خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وقوع سیل در لردگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری از فوت یک مرد جوان ۲۳ ساله در پی وقوع سیل در شهرستان لردگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد ، چند روزی است سامانه بارشی فصلی موسوم به مونسون در استان چهارمحال و بختیاری فعال شده است و تا پایان فردا در استان باقی است.

این سامانه بارشی تمام شهرستان‌های این استان را درگیر بارندگی شدید و وقوع سیل کرد، به طوری که سیلاب در 223 روستا و 10 شهر جاری و موجب خساراتی به این مناطق شد.

خسرو کیانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری روز گذشته به خبرنگار تسنیم  از شرایط اضطراری سیل در استان خبر داده  بود و گفته بود: “لردگان، خانمیرزا، اردل و کوهرنگ” سیلابی می‌شود.

وقوع سیل در شهرها و روستاهای شهرستان لردگان

وی صبح امروز از وقوع سیل در شهرستان لردگان خبر داد و اظهار داشت: سامانه بارشی روز و شب گذشته بر جنوب و غرب استان متمرکز بود و شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و کوهرنگ را تحت تاثیر خود قرار داد.

کیانی با اشاره به اینکه سیلاب شب گذشته باعث آبگرفتگی در شهرهای مذکور شد، بیان کرد: سیل‌بند شهر لردگان با بارندگی‌های شدید شکسته شد و باعث شد معابر و منازل دچار آبگرفتگی شود. همچنین در برخی روستاهای این شهرستان سیلاب جاری و باعث خسارات شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعزام نیروهای امدادی به صورت شبانه از شهرکرد و بروجن به شهرستان لردگان، خاطرنشان کرد: عملیات امدادی در این شهرستان در حال انجام است.

وقوع سیل در شهرستان “لردگان” یک فوتی بر جای گذاشت

ایرج کیانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد ، با اشاره به وقوع سیل در شامگاه شب گذشته در شهرستان لردگان، اظهار داشت: پس از بارندگی‌های شدید و وقوع سیل در شهرستان لردگان در شامگاه شب گذشته یک مرد جوان 23 ساله مفقود شد.

وی ادامه داد: پس از اعلام مفقودی و شروع عملیات جست‌وجو که ساعت‌ها به طول انجامید، پیکر این جوان در روستای سرقلعه پیدا شد. این مورد اولین فوتی در سیلاب اخیر در استان است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام علیکم
    متاسفانه علیرغم هشدارهای هواشناسی و اعلام اماده باش های قبلی در استان
    ، روز 16 مرداد ساعت 5 و نیم من در مسیر لردگان به بروجن شاهد بارش شدید باران
    ابگرفتگی سه راه یاسوج لردگان بروجن و ریزش در ورودی و خروجی تونل لردگان الغدیر بودم

    از ساعت وقوع تا سه ساعت بعد تنها یک لودر از بروجن اقدام به لایروبی کرد و هیچ مدیریتی نبود.
    پرسنل هلال احمر تنها سلفی و عکس گرفتند برای بیلان
    البته شهردار محترم و رییس منابع طبیعی، و رییس انتظامی منطقه حضور فعال و قابل تقدیر داشتند.

    بعنوان یک چهارمحالی تاسف خوردم که ستاد بحران و راهداری و هلال احمر دست پاچه و بی هیچ برنامه، اقدامی نداشت.
    ساعت یک شب همین موضوع را تلفنی به دفتر ستاد بحران استان جهت اطلاع استاندار اعلام کردم.
    امید که در مواقع هشدار و یا اماده باش، خصوصا ایام تعطیل در مسیرهای مواصلاتی استان و مسیرهای حادثه خیز و کاملا مشخص مدیریت مناسب و اقدام عاجل بعمل اید.

    شان مردم و شان استان و شان مهمانان و گردشگران یا مسافران عبوری از استان بیش از این هاست.
    استاندار محترم و مدیر های کل استان و مسیولین استان در این جور مواقع بجای کت و شلوار و حضور تشریفاتی در محل با ماشین های های لوکس چند تا بیل و کلنگ و مواد غذایی و یک تعداد تجهیزات امدادی امبولانس و لودر اعزام کنند.

    امید به دولت مرکزی و اقدام امامان جماعت و نمایندگان و استانداران نیست حداقل به عرق بختیاری و رگ و ریشه مردمی و زاگرس زادگی به داد مردم برسید و مشکلات را حل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا