خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای فضائلی! فریاد «ان لم‌یکن لکم دین…فکونوا احراراً» را نمی‌شنوید؟

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

آقای مهدی فضائلی از «دفتر نشر آثار رهبری» در یادداشت توئیتری آورده: «اگر همین امروز حسین بن علی حاضر شود و فریاد «هل من ناصر ینصرنی» سردهد اکثر لبیک گویان به ایشان از کدام جریانند؟ نیروها و طرفداران جبهه مقاومت یا جریان های دعوت کننده به سازش با مستکبران؟» در ارتباط با این توئیت ملاحظاتی است:

  1. وی باید توجه کند نه شخصیتی حقیقی، که شخصیتی حقوقی و منسوب به رهبری است و موضعگیری‌اش به پای رهبری نوشته می‌شود و با توجه به جایگاه رهبری که باید برای جامعه نقش پدری ایفا کند و نسبتش با همه افراد جامعه یکسان باشد و برایش «خودی و غیر خودی» معنا نداشته باشد و همه از هر دین، مذهب و جناح سیاسی تا زمانی که به قانون پایبند هستند، در نظرش به یکسان محترم و مستحق تمام حقوق شهروندی باشند ـ وظیفه‌ای که از ایشان به منصوبانش از جمله نمایندگانش در استان‌ها و امامان جمعه سرایت می‌کند و به همین جهت اخیراً آنان را به این وظیفه سنگین و بر زمین نهاده شده، هشدار داده‌اند ـ بنا بر این همگان بخصوص منصوبان و منسوبان رهبری باید از تقسیم کردن افراد جامعه و بهای بیشتر دادن به یک گروه و تحقیر گروه دیگر خودداری ورزند که سیاست «گروه گروه کردن» و بها دادن به یک گروه و به حقارت کشاندن گروه دیگر، به بیان قرآن نه سیاستی «موسوی و محمدی»؛ که «فرعونی و اموی» است(قصص/4 و انعام/159)
  2. در دوران انقلاب ورد زبان زن، مرد، پیر و جوان: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» بود و گوش‌های مؤمنین شنوای فریاد «هل من ناصر …» حسین بود که در هر عصر و مصری از حلقومی به آسمان بلند است، اما حالا ایشان می‌نویسد: «اگر امروز حسین بن علی فریاد “هل من ناصر” سردهد …»! و این نه نشان از شنوایی که حاکی از غفلتش از شنیدن پیامی است که هر شب، روز و ساعت در ایران خودمان فضلا از جهان طنین‌انداز است.
  3. در ساعات عاشورا که امام در اثر کثرت جراحات توان جنگیدن نداشت، جمعی از لشکر ابن سعد به سوی خیمه‌ها هجوم بردند و امام که متوجه شد، فریاد زد: «ويلكم[یا شیعة آل ابی سفیان]! إن لم يكن لكم دين، و كنتم لا تخافون [یوم] المعاد فكونوا في أمر دنياكم احرارا ذوي أحساب!»(وقعة الطف[مقتل ابومخنف]/252؛ اللهوف/120) و در لحظات بعد فریاد «هل من ناصر ینصرنی» امام برای همیشه ثبت تاریخ شد.
  4. «وبلکم یا …» و «هل من ناصر…» امام شبیه سخن لوط پیامبر خطاب به قوم جاهل، فاسد و طاغی‌اش است زمانی که ملائکه به صورت جوانانی بر او وارد شدند و آنان فهمیدند و برای کام گرفتن، به خانه‌اش هجوم آوردند و نصیحت و التماس لوط بر نکاح و بهره‌گیری جنسی حلال از دخترانش و خوار و خفیف نکردن او نزد میهمانانش! اثر نبخشید و آن جاهلان طاغی بر خواسته شیطانی و حیوانی خود پافشردند، پس حضرت لوط در نهایت درماندگی در مقابل آن قوم جاهل، طاغی، جبار و ستمگر فریاد زد: «الیس منکم رجل رشید» (هود/78) و بعد ادامه داد: «لَوْ أَنَّ لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلَى رُكْنٍ شَدِيدٍ»(هود/88) کاش یاوری می‌داشتم!
  5. در این سالیان و بخصوص در این ایام که مردم ما شاهد عزاداری بر شهیدان و جوانمردان کربلایند، رفتارهایی در گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد که از خلال آنها فریاد یاری طلبی حضرت لوط و امام حسین و «دعوت به جوانمردی حتی در صورت بی‌دینی» از گلوهایی شنیده می‌شود؛ از آن جمله در خبر منتشرشده از تخریب خانه‌های بهائیان یکی از روستاهای شمال؛ که به گفته حق یک توئیت نویس؛ ناخواسته همچون غالب ما بر دین آباء و اجداد خود متولد و معتقد شده‌اند؛ حالا چرا به جرمی که در آن نقش نداشته[اعتقاد آباء و اجدادی به بهائیت] بدون این که جرم دیگری مرتکب شده باشند، تنبیه می‌شوند و از حقوق مسلّم شهرونهدی محروم می‌گردند؟ همچنین است فریادهای یاری طلبی خانم مظلومی که جلوی ون گشت ارشاد را گرفته تا دختر مریضش را نبرند!؟ یا فریاد متهمانی که قبل از این که جرمشان در محکمه رسیدگی و ثابت شود[مثل آقای تاجزاده و …]، بدون دلیل و وجه معقول و محکم، دستگیر می‌شوند و به زندان انفرادی منتقل می‌گردندند!؟ یا ندای مظلومانه خانم اسیر و زندانی‌ای که به اعتراف واداشته می‌شود و اعترافش از سیمای ملی! پخش می‌گردد!؟ و …؛ حالا آقای فضائلی نشان دهند که خودش و جناح مورد نظرش در مقابل این ستم‌های آشکار چه اقدامی کرده‌اند؟ امید که در ایام عزای حسینی همه ما شنوای فریاد «إن لم‌یکن لکم دین …» و «هل من ناصر …» حسین که از گلوهایی بلند می‌شود، باشیم و به اجابت برخیزیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف نیوز چرا جهت گیری های شما همه طبق خواسته و آرزوی اسراییلو عربستان و… هست؟؟؟؟ و نهایتا در خدمت همون اهدافی که داعشو درست کردن … واقعا چرا ؟؟ شما از عاشورا حرف نزنید حال آدم بهم میخوره

    3
    14
    1. شما و طالبان داعش پرور جنایتکار هر روز در آغوش هم چه می کنید و هر دو در ستم بر زنان و دختران چه سابقه ای دارید ؟

      7
      3
  2. امیدوارم آقای فضائلی جواب خود را در تشخیص امویان و حسینیان یا همان ظالمان و مظلومان گرفته باشند (به ویژه با توجه به بند آخر جواب)

    11
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا