بیت الله الحرام با نفرت و اشمئزاز به شرطه های سعودی و مبلغان وهابی که در جای جای اماکن مقدسه مکه و مدینه حضور دارند، بنگرند.

البته به نظر من دلیلی ندارد که از مسلمانان بخواهیم در طول ایام حج، رفتار اعتراض آمیزی از خود نشان دهند. حتی با توجه به عدم حضور ایرانیان ضرورتی در تأکید بر برگزاری مراسم برائت از مشرکان نمی بینم. چراکه بدون حضور و مدیریت مسوولان بعثه امکان هرگونه فاجعه ای وجود دارد و اصلا بعید نیست آل سعود در تدارک فتنه ای باشند و بخواهند آن را به گردن ایران یا شیعیان بیندازند. پس توصیه ی بنده به هیچ وجه ناظر بر دعوت به اعتراض و تجمع و شعار نیست. بلکه تنها بر اطلاع رسانی و کار تبلیغی وسیع، آن هم بر اساس واقعیت تأکید دارد.

خوشبختانه ما این امتیاز را داریم که آنچه سعودی ها علیه ما می گویند، به ناحق و بر پایه ی دروغ است. اما آنچه که ما به تصویر می کشیم عین واقعیت و گزارشی بر پایه ی حقیقت است. ضمن آن که جنایات آل سعود به ویرانی و کشتار در سرزمین یمن محدود نمی شود و افشای ماهرانه ی نقش مسلم این جانیان در پیدایش گروه های جنایتکار تکفیری، از دیگر اولویت های اطلاع رسانی به شمار می رود. جلادانی چون القاعده، طالبان، داعش و… که دستشان به خون صدها هزار مسلمان شیعه و سنی در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان، نیجریه، لیبی، سومالی و… آلوده است.

علاوه بر همه ی اینها نقش پنهان آل سعود در بسیاری از حملات تروریستی در غرب، به ویژه حادثه ی یازدهم سپتامبر نباید در سطح محدودی که رسانه ها به طور گذرا به آن اشاره کرده اند، باقی بماند. موارد عدیده ی نقض حقوق بشر در عربستان اعم از گردن زدن ها و نقص عضو کردن ها، شکنجه و آزار زنان، ظلم روزافزون در حق شیعیان و دخالت وقیحانه در سرکوب ملت مظلوم بحرین، از سرفصل های دیگری است که رسانه ها باید ابعاد آن را به اطلاع جهانیان برسانند.

و بالاخره ارتباط شرم آور شیوخ مرتجع با رژیم اشغالگر قدس، واقعیت تلخ دیگری است که مسلمانان جهان باید بدانند و بیشتر از همیشه به ماهیت این خائنان به اسلام و حرمین پی ببرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا