خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اخبار ضدونقیض درباره مدیرعامل بزرگ‌ترین انبوه‌ساز مسکن

مراجع نظارتی در معرض یک امتحان بزرگ قرار گرفته‌اند

گروه اقتصادی، انصاف نیوز: در چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های بورسی، خبری درباره مدارک تحصیلی مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های انبوه‌ساز مسکن منتشر شد که حواشی بسیاری در پی داشت. در متنی که در گروه‌های واتساپی و تلگرامی سهام‌داران شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تحت عنوان «خیانت به سهام‌داران ثمسکن با پس‌روی مدیریتی» منتشر شد، به موضوعاتی چون بی‌ثباتی مدیریتی و تغییرات پیاپی در این شرکت بورسی اعتراض شده بود.

در این متن با اشاره به تعدد پروژه‌های ساختمانی و ارزش دارایی‌های این شرکت که با نماد «ثمسکن» در بورس تهران شناخته می‌شود، از «جنگ قدرت برای تصاحب صندلی مدیرعاملی» سخن به میان آمده است. در ادامه هم نویسنده یا نویسندگان این متن، به بررسی سوابق گزینه‌هایی پرداخته‌اند که در اوایل امسال برای مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن مطرح بوده‌اند. در این متن ادعاهایی درباره برخی از اعضای هیات مدیره یا گزینه های مدیرعاملی ثمسکن شده است که انصاف نیوز نمی‌تواند مستقلا درباره صحت و سقم آن اظهار نظر کند اما به هر حال گویای نگاه منفی حداقل برخی از سهام‌داران این شرکت بزرگ به تحولات مدیریتی آن است.

در ادامه، مدیریت «مهدی طحافچی» با عباراتی تند نقد و ادعا شده مشکل او «عدم تایید مدرک تحصیلی و عدم شناخت از حوزه سرمایه گذاری و صنعت ساختمان و نداشتن هرگونه تجربه مدیریتی» است.

هنوز درباره اصالت این مدارک یا استناد به آنان برای ارتقای شغلی آقای طحافچی اظهارنظر رسمی نشد

طبق این ادعا که با تصاویری از مدارک تحصیلی آقای طحافچی مستند شده، ایشان در یک دوره کوتاه، از بنیاد دانش‌پژوهان فوق‌لیسانس و دکترا اخذ کرده است. در مطلبی که در گروه‌های بورسی ردوبدل می‌شود آمده است: «ثمسکن، بزرگ‌ترین انبوه‌ساز کشور است که در دوره کنونی وضعیت اسف‌انگیزی را تجربه می کند. این شرکت در چهار ماه گذشته دو مدیرعامل به خود دیده و هم‌اکنون باز هم در آستانه تغییر مدیرعامل است، البته این تغییر دلیل خاصی دارد که نشان از یک رسوایی در این شرکت دارد. بنا بر اسنادی که به دست سهام‌داران این شرکت مهم ساختمانی رسیده است، مدیرعامل جدید که در رزومه و سوابق‌اش عنوان دکتری را یدک می‌کشد توانسته است با استفاده از هوش سرشار و به شکل جهشی در مدت چهارسال هم مدرک لیسانس، هم فوق‌لیسانس و هم دکترا بگیرد. دکتر طحافچی که متولد سال 1356 است تا سال 1390 یعنی تا سن 34 سالگی، مدرک دیپلم داشته اما با جمع کردن نبوغ خود در تمام این سال‌ها توانسته در عرض مدت فقط 4 سال، همه مدارج تحصیلات تکمیلی، آن هم در رشته معماری را به‌گونه‌ای شگفت‌انگیز و پشت سرهم طی کند و به بلندای قله علم برسد.»

گفتنی است بر اساس اعلامیه رسمی وزارت علوم در 19 فروردین سال 1398، بنیاد دانش‌پژوهان فاقد صلاحیت علمی معرفی و کلیه مدارک صادرشده‌اش باطل عنوان شده است.

تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان

انصاف نیوز در تماس با روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن، توضیحات رسمی این شرکت درباره شائبه‌های مطرح‌شده را خواستار شد. طبق اعلام روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن، هنوز بیانیه رسمی در این زمینه آماده نشده است اما در توضیحات غیررسمی، تایید صلاحیت آقای طحافچی در دو انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین مجلس شورای اسلامی، به عنوان نشانه‌ای از سلامت مدارک تحصیلی ایشان تعبیر شده است.

طبق قانون صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از مراجع 4گانه امنیتی و قضایی استعلام می‌شود. همچنین گفته می‌شود چون مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن از سوی سهام‌دار عمده، یعنی بانک مسکن معرفی شده، حتما صلاحیت آن توسط حراست و دیگر بخش‌های تخصصی بانک مذکور مورد بررسی قرار گرفته است.

 سنگ محکی برای مراجع نظارتی

انتشار خبر جعلی بودن مدارک تحصیلی مدیرعامل یکی از تاثیرگذارترین بازیگران بر بازار مسکن، مراجع نظارتی را در معرض یک امتحان بزرگ قرار داده است. این خبر، از دو حال خارج نیست؛ اگر این خبر از اساس دروغ است، باید مشخص شود چه کسانی تلاش کرده‌اند با آشفته‌کردن ذهن سهام‌داران، بازار بورس را بیش از آن‌چه امروز جریان دارد ملتهب کنند یا با اثرگذاری روی بازار متورم مسکن، سودهای نامشروع خود را تضمین کنند. اگر این خبر هم صحت دارد، باید مشخص شود چگونه یک شخص می‌تواند با مدارک جعلی، در ساختار اداری کشور چنین صعود کند و حتی از فیلتر تنگ شورای نگهبان هم بگذرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا