خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناتو در حال جمع آوری نیرو بدون سربازان آمریکایی؟

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه گفت که ناتو برای دفاع از همه متحدانش، از جمله اوکراین، و از «هر وجب از خاک ناتو» «آنچه را که لازم است» انجام خواهد داد و تأیید کرد که نیروی واکنش ناتو (NRF) برای اولین بار فعال شده است. در پاسخ به تهاجم مستمر روسیه به اوکراین.

به گزارش سی ان ان، استولتنبرگ گفت: «این بسیار فراتر از اوکراین است – این در مورد این است که چگونه روسیه در واقع ارزش‌های اصلی امنیت ما را به چالش می‌کشد و به چالش می‌کشد و از ناتو می‌خواهد تمام نیروها و زیرساخت‌ها را از تقریباً نیمی از اعضای ما خارج کند».

وی افزود: ما باید این موضوع را جدی بگیریم و دقیقاً به همین دلیل است که اکنون برای اولین بار نیروی واکنش ناتو را در زمینه دفاع جمعی مستقر می کنیم.
فعال شدن نیروهای پاسخ به این معنا نیست که هیچ یک از نیروهای آمریکایی یا ناتو به اوکراین که عضوی از ائتلاف نیست، می روند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، آشکارا گفته است که نیروهای آمریکایی برای کمک به تقویت کشورهای ناتو که از اقدامات تهاجمی روسیه عصبی هستند، در شرق اروپا مستقر می شوند و آنها در اوکراین نمی جنگند.

استولتنبرگ طی یک نشست مطبوعاتی پس از نشست نادر سران کشورها و دولت‌های ناتو در بروکسل، تصریح کرد که در حالی که ایالات متحده، کانادا و متحدان اروپایی «هزاران سرباز دیگر» را در بخش شرقی ناتو مستقر کرده‌اند، ناتو مستقر نمی‌کند. کل نیروی واکنش

استولتنبرگ گفت: «ما بیش از 100 جت در حالت آماده باش داریم که در بیش از 30 مکان مختلف و بیش از 120 کشتی از شمال بالا تا دریای مدیترانه فعالیت می کنند. ما دیروز طرح های دفاعی را فعال کردیم و اکنون عناصر این نیرو در حال استقرار هستند.

به گفته استولتنبرگ، تعداد نیروهای واکنش ناتو از سال 2014 سه برابر شده و به حدود 40000 نیرو رسیده است.

او تکرار کرد: «من نمی‌گویم که ما همه چیز را مستقر می‌کنیم، می‌گویم ما در حال استقرار عناصر هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا