خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کارزاری برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی

در پی کشته شدن یوزپلنگ ایرانی در تصادف با اتوموبیل کارزاری با تیتر «درخواست ایمن‌سازی جاده عباس‌آباد توران برای حفاظت از یوزپلنگ» ایجاد شده است که تا لحظه تنظیم خبر ۳۱ هزار نفر این کارزار را امضا کرده اند، متن این کارزار در پی‌ می‌آید:

وزیر محترم راه و شهرسازی
فرمانده محترم پلیس راهنمایی و رانندگی
رئیس محترم سازمان حفاظت محیط زیست کشور
استاندار محترم سمنان

با سلام
به استحضار می‌رساند جاده میامی – عباس‌آباد در استان سمنان یکی از محورهای اصلی کشور و جاده ترانزیتی و مواصلاتی تهران- مشهد است که از حاشیه مرز شمالی منطقه حفاظت‌شده توران عبور می‌کند.
در این محدوده سی کیلومتری طی ده سال گذشته متأسفانه بیش از ۸ یوزپلنگ در اثر تصادف جاده‌ای تلف شده‌اند و با مصوبه شورای راهبردی تصادفات جاده‌ای، حداکثر سرعت مجاز خودروها به ۸۰ کیلومتر بر ساعت کاهش یافت و ده‌ها تابلوی هشداردهنده توسط سازمان محیط زیست نصب گردیده است.
اما متأسفانه این تابلوها آنگونه که پیش‌بینی می‌شد بازدارنده نبوده و باز هم شاهد تلفات جاده‌ای یوزپلنگ بوده‌ایم.
در آخرین مورد روز جمعه چهاردهم مردادماه ۱۴۰۱ یک یوزپلنگ در همین محدوده جان خود را از دست داد.
کارشناسان می‌گویند رانندگان بدون توجه به تابلوهای هشداردهنده سرعت خود را اصلاً کاهش نمی‌دهند و تنها راه باقیمانده نصب دوربین‌های ثبت سرعت می‌باشد.
با نصب این دوربین‌ها و ثبت جریمه و همچنین ایمن‌سازی این مسیر همچون نصب روشنایی، افزایش تعداد تابلوها، فنس‌کشی و ساخت زیرگذر و روگذر می‌توان احتمال وقوع این حوادث را کاهش داد.
ما امضاکنندگان این کارزار از مسوولین می‌خواهیم با توجه به وضعیت بحرانی یوزپلنگ ایرانی هرچه سریعتر این محور را به دوربین‌های ثبت تخلف مجهز نمایند تا کمکی اساسی به حفظ و حفاظت از این گونه باارزش و در خطر انقراض باشد.

با تشکر

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خواهشا از این کارزار حمایت کنید
    اینکه یک سازمان با فراخوان به تمام کارمندان خود، یک رشته دانشگاهی در مقطع کارشناسی را به عنوان تخصص دوم آموزش دهد و مدرک ارائه کند، قطعا یک بدعت در آموزش کشور است و باید جلوی این کار گرفته شود.
    این تازه اولین بار نیست، سال 93 هم منابع طبیعی و جهاد کشاورزی کار مشابه کردند
    https://www.karzar.net/50043

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا