خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خسارت ۲۰ میلیاردی به عشایر تهران در پی سیل

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: در این سیل بیش از ۳۰۰ رأس دام عشایری تلف شده و بیش از ۵۰۰ هکتار از مزارع و مراتع عشایری نیز دچار آسیب و خسارت شده است به این ترتیب خسارت ۲۰ میلیارد تومانی به عشایر استان تهران وارد شده است.

مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به اینکه پس از سیل اخیر حدود ۵۰۰ کیلومتر از مسیر‌های عشایری استان تهران تخریب و مسدود شده است از بازگشایی ۲۵۰ کیلومتر از مسیر‌های عشایری خبر داد و گفت: در این سیل عشایر ۲۰ میلیارد تومان خسارت دیده اند.

به گزارش ایسنا، فرشید ذبیحی، در تشریح آخرین وضعیت عشایر استان تهران پس از سیل اخیر در مناطق عشایری گفت: با توجه به اینکه در این فصل عشایر استان تهران در مناطق سردسیر و کوهستانی استان مستقر هستند، در روز‌های اخیر شاهد بروز سیل در این مناطق به ویژه شهرستان‌های فیروزکوه و شمیرانات بودیم که درپی وقوع این سیل بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسیر عشایری در سطح استان تهران تخریب و مسدود شد که با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها و تاکیدات استاندار تهران حدود نیمی از این مسیر‌ها یعنی۲۵۰ کیلومتر تاکنون بازگشایی شده است و مابقی مسیر‌ها نیز بزودی بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه این سیل در مناطق عشایری تلفات جانی نداشته است؛ اما در این سیل بیش از ۳۰۰ رأس دام عشایری تلف شده و بیش از ۵۰۰ هکتار از مزارع و مراتع عشایری نیز دچار آسیب و خسارت شده است به این ترتیب خسارت ۲۰ میلیارد تومانی به عشایر استان تهران وارد شده است.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: توزیع چادر و همچنین اقلام ضروری با همکاری فرمانداران و جمعیت هلال احمر استان تهران انجام شده است؛ درحقیقت در همان لحظات اولیه عملیات امداد رسانی و کمک به عشایر در مناطق سیل زده آغاز شد و همچنان این امداد رسانی ادامه دارد.

ذبیحی تاکید کرد: شرایط جوی نامناسب در این هفته ادامه دارد و طبق پیش‌بینی هواشناسی در ارتفاعات استان تهران شاهد بارش و احتمالا وقوع سیل خواهیم بود. بر همین اساس از عشایر می‌خواهیم از تردد غیرضرور در ارتفاعات خودداری کنند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا