خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرسش زیدآبادی از اصولگرایان: چرا درباره‌ی سخنان سردار همدانی توضیح نمی‌دهید؟

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار در کانال تلگرامی خود نوشت:

مهندس میرحسین موسوی در آخرین مکتوب خود نکاتی را مطرح کرده است که به دلیل به کارگیری برخی الفاظ در آن، امکان طرح و بررسی از طرف کارشناسان سیاسی در فضای رسمی جمهوری اسلامی را ندارد.

در واقع همین الفاظ، بهانه‌ای به دست رسانه‌های جریان تندروتر اصولگرا داده است تا برخی نکته‌های اصلی آقای موسوی را نادیده گرفته و شخص وی را آماج حملات همیشگی خود قرار دهند.

مهندس موسوی به طور مشخص اظهارات سردار همدانی در مورد سازماندهی “اراذل و اوباش” را به منظور سرکوب و مهار اعتراض‌های پس از انتخابات سال 88 مورد اشاره قرار داده است. در واقع این موضوعی نیست که آقای موسوی یا شخص دیگری به سردار همدانی نسبت داده باشد. شخص سردار این مسئله را به طور علنی مطرح کرده و مشخصاً از سازماندهی “اراذل و اوباش” برای مهار اعتراضات به صراحت سخن گفته است.

اینک اصولگرایان به جای پرداختن به الفاظ مورد استفادۀ مهندس موسوی که در وقت و جای مناسب خود می‌تواند مورد نقد قرار گیرد، چرا توضیح نمی‌دهند که داستان سازماندهی و به کارگیری اراذل و اوباش علیه اعتراض‌های پس از انتخابات سال 88 دقیقاً چه بوده و طبق چه مجوز و قانونی انجام گرفته است؟

نکتۀ دوم هم بحث جانشینی است که مهندس موسوی در مورد آن هشدار داده است. واقعیت این است که من شخصاً هیچگاه شایعۀ جانشینی موروثی در جمهوری اسلامی را جدی نگرفته‌ام، زیرا نه با تحلیلم از ماهیت نظام سیاسی جور در می‌آید و نه قرائن و شواهد محکمی برای آن پیدا کرده‌ام.

با این حال، همانطور که مهندس موسوی هم تأکید کرده است این شایعه سالیان درازی است که در پاره‌ای محافل سیاسی جدی گرفته شده و از آن به عنوان امری حتمی و قطعی یاد می‌شود. حال آیا شایعه‌ای در این سطح از گستردگی، سزاوار پاسخی روشن برای افکار عمومی سرگردان ایران نیست؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

      1. برو متن اصلی صحبت های شهید رو بخون بعد نظر بده ، ایکاش یه گروه از داعشی ها را میاوردن با شما اصلاحاتچی ها یه روز تو یه محل تنهاتون میگذاشتن تا قدر مدافعان حرم را بدونید

        15
        23
  1. هنر حاج حسین و حاج حسین ها انسان ساختن از اراذل و اوباش بود و هنر برخی اراذل و اوباش ساختن از کسانی که روزی انسان بودند. چیز عجیبی نیست تا بخواهی نمونه داریم در همین هشت سال دفاع مقدس.

    21
    19
  2. سلام جناب زیدآبادی خواستند جوابی داده شود به این بیانیه در دو مورد؛ اول به کارگیری اراذل و اوباش… نکته مورد توجه این هست چه ایرادی داره کمر شهید سردار همدانی گروهی از اراذل و اوباش را به انقلاب برگردانده و آنها را توبه داده آیا ما از این موارد در تاریخ نداریم جناب زیدآبادی شما اصلاح‌طلبان ادعا می کنید که خیلی ها جوان ها و مردم را از انقلاب نظام دور میکنند خوب جناب زید آبادی شهید همدانی یک عده را جذب کرده … به صرف اینکه اون ها اراذل و اوباش بودند و بعد به این طرف ملحق شدند آیا چیز بدی است؟ شما از لفظ اراذل و اوباش می خواهید سوء استفاده کنید کلمه حقی است ولی شما و دارو دسته‌تان استفاده باطل می خواهم بکنند
    اما نکته دوم بحث جانشینی و تبدیل جمهوری به سلطنت ….چیزی که اصلاً از بیخ و بن توهم است قابل توجه و جواب دادن نیست! چون به صرف توجه به باطلدر ذهن بعضی این می‌آید که ببینید تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها ….. التماس انصاف

    15
    17
    1. اگر فرزند حضرت آقا رهبر شد، شما چه میکنی؟
      واقعا دلم میخواد بدونم چه میکنی!! برای هواپیمای اوکراینی هم با همین قلدری اومدین گفتین ما نزدیم! بعدش چیکار کردین؟ عذرخواهی کردین یا باز حمله کردین؟

      6
      2
  3. اقای زید ابادی مثل همیشه رفیق کشی. مهندس چه الفاظی بکار برده که نمی تونی تحلیل کنی اینکه گفته … ناراحتت کرده .من از بیگانگان هرگز ننالم چه آنچه کرد با ما زید ابادی کرد.

    7
    12
    1. پاسخ شده داده ولی حذف شده از جمله در نقطه چین های پیام اول : از جمله اصل خشونت با مردم محکومه حالا چه شخص توبه کرده و چه با همین قرینه توبه نکرده. مساله جانشینی هم اخیرا خود انقلابی نماها موروثی شدنش را توجیه کردند و حالا دیگر شائبه زمینه سازی دارد و نیاز به جواب یا لااقل توجیه بی عذرخواهی طبق عادت انقلابی نماها (مانند دزد خواندن خانواده بی حجابها !)

      8
      5
  4. بی … چطور متوجه حرف سردار عزیز ما نشدی اگر ایران دست شماها بود که بیچاره می شدیم
    ایشان در واقع ارازل و اوباش را تغییر دادند و از آن ها انسان ساختند
    سلام و درود بر سردار عزیز و مهربان
    مرگ بر وطن فروشان بی دین

    11
    12
    1. منتظر پاسخهای عقلانی شما بانوان محترم بجای زنده باد و مرده باد هستیم . بفرمایید چرا تیراندازی به مردم خودمان و یا ضرب و شتم زنان و دختران در گشت ارشاد رو می پسندید در حالی که مولا علی کمتر از آن را شایسته دق کردن مومن میدانست؟

      10
      3
  5. لعتت خدا بران فتنه گر پیر و همراهان و مشاورین و معاندین اطرافش
    و لعنت خدا بر ان روزنامه نگار زید ویرانگر
    که بر دسیسه ها و شایعات دامن میزند

    7
    17
    1. لعنت خدا طبق تعبیر خود او بر ظالمان است نه مظلومان : الا لعنت الله علی القوم الظالمین : یعنی ضاربان و حمله کنندگان به زنان و دختران بی پناه و مردم عادی

      10
      3
    2. فقر و تورم و بی خانمانیهای سال اول دولت انقلابی حاصل یک زندانی در بند است یا حاصل عملکرد دیگران آزاد و مدعی انقلاب و مخالف آن زندانی ؟ ….

      5
      4
  6. دوستان ارزشی مرتب می گویند سردار شهید از اراذل و اوباش نیروهای خودی و توابین ساخت…
    اینکه یک نظامی برای وطنش کشته شود شهید است حتی اگر سیاستی که پشت آن باشد غلط باشد …سرباز مامور به امر است و اگر کشته شود شهید است…بنده شاید با مشی سردار همدانی موافق نباشم اما ایشان را شهید می دانم …اما این شهادت این نکته منفی را نفی نمی کند که نباید از اراذل و اوباش بر ضد تظاهرکنندگان استفاده کرد …این کار غلط است…مگر آدم یک شبه تواب می شود اینقدر پلاریزه فکر نکنیم … می شود که کسی شهید با افتخار باشد ولی در گذشته اشتباهات هم کرده باشد

    7
    4
  7. منظور از اراذل و اوباش همون اغتشاشگران و براندازانی بودن که حتی بعضی هاشون رای هم نداده بودن و این فتنه گرهادر راسش خاتمی و میرحسین یا به قول شما نخست وزیر امام با تطمیع و فر یب به خدمت گرفته بودن و این شهید بزرگوار با درایت اونها را در راستای دفاع از مملکت به کار گرفتن
    آره عاقبت به خیری گیرنصیب امثال میرحسین که زاویه ۳۶۰ درجه ای با امام ورهبری ندارن هیچ وقت نمیشه.

    3
    10
    1. توجیه شما به چند دلیل غلط است : چون برعکس استخدام بعدی در حالت اول استخدام نشده بودند و چون در حالت دوم مجبور به همکاری بودند و بعلاوه نیروهای قبلی سردار چرا علیه مردم وارد نشدند تا از خلافکاران سابق علیه مردم استفاده شود؟
      التماس وجدان بعد از التماس تفکر
      بعلاوه اختلاف رهبری و موسوی در زمان امام هم بود و ایشان نظر رهبری فعلی را در رد نخست وزیری وی نپذیرفت
      سرانجام اینکه ناچاری شما در توسل به تهمت تطمیع نشانگر معلوم بودن محکوم بودن حمله به مردم است که میخواهید از آن دفاع کنید و ضمنا نشانه قربانی سیاست شدن اخلاق و دیانت در شما و رفقای شما

      6
      1
  8. شهادت افراد نباید مانع نقد کردار و اعمالشان شود. این نوعی غلو است که کسی که شهید شد معصوم می شود همان طور که می دانیم شهادت رافع حق الناس نمی شود .جامعه و تاریخ ایران کم از غلو و تملق ضربه نخورده هی نگید شهید شهید. شهید معصوم نیست بگید فلان عمل را انجام نداده از فلان حاکم دفاع نکرده ،با فلان ارتش همکاری نکرده ناراحتی نداره دهن مردم را که نمیشه بست

    8
    5
  9. میشه سوال منو ج بدید ایا اینکه اصلاحات برای اغتشاشات سال 98 بعد از تهدید اقای روحانی از تروریست های گروه الاهوازی استفاده کرده ؟ این یک شائبه نیست همچون موروثی شدن حکومت یک واقعیت و دست اخر سلام و درود بر روح پر فتوه همه شهدا

    1
    2
  10. اراذل و اوباش اگر حامی میرحسین موسوی باشن اسمشون مردم خداجوست.
    ولی اگر توبه کنند و در برابر میرحسین موسوی باشن خیلی اتفاق بدی رخ داده

    2
    5
    1. چرا فقط اراذل و اوباش (طبق فرض) از اون جمع توبه کردند ؟؟ چرا بلافاصله پس از توبه کذایی به مردم معترض حمله کردند ؟؟ مگر نیروی دیگری حاضر به برخورد خشن با مردم نبود ؟؟ و چرا ؟؟

      5
      2
  11. جناب زید‌آبادی … بیجا می‌کنند .
    جناب زید‌آبادی قبل از سوال باید پاسخگو باشند که کدام تحلیل داخلی یا خارجی ایشان و هم‌فکران پلید ایشان را به صحنه مقابله با نظام کشید .

    هنر حاج حسین ، ساختن انسان از ازاذل و اوباش بود .
    جناب زیدآبادی بفرمایند هنر ایشان و هم حزبیهاشون چیه و چند نمونه بارز و سرآمدِ قابل بهره رو عنوان کنن .

    یحتمل مبتنی بر تحلیل زیدآبادی الان امام حسین علیه‌السلام هم بابت هدایت جناب حرّ باید به این جماعت ملعون یزیدی پاسخگو باشند .

    والعاقبه اللمتقین

    1
    1
  12. کثافت طلبان بوی لجن و مردارتان حال هر انسان آزاده خواهی را بد می‌کنه سردار همدانی ارازل را از چنگ شما ناپاکها نجات داد و به آغوش انقلاب برگرداند اگر جلو شما گرفته نمیشد ایران را تحویل صهیونیست‌ها می‌دادید

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا