خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ستایشی: حکم قصاص متهم قتل مهران سماک، قطعی نیست!

🔹ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده جعفر جوانمردی گفت: حکم صادره نسبت به پرونده مطروحه در شعبه هم عرض صادر شده اما این حکم غیرقطعی است. چنانچه محکوم علیه اعتراض کند و تقاضای فرجام خواهی داشته باشد، این پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد. در همه پرونده‌هایی که دارای جنبه خصوصی است؛ تمام اهتمام قوه قضاییه بر این استوار است که به تجلی صلح و سازش بیانجامد.

🔹سید جعفر جوانمردی، فرمانده انتظامی بندرانزلی در اعتراضات سال ۱۴۰۱ در حین ماموریت به‌دلیل شلیک گلوله‌ای ساچمه‌ای که منجر به کشته‌شدن مهران سماک شد، به جرم قتل عمد به قصاص محکوم شد./ ایلنا

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مردم اگر به مامور پلیس که باتوم داره حمله کنند میشن محارب و جرم شون عمومیه و اعدام میشن. اما مامور پلیسی که یک شهروند بی سلاح رو کشته، جرمش خصوصیه؟ این مامور پلیس در یک ماجرای شخصی و خصوصی مرتکب قتل نشده که حرف از شاکی خصوصی میزنید. وظیفه دادستان بوده به عنوان مدعی العموم وارد بشه، نه این که کسی بتونه مردم رو بکشه و اگر ولی دم نباشه، راحت بچرخه

    2
    2
    1. اتفاقا اگر ماجرای شخصی و خصوصی بود راحت تر میشد قضاوت کرد و حکم قصاص را درست دانست.اما فرد مقتول در جریان شورش ها و به عنوان یک شورشگر به خیابان آمده.روایت شما به گونه ایی است که انگار یک شهروند بدون سلاح سرش در کار خودش بوده داشته رد میشده و یک نیروی انتظامی با سلاح گرم از عمد بهش شلیک کرده.گفته شده که با سلاح ساچمه ایی و بصورت غیرعمد و در جریان شلوغی بوده.حتما باید این نیروی پلیس مجازات شود اما حکم قصاص در این فقره خاص سخت گیرانه و غیرمنطقی است.
      ضمنا کدام یک از مردم که به پلیسی که باتوم دار بوده حمله کرده و اعدام شده؟!واقعیت را تیکه پاره نکنید!آن چندنفری که اعدام شدند با سلاح سرد به پلیس حمله کردند و ناامنی عمومی در جامعه ایجاد کردند و یا با ماشین از روی چندتا پلیس رد شدن بخاطر همین محارب تشخیص داده شدند(هرچند که به آن احکام نیز میتوان نقد و خدشه وارد کرد اما به صورت کلی عرض کردم.نمی توان بخاطر قبیله گرایی سیاسی امنیت جامعه و کشور را مثله کنیم خانم سمانه.به امنیت و آرامش همه مردم ایران بیش از نظرات سیاسی و یا قبیله مطلوب سیاسی تان اهمیت دهید لطفا.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا