خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازخوانی گفت‌وگوی انصاف نیوز با حسین درخشان درباره «جانشینی رهبری»

حسین درخشان، فعال رسانه‌ای ایرانی که ساکن لندن است در گفت‌وگویی با انصاف نیوز که در خرداد ۹۹ منتشر شد به موضوع «جانشینی رهبری» پرداخت.

آقای درخشان در این گفت‌وگو می‌گوید: قدرت عملی رئیس جمهور الان نصف قدرت سال ۷۶ هم نیست؛ برای همین معتقدم برای اینکه از این بن بست خارج شویم، باید – شاید مانند دهه‌ی شصت – جانشین رهبری انتخاب و بسیاری از اختیارات مهم در همین زمان حیات آقای خامنه‌ای به او تفویض شود.

این فعال رسانه‌ای در ادامه‌ گفت: در غیر این صورت وضعیت خیلی خیلی پیچیده می‌شود و ممکن است درگیری‌های داخلی عجیب و غریبی به‌وجود بیاید. بنابراین تا زمانی که آقای خامنه‌ای زنده هستند، اگر جانشینی انتخاب شود، خیلی خیلی بهتر است تا روندش به آرامی طی شود.

وی با بیان این دیدگاه که «تنها کسی که تمام شرایط رهبری را دارد، حسن روحانی است»، گفت: باید دید از بین تمام نامزدهای ممکن که طبق قانون اساسی باید عضو مجلس خبرگان یا مرجع مقبولی در حد امام خمینی باشد چه کسی شرایط رهبری را دارد؟ منطقی نگاه کنیم تنها کسی که تمام شرایط رهبری را دارد، حسن روحانی است. هیچکس دیگری آن شرایطی را که در قانون اساسی آمده ندارد. شرایطی مثل اجتهاد، عضویت در خبرگان، تجربه‌ی مدیریتی و اجرایی بلاانقطاع در بالاترین سطح در تمام حوزه‌های سیاست خارجی، سیاست داخلی، امنیتی، جنگ، و اقتصاد.

درخشان در پایان می‌گوید: روحانی سال‌های زیادی نماینده‌ی کلیدی و موثر مجلس بود، خیلی تجربه‌ی مهم در قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری در مجلس دارد. اگر روحانی را از همه‌ی جهت‌ها، مثل تجربه انقلابی‌اش و انباشته‌ی قدیمی‌اش از بده بستان با جریان‌ها و دسته‌های مختلف سیاسی نگاه کنیم منطقاً حتی یک رقیب ندارد.


متن کامل گفت‌وگو با حسین درخشان را می‌توانید در لینک زیر بخوانید:

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اینجا منطق حکمرانی نمی کند بلکه منافع فردی به همه چی ارجحیت دارد. پس هیچ تئوری مشخصی برای آینده وجود ندارد به جز یک چیز.

    11
    5
  2. حسین درخشان این روزها تو توییترش رسما حرفای براندازها رو تکرار می‌کنه اما شما با افتخار حرف‌های مفتش رو بازنشر می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا