خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قطع آب و برق روی دانشجویان علوم پزشکی کاشان در ماه محرم!

یکی از دانشجویان در تماس با انصاف نیوز از قطع آب و برق به روی دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ماه محرم خبر داده است.

او گفت: طی روزهای گذشته مسئولین معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان که با وجود دریافت بودجه‌های مناسب از وزارت بهداشت نتوانسته‌اند اقدام به ساخت و تجهیز خوابگاهی مناسب کنند، پس از اصرار به تخلیه‌ی خوابگاه پسرانه‌ی «اندیشه» و عدم تمکین و تحصن دانشجویان پسر ساکن خوابگاه اقدام به قطع برق و سیستم سرمایشی در ساعات ظهر در گرمای طاقت فرسای ۴۰ درجه کردند تا دانشجویان را وادار به جا به جایی کنند. پس از این اقدام نیز برق کل مجموعه قطع شد. در آخر و در هنر نمایی تاریخی مسئولان، دانشجویان را تهدید به قطع آب نیز کرده‌اند. البته کار به همین جا ختم نشد و تماس‌های مکرر از سوی دانشگاه با خانواده‌های دانشجویان جهت ترساندن و تهدید به تشکیل پرونده‌های سیاسی و امنیتی ادامه پیدا کرد.

این دانشجو با ناراحتی گفت: حادثه‌ی کربلا و روزهای محرم پر از درس عبرت است. به راستی از آزادگی و جوانمردی اباعبدالله و یارانش درس گرفته‌ایم یا مشق درس ظلم و بی رحمی از یزید و عمر بن سعد می‌کنیم؟! تقارن تاریخی مناسبی است. در ماه محرم به ناحق دانشجویان را از حق خود محروم کنی و آب بر روی آنان ببندی!

به گفته‌ی او، ساکنین این خوابگاه کارورزان رشته‌های علوم پزشکی هستند که در پیک‌های کرونا همواره در بهبود شرایط و کنترل اوضاع بیمارستان‌های آموزشی همکاری داشته‌اند.

او می‌گوید که همچنان جلسات میان نمایندگان معترضین و مسئولین دانشگاه ادامه دارد. رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان دکتر ساکی و معاون دانشجویی فرهنگی این دانشگاه دکتر علی فخری مسئولین مستقیم این اتفاقات و ظلم‌های غیرقانونی و غیراخلاقی هستند و باید پاسخگو باشند. اقدامات صورت گرفته کاملا برخلاف نص صریح آیین نامه‌های وزارت بهداشت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا