خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تولید محتوا چیست و مهم ترین ابزارهای آن کدامند؟

رپورتاژ‌ آگهی

اگر صاحب کسب و کار اینترنتی هستید، اگر می­خواهید مخاطبان زیادی را در بستر اینترنت به سمت خود جذب کنید در قدم اول باید پاسخ این سوال را بدانید: تولید محتوا چیست؟ در دنیای امروز اهمیت تولید محتوا به قدری زیاد است که بدون درک درست از این موضوع قادر به رشد کسب و کار خود نخواهید بود. برای اینکه با تولید محتوا، ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا و عوامل موثر بر آن آشنا شوید ادامه مقاله را از دست ندهید.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟ پاسخ به این سوال چندان هم دور از درک نیست. شاید برایتان عجیب باشد اگر بدانید شما هر روز با محتوا و تولید آن سروکار دارید. وقتی موضوعی را با در نظر گرفتن یک هدف خاص برای کسی تعریف می­کنید و در مورد آن با یکدیگر بحث و تعامل می­کنید، در حال تولید محتوا هستید. وقتی راجع به موضوعی عکس، ویدیو، متن، پادکست و… منتشر می­کنید، در واقع محتوا تولید می­کنید. برای سفارش تولید محتوا باید با اهمیت آن نیز آشنا باشید که در بخش بعدی به این موضوع می­پردازیم.

تولید محتو چیست؟

اهمیت تولید محتوا

قبل از سفارش تولید محتوا باید با اهمیت آن آشنا شوید. امروزه کسب و کارهای زیادی شغل خود را به دنیای اینترنت آورده اند اما چرا همه موفق نیستند؟ چرا همه دیده نمی­شوند؟ رمز موفقیت مشاغل اینترنتی در تولید محتوای باکیفیت است. حتی اگر کالای بسیار با کیفیتی در دست داشته باشید یا خدماتی که می­فروشید مورد نیاز افراد زیادی باشد اما درباره آنها درست تولید محتوا نکنید مشتری زیادی نخواهید داشت. پس مهمترین اهمیت تولید محتوا، رشد کسب و کار و جذب مشتری می­باشد. علاوه بر این، تولید محتوا می­تواند به عنوان یک راهنمای درجه یک در تصمیم گیری ها به کار آید، آگاهی شما را افزایش دهد و باعث لبخندتان شود.

اهمیت تولید محتوا به قدری زیاد است که در صورت تولید محتوای بی کیفیت مشتری های دائمی خود را هم فراری می­دهید. پس اگر مهارت کافی در این مورد ندارید بهترین راه سفارش تولید محتوا به مجموعه ای متبحر مانند رایا مارکتینگ است که با سابقه طولانی و مهارت کافی می­تواند با کیفیت ترین محتواها را برای شما تولید کند.

عوامل موثر در تولید محتوای با کیفیت

قبل از سفارش تولید محتوا برنامه ریزی را جدی بگیرید. برای اینکه محتوای با کیفیتی تولید کنید لازم است کارها را با برنامه و منظم انجام دهید تا بدانید چه زمانی وقت انتشار کدام محتوا است؟ برای جذب مشتری به کدام سوالات باید پاسخ دهید؟ چه نوع محتوایی تولید کنید؟ برای برنامه ریزی محتوا به آشنایی با فاکتورهایی مثل اهداف محتوا، پرسونای مخاطب، نوع محتوا و تبلیغ محتوا نیاز دارید که در ادامه به آنها می­پردازیم.

برای خود هدف داشته باشید و محتوا را در راستای هدفتان تولید کنید. مثلا برای پله پله موفق شدن و رشد تجاری، تصمیم بگیرید در ماه آینده ترافیک سایت خود را 15 درصد افزایش دهید. این هدف گذاری به کیفیت محتوای شما کمک زیادی می­کند.

عوامل موثر بر تولید محتوا

منظور از پرسونای خریدار در تولید محتوا، شناخت شخصیت مخاطب هدفتان است. اینکه شما قرار است محصول خود را به چه افرادی عرضه کنید؟ میانگین سن آنها در چه محدوده ای است؟ خانم هستند یا آقا؟ شناخت این موارد به شما کمک می­کند که به درستی محتوا بسازید و در زمان مناسب منتشر کنید. مطمئنا سوالی که برایتان پیش آمده این است که چگونه مخاطبمان را بشناسیم؟ شما باید ببینید می­خواهید محتوای شما به دست چه کسانی برسد؟ محصول یا خدمات شما نیاز چه کسانی را برطرف می­کند؟ با پاسخ به چنین سوالاتی می­توانید مخاطب خود را بهتر بشناسید و محتوای کاربردی تولید کنید.

پس از اینکه پرسونای مخاطب خود را به درستی تشخیص دادید باید با توجه به آن فرمت مناسبی را برای تولید محتوا انتخاب کنید. مثلا باید بدانید مخاطب شما بیشتر محتوای ویدیویی می­پسندد یا نوشتاری؟ پس با توجه به مخاطب، قالب محتوای خود را تعیین کنید.

برای اینکه افراد بیشتری با شما آشنا شوند نیاز است محتوای خود را تبلیغ کنید به خصوص اگر کسب و کاری نوپا دارید. برای تبلیغ می­توانید از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و… استفاده کنید یا تکنیک هایی مثل ایمیل مارکتینگ را به کارببرید.

یک محتوای با کیفیت چگونه تولید می­شود؟

حالا که پاسخ تولید محتوا چیست را دریافتید لازم است با مهم ترین نکاتی که در تولید یک محتوای با کیفیت تاثیر می­گذارند آشنا شوید. کلمات کلیدی یکی از این موارد است. برای اینکه محتوای شما به دست افراد بیشتری برسد و تعداد بیشتری بتوانند از طریق سرچ در گوگل با شما آشنا شوند باید از کلمات کلیدی درست و مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید. برای این کار لازم است چند قدم به عقب برگردیم و دوباره اهمیت پرسونای مخاطب را یادآوری کنیم. با شناخت مخاطب خود می­توانید حدس بزنید چه ابهاماتی دارد؟ با چه مشکلاتی سروکار دارد؟ چه نیازهای مهمی دارد که شما قادر به رفع آن هستید؟ با دانستن این موارد متوجه می­شوید که مخاطب شما برای پاسخ به ابهامات و مشکلات خود چه کلماتی را در گوگل سرچ می­کند. علاوه بر این روش شما میتوانید از چند ابزار تولید محتوا مثل SEMRush و Moz Keyword Explorer برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

تولید محتوای با کیفیت

پس از یافتن کلمات کلیدی مرتبط، نوبت به ایده می­رسد. بدون داشتن ایده مگر محتوایی هم خلق می­شود؟ بهترین روش برای خلق ایده بارش فکری است اما از آنجایی که این روش ممکن است تا حدودی شما را گیج کند می­توانید از مدل خوشه ای استفاده کنید. در این تکنیک شما با توجه به یکی از کلمات کلیدی ستون بلندی ایجاد می­کنید و محتوایی مرتبط با هر زیر موضوع تولید می­کنید.

اگر ترجیح می­دهید به جای سفارش تولید محتوا خودتان این کار را انجام دهید باید بدانید نوشتن محتوا کار چندان ساده ای نیست. برای اینکه محتوایی تاثیرگذار بنویسید لازم است پرسونای مخاطب خود را به یاد آورید. مخاطب شما مشخص می­کند که تا چه حد از زبان طنز در محتوای خود استفاده کنید یا تا چه اندازه لحنی رسمی داشته باشید. برای اینکه مخاطب بیشتری جذب کنید عناوین را جدی بگیرید. عنوان های جذاب نقش به سزایی در جذب مخاطب دارند.

شاید در ابتدای محتوا که در جستجوی پاسخ برای پرسش تولید محتوا چیست بودید فکر نمی­کردید موضوعی مثل انتشار محتوا اهمیت چندانی داشته باشد اما بدانید که اگر تازه مشغول به فعالیت شده اید بهتر است برای خود یک برنامه انتشار داشته باشید تا مخاطبان از زمان آپلود شدن محتوای شما مطلع شوند و در یک زمان خاص انتظار شما را بکشند.

ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا

حالا که متوجه شدید تولید محتوا چیست و چه اهمیتی دارد دو گزینه در پیش رو دارید: سفارش تولید محتوا یا تولید محتوا توسط خودتان. البته فرقی ندارد کدام راه را انتخاب کنید در هر صورت باید با ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا آشنا باشید.

فرقی ندارد در کدام پلتفرم فعالیت می­کنید برای اینکه تصاویر یا اینفوگرافیک های جذاب و گیرا خلق کنید حتما به Canva نیازمند می­شوید.

اگر برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب خود استفاده از گیف ها را لازم می­دانید با Giphy به صدها گیف کاربردی دسترسی پیدا خواهید کرد.

برای اینکه از رقیبان جلو بزنید باید حرفه ای محتوای ویدیویی تولید کنید. یک ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا  Vidyard است که می­توانید با آن ویدیویی در راستای اصول سئو تولید کنید.

ابزار تولید محتوا

برای اینکه عملکرد خود را آنالیز کنید نظرسنجی را فراموش نکنید. SurveyMonkey به شما برای ایجاد نظرسنجی کمک می­کند.

در بخش های قبلی با اهمیت پرسونای مخاطب در خلق یک محتوای با کیفیت آشنا شدید. ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا در این راستا MakeMyPersona می­باشد.

اگر پادکست را محتوای مناسبی برای جذب مخاطب در حیطه فعالیت خود می­دانید، ابزار Anchor را فراموش نکنید.

همانطور که متوجه شدید اهمیت تولید محتوا در رشد کسب و کار شما بسیار زیاد است. اگر در خلق محتوا مهارت زیادی نداشته باشید انرژی خود را هدر می­دهید و از رشد تجاری فاصله می­گیرید. با سفارش تولید محتوا به مجموعه ای با سابقه طولانی در خلق محتوا مانند رایا مارکتینگ می­توانید کار را به کاردان بسپارید و خیال خود را از با کیفیت بودن محتوای تولیدی راحت کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا