خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کیهان: چون اصلاح طلبان در انتخابات رای نیاوردند و چون دولت رئیسی خیلی موفق بوده،و چون روابط ایران با چین و روسیه خوب شده به گشت ارشاد حمله می کنند!

کیهان نوشت: اصلاح‌طلبان که در انتخابات‌های گذشته (ریاست جمهوری سیزدهم، مجلس یازدهم و شورای شهر ششم) جزو بازندگان سیاسی بوده‌اند این روزها با مشکلاتی مانند بحران هویت، اختلافات داخلی و نداشتن پایگاه اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند و لاجرم برای آنکه بخش‌هایی از آنها را بازیابند مانند پرندگان گردن چرخان مترصد فرصت‌هایی برای صورت‌بندی اعتراض و مخالفت با وضع موجود هستند. به گمان اصلاح‌طلبان، تمرکز بر مسئله گشت ارشاد و طرح انتقادات گسترده به حاکمیت، بخش‌هایی از ظرفیت‌های رادیکال اصلاح‌طلبان را فعال و آنها را دوباره زیر چتر اصلاحات ساماندهی می‌کند.یکی دیگر از اهداف اصلاح‌طلبان، تضعیف ادراک عمومی مثبت نسبت به رئیسی، انحراف افکار عمومی و اساساً به حاشیه بردن عملکرد مثبت دولت سیزدهم طی یک سال گذشته است. بالاخره دولتی روی کار آمد که کشور را معطل برجام نکرد و در سیاست خارجی توانست مواضع غرب علیه ایران را تعدیل و اقدامات تهاجمی آنها را مهار کند؛ از سویی این دولت توانست با تمرکز بر دیپلماسی اقتصادی، ایران را در کنار قدرت‌هایی مانند چین و روسیه قرار داده و حجم مناسبات و مبادلات تجاری را چندبرابر افزایش دهد.اصلاح‌طلبان علاوه‌بر «فعال کردن ظرفیت‌های رادیکال برای بازسازی هویت ازدست‌رفته» و «به حاشیه بردن کارنامه مثبت رئیسی» اهداف دیگری را هم دنبال می‌کنند؛ «سرگرم کردن دولت به حواشی» و «ارسال پالس ضعف به طرف‌های خارجی».شاید مشغول شدن بخش‌هایی از ظرفیت‌های اجرایی کشور به اقدامات پینگ‌پنگی و بازی در پازل حاشیه‌سازی طیف‌های سیاسی خیلی هم هزینه‌ساز نباشد اما بی‌شک فعال شدن شکاف‌های اجتماعی، دوقطبی‌ها و جابه‌جایی مسائل فرعی و اصلی برای امنیت اجتماعی و منافع ملی کشور هزینه‌ساز است. یادمان نرود که اغتشاشات 88 باعث تغییر رفتار آمریکایی‌ها در قبال ایران و صدور قطعنامه‌های تحریمی و علی‌الخصوص قطعنامه 1929 علیه کشورمان شد. (قطعنامه‌ای که کشورمان را زیر فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد و بند 41 آن قرار داد و باعث اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی علیه ایران و سرآغاز تحریم‌های شدیدتر بعدی شد.)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. واقعا موضوعات مهمتری نسبت به برخوردهای گشت ارشاد و جود دارد ولی متاسفانه سقف درخواستهای مردم ایران تا همین حد است .انتخابات آزاد،حقوق بشر ،عدم کمک به کشورهای متخاصم،عدم کمک به فرمانروایان زورگو ،و غیره

  2. چون 2، 2 تا گفتن که میشه 4 تا ، پس 4 روز یا 4 سال یا 4 قرن مونده تا فقر ریشه کن بشه و فقط 4 نفر مخالف این حرف من هستند و 4 ساعت دیگه اونها هم موافق من میشن ! مثل سپیده رشنو و ذوالنوری !!! حالا این پیامو به 4 نفر بفرست وگرنه 4 نفر دیگه این پیامو به 4 نفر میفرستن !!!!!!!!!!!

  3. حقیقتابایددراین زمان ودرایندیار..قهرمان سروانتس رابایددر رخ وهیبت کیهانیان دید…بهرحال درهمه موقعیت هادنکیشوت هایی هستندکه یا ابزارحقیرقدرتمدارانندیاخودابزارحقیرتوجیه کنندگان..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا