خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمید سوریان زخم خورده احمدی نژاد

به سوریان گفتم «تو می توانی آلکساندر کارولین کشتی فرنگی ایران باشی و تعداد مدالهای طلایت را به عدد دورقمی برسانی».

به گزارش انصاف نیوز، «علی نظری»، نماینده ی اسبق مجلس و سردبیر هفته نامه ی پایتخت کهن در یادداشتی نوشت:

آخرین بار در خانه ی کشتی و در مراسم تشیع مرحوم رفوگر در زمستان 94 بود که ملاقاتی با هم داشتیم.

بعداز مراسم، سراغ سوریان رفتم.

با مزاح گفتم: «آلکساندر حمید باید در کشتی بمانی تا به رکورد افسانه ای کارولین روسی برسی».

لبخندی زد و گفت آقا 11 مدال طلا خیلی سخته…

گفتم بله ولی حمید ما می تواند.

از سوریان پرسیدم، سخت ترین روز زندگی قهرمانی ات شکست در المپیک 2008 بود که نا باورانه حذف شدی؟

حمید لبخند تلخی زد گفت: آن روز تلخ را در المپیک لندن جبران کردم.

با کنجکاوی پرسیدم، کدام روز سخت ترین و تلخ ترین روز زندگی قهرمانی ات، بود.

مکث کوتاهی کرد و آهی کشید با بغض گفت: روزی که به زور منو مجبور کردند تا مدالهای طلایم که حاصل زحمات طاقت فرسای چند ساله ام بود را به احمدی نژاد تقدیم کردم!

حمید هنوز هم در درون خویش احساس غبن و زیان دارد. با درد مندی گفت: «هنوز با خودم فکر می کنم، آن مرد مرا قربانی جاه طلبی خویش کرد! مدتها طول کشید تا سنگینی نگاههای مردم، من را رها کند. چقدر سخت است تاوان تنفر مردم از فردی را من پرداخت کنم!»

ما هم اعتقاد داریم آن مرد ویرانگر کلاهی گشاد بر سر استثنایی ترین قهرمان ورزش ما گذاشت!

همان اهدای مدال تحمیلی به رییس جمهور وقت باعث شد، مرد 8 مداله ی کشتی ما از چشم بخشی از اقشار مردم بیفتد!

حمید سوریان فقط یک راه برای پاک کردن آن خاطره ی کذایی از اذهان مردم انتخاب کرده بود؛ افزایش تعداد مدال هایش در مسابقات جهانی به عدد دو رقمی، استراتژی این پهلوان پر افتخار بود.

سوریان برای رسیدن به مطلوب، مقصد المپیک را انتخاب کرد. اما در ریو نتوانست به خواسته اش دست یابد.

روز دوشنبه 25 مرداد در مصاف با حریف قزاقستانی ضربه فنی شد. میلیونها ایرانی برای غروب غمناک پهلوان حمید سوریان اشک ریختند.

حمید آتشفشان غیرت و تعصب است چنین شکستی هرگز نمی تواتد از ابهت وی در افکار عمومی بکاهد.

همه می دانند او مافوق ظرفیت خویش عمل کرد.

طی 9 ماه چندین کیلو وزن کم کرد و در 3 مسابقه ی گزینشی المپیک شرکت کرد تا توانست جواز حضور در المپیک ریو 2016 را کسب کند.

او در این رقابتها مانند تختی که در تولیدو دستش از مدال کوتاه ماند، اشکهایش، اشک ایرانی ها را در آورد.

سوریان در المپیک هرچه داشت عرضه کرد. به قول معروف چیزی کم نگذاشت.

آن لحظه ی غمناک که در پایان کشتی روی تشک بهت زده دراز کشیده بود و به سقف سالن می نگریست، تاریخی ترین صحنه ی حضور المپین استثنایی ما در 2016 بود.

اگرچه در روی تشک نتیجه را وا گذار کرد اما به خاطر تلاش جانانه در قلوب ایرانیان جا گرفت.

پهلوان سوریان نتوانست با مدال دنیای قهرمانی را ترک گوید اما با نمایش رشادت و دلاوری که همان جنگیدن تا آخرین نفس است، به نماد عزت مندی و پهلوانی تبدیل شد.

اینجا باید تاسف خویش را از عدم همراهی افکار عمومی آن طور که شایسته ی پرافتخارترین قهرمان ایران در تمام ادوار مسابقات جهانی را اعلام کنم.

شاید تا 50 سال آینده هیچ قهرمانی دیگر قادر به رکورد شکنی سوریان نباشد!

اما هنوز هم می توان آثار زخم های احمدی نژاد را بر پیکر این قهرمان ارزنده و بزرگ دید.

احمدی نژاد که از عدم اقبال مردم رنج می برد در یک برنامه ی تصنعی متنی به سوریان داده شد تا در شوی تلویزیونی بزرگترین ورزشکار تاریخ ایران را خرجش کنند!

شاید اگر این واقعه اتفاق نمی افتاد، الان سوریان در اوج قله ی محبوبیت بود. اما صد حیف که سایه ی شوم تنفر احمدی نژاد دامن حمید سوریان را گرفت!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. واقعا سایت مزخرفی دارید همه چیز رو به هم ربط می دید هم شما هم سایت دولت بهار احمدی نژاد . اینا برا مردم آب و نون نمیشه .

    1. این یادداشت یک فعال سیاسی است و مانند نظرات دیگران بازنشر می شود. آب و نان از فضای آزاد نقد درمیاید. اگر در آن دولت هم مانند حالا رسانه ها اجازه ی نقد دولت را داشتند، و اگر صداوسیما که امروز دولت روحانی را اینچنین نقد می کند آن دوره هم نقد می کرد، شاید آن فرصت 8 ساله برای مردم آب و نام می شد که نشد و از کف رفت

  2. بله فضای نقد و بررسی و نه فضای سیاست زده . هر طرف گند زد طرفدارانش بی چون چرا حمایت میکنند ؛ چپ و راست هم نداره . تمام مسائل و افراد مصادره به مطلوب می شوند . این شیوه از نقد و بررسی در زمان جاهلیت که قبیله ای اداره می شد رونق داشت . هیچ نفاوتی بین طیف احمدی نژادی و طیف ممنوع التصویر وجود نداره . بیچاره مردم که همواره بازیچه اند . و ستاره بخت این مردم هیچ وقت مطابق نیامد .

    1. قضاوت شما باید با ادله باشد، خوشحال می شویم اگر با سایت آشنایی داشته اید درباره آن قضاوت کنید وگرنه این ایراد از شما پذیرفته نیست چون برای نقد هیچ خط قرمزی بین اصلاح طلب و اصولگرا نداشته و نداریم

  3. ببینید مشکل همینه اصولگرا _ اصلاح طلب . این دو قطبی واقعا کاذبه .( البته اینو داخل پرانتز بگم میفهمم فضای نظردهی سایت جای بحث دو طرفه نیست اما چون شما نظرات رو درج میکنید ادامه میدم ) . این دو قطبی خیلی وقتا باعث میشه همه چیز از کیان مملکت تا امنیت ملی تو خطر بیفتده . بعد از نزدیک به چهل سال از انقلاب و بیست هفت سال از جنگ ؛ این شیوه مملکت داری و مقایسه این دولت و اون دولت جای تاسف داره . همه دوستان که روی سر مردم آرایشگری یاد گرفتن چرا با هم به وفاق نمیرسن تا مملکت رو پیش ببرن . تا کی این مقایسه ها بیهوده . ببینید اوج بی تعادلی و تهی بودن رو تو مناظره شریعتمداری _ خرازی دیدیم . از پوچی و بی استدلالی ،کودکانه به ثانیه و وقت هم دیگه اشاره میکردن . همه خطا کردن و اگر جبران نکنند مردم رو از دست خواهند داد . حتی سعی بشه ازشون اسطوره ساخته بشه .

    1. این که چقدر هر کدام از دو جناح درست عمل کرده اند به برداشت جامعه بستگی دارد اما در هیچ کجای دنیا وفاق جناح ها به معنای یکی شدن نیست و راه پیشرفت از رقابت می گذرد

  4. اگر ميخواست ميتوانست در مقابل زورگويي مسئولين وقت بايستد. شايد به اميد اين بود كه راه رضازاده را برود و به نان و نوايي برسد

  5. جناب نظرى ، جهان پهلوان و پذيرش ذلت ؟ چرا نميگيد آقايون نمك گيرش كرده بودند ؟ اگر هم محذوريتى بوده مربوط به آن سالها بوده چرا پهلوان داستان شما بعداً مردم را در جريان نذاشت ؟ آيا خبر داريد ورزشكاران بسيار مستعدى بوده اند كه عليرغم شايستگى هاى فراوان ، پاسوز چنين پهلوانانى شده اند ؟ جهان پهلوان كه جاى خود دارد هيچ پهلوانى حاضر نيست حق ديگران را تضييع كند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا