خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شهرداری تمامیت‌نگر | علی معینی

«علی معینی» در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «شهرداری تمامیت‌نگر» درباره‌ی مدیریت شهری اصفهان نوشت:

اردی‌بهشت ۹۶ سرآغاز فصلی نو در مدیریت شهری اصفهان و تغییر در نوع نگرش فرهنگی و اجتماعی به مسائل خرد و کلان شهری است. تغییراتی که شاید برخی از جریانات فکری و سیاسی شهر را با پیشه‌کردن نگرشی ساده، نگران کرده باشد.

این تصویر اشتباه از نوع سیاست‌ورزی و حکمرانی در بین جریان اصلاح‌طلب فارغ از آن که زاییده‌ی چه عوامل پیدا و ناپیدا است، نشان از عدم آگاهی به بنیان‌های فکری اصلاح‌طلبی است. بنیان‌هایی که گاه باعث می‌شود تصویری کاملا خیالی و به دور از واقعیت به عنوان نگرشی دقیق و واقع‌گرایانه در میان برخی نیروهای سیاسی به اشتباه مطرح شود.

شناخت نگارنده‌ی این مختصر از جریان اصلاح‌طلبی و گزینه‌های شاخص آن، درک شرایط واقعی کشور، ارتباط با عالمان دینی و بهره‌جویی از راهنمایی‌های آنان بوده و هست. به عنوان مثال؛ دیدار شهردار منتخب شهر اصفهان با دو تن از عالمان دینی، آیت‌الله مظاهری و طباطبایی حکایت و بلکه بازگوکننده امر واقع‌نگری در دیدگاه جریان اصلاحات است. حضور شماری از رزمندگان دفاع مقدس، جانبازان جنگ تحمیلی در جریان اصلاح‌طلب نمایی دیگر از درک آنان از موقعیت‌های حساس و بزنگاه‌های مهم کشور را نشان می‌دهد.

شهردار جدید اصفهان، قدرت‌الله نوروزی، براساس درک شرایط جامعه و در همان هنگام که برخی آسایش تن را به هر امری دیگر مقدم می‌دانستند به سوی جبهه جنگ با دشمن بعثی و صدامیان رفت، جانبازی را به جان خرید و سال‌ها سخنی از آن حضور نگفت، با همین نگاه با تکمیل تحصیلات خود در رشته حقوق در سال‌ها بعد نیازهای زمانه‌ را در مسیری دیگر پیمود و تصدی امنیت و اداره یکی از بزرگترین و حساس ترین شهرهای کشور را با کسوت فرمانداری داشت و حال جامه‌ی شهرداری شهر را با همان شناخت اصلاح‌طلبی به تن کرده است.

امید است تمامی آحاد مردم و مسوولان اصفهان، فارغ از دیدگاه‌های متنوع سیاسی و اجتماعی، هم‌دلانه دست یاری به سوی شهردار و شهرداری جدید اصفهان بدهند تا در آینده‌ای نزدیک شرایط بهتر را در مسائل شهری شاهد باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا