خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاوه مدنی: با امر و نهی نمی‌توان پسماند را کاهش داد

کاوه مدنی بر ضرورت الگوسازی در زمینه کاهش پسماند برای عموم مردم تاکید کرد و گفت: امر و نهی کردن نمی‌تواند در فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش پسماند موثر باشد.

به گزارش ایسنا کاوه مدنی در هم اندیشی مدیران و کارشناسان معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرای طرح بی‌زباله با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌ها باید پسماند باشد، گفت: ما باید در جامعه دغدغه و حساسیت ایجاد کنیم تا حس مشارکت‌پذیری مردم افزایش پیدا کند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برای فرهنگ‌سازی در حوزه پسماند و زباله باید اول از خودمان شروع کنیم، گفت: ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها اقدامات موثری در راستای اجرای طرح بی‌زباله با مشارکت مردم و دستگاه‌های مسئول انجام داده‌اند که قابل تقدیر است.

وی در ادامه به برخی از اقدامات در راستای اجرای طرح بی‌زباله اشاره کرد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تعامل با خبرنگاران ، تولید استیکر و برچسب در زمینه بی‌زباله، راه‌اندازی چالش بی زباله، ارسال پیام های تبریک بی‌زباله در ایام نوروز، مطرح کردن شعارهای تاثیر گذار در زمینه بی‌زباله و استفاده از آن فضای مجازی را از جمله این اقدامات برشمرد.

مدنی تاکید کرد: اجرای طرح بی زباله در سازمان حفاظت محیط زیست باید به گونه ای باشد که در سراسر کشور به عنوان الگویی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در مدارس کشور برای کاهش پسماند و اجرای طرح بی زباله گفت: این برنامه در دستور کار دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

مدنی با اشاره به نقش شخصیت‌های مختلف از جمله هنرمندان و ورزشکاران در اجرای طرح بی زباله اظهارکرد: در این طرح از ظرفیت‌های هنرمندان و ورزشکاران استفاده می‌شود.

در این نشست مدیران و کارشناسان معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست به ارائه ایده‌ها نو و طرح خلاقانه در زمینه طرح بی زباله و کاهش پسماند پرداختند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا