خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«خانه احزاب از دیوان عدالت اداری شکایت کند»

مصطفی کواکبیان، عضو فراکسیون امید از خانه احزاب خواست تا از دیوان عدالت اداری بابت ابطال مصوبه دولت درباره برگزاری تجمعات شکایت کند.

به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان صبح امروز در همایش فصلی خانه احزاب اظهار کرد: میثاق نامه و منشور انتخابات ۱۲ سال پیش ایجاد شده و بهتر است همان میثاق نامه دوباره منتشر شود.

وی ادامه داد: انتخابات بدون رقابت، نمایش است و انتخابات بدون نظام حزبی زیر سوال بردن هر نظام انتخاباتی است. حزب عدالت و توسعه ترکیه ۱۰میلیون عضو دارد. احزاب ترکیه در شاخص‌های حزبی هم از ما جلوتر هستند در حالی که  قانون احزاب ما مشکل دارد. نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰حق رای ندارند. وزارت کشور باید این قانون را اصلاح کند.

کواکبیان همچنین تصریح کرد: خانه احزاب باید به دیوان عدالت اداری به خاطر ابطال مصوبه دولت برای برگزاری تجمعات مسالمت آمیز شکایت کند. وقتی اجازه داده نمی‌شود که کارگران تجمع برگزار کنند آنها می روند راه آهن را می‌بندند.

وی با بیان اینکه برای همین انتخابات پیش رو هم می توان قانون را اصلاح کرد تا مردم بتوانند به احزاب هم رای دهند، خاطرنشان کرد: جریان‌هایی مردم را از حضور در انتخابات مایوس می‌کنند و شعار «اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» را مطرح کردند، ولی ما نباید این شعار را تکرار کنیم. این شعار از خارج از کشور مطرح شده است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: خواهش من این است که رئیس قوه قضائیه پیگیر دستگیری فرج کمیجانی از فعالان سیاسی اصلاح طلب شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا